|
Trigger spændingen |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-August-2019 kl. 20:01 |
Er der nogen der ved hvor meget strøm man kan trække ud af trigger spændingen (12 volt) på en Onkyo TX SR707 receiver? Jeg vil gerne trække et 12 volt relæ, og det kræver ca 50 mA.
Hvor finder man oplysninger om sådan noget henne? (det står ikke i manualen) |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kom til at svare forkert på dit spørgsmål...sorry
Frank Redigeret af Frank13 - 20-August-2019 kl. 20:52 |
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved godt hvor den sidder og den er forbundet med Zone 2, og det er jo ikke det jeg spørger om ;-)
Men tak for forsøget. |
|
mvh
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det jeg kunne se på manualen på nettet,siger 12V-150milliamp. maks.
Frank
|
|
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
HUSK NU FOR GUDS SKYLD EN DIODE OVER SPOLEN!
Redigeret af beovox141 - 20-August-2019 kl. 22:39 |
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Super tak Frank.
Jeg har ledt og ledt, men ikke fundet det.
|
|
mvh
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig!
|
|
mvh
|
Monsterslam
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Af ren nysgerrighed - hvorfor?
|
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Når der løber en jævnstrøm i en spole vil den kortvarigt fortsætte med at løbe selv om kredsløbet bliver afbrudt, og det betyder at der i det microsekund afbrydelsen sker kan opstå en meget høj spænding og den kan brænde fx en trigger udgang af. Ved at sætte en diode vil strømmen løbe igennem den og der opstår ingen skade.
Vi er lidt ude i teorien, men det sker hvor spoler og fx cmos transistorer trækker spoler. De tåler intet. Kredsløb der er følsom over for statisk elektricitet står af, hvis dioden ikke er der. En almindelig løs npn transistor (små signal) vil nok kunne klare chokket, men der er ingen garanti for at den kan klare det. Problemet opstår ikke med Solid state relæer, da de ikke har nogen spoler, men til gengæld kan de ikke bruges til audio signaler. Redigeret af BlueFox - 21-August-2019 kl. 12:09 |
|
mvh
|
Monsterslam
Funktioner
Tak(0)
|
Super forklaring. Tak
|
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Velbekomme.
Du kan også få populær udgaven af spole og kondensator i jævnstrømskredsløb: Spole: Hvis du tænker på en have slange, og det er ligegyldigt om den er rullet sammen eller ej. Når du tænder for vandet, går der lidt tid før det kommer ud i den anden ende. Når du slukker, så bliver vandet ved med at løbe et kort stykke tid. Det er faktisk sådan en spole virker! Kondensator: Du fylder en spand med vand, det tager nogen tid før den bliver fyldt. Til gængæld bliver vandet i spanden, efter du har slukket for vandet. Simpelt. :-) |
|
mvh
|
Monsterslam
Funktioner
Tak(0)
|
Yes yes. JEg har haft EL på maskinmesterskolen, men det er ved at være et par år siden
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |