recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bærbar som HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbærbar som HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jankes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-November-2005
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: bærbar som HTPC?
    Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 15:07

Hej

jeg har gået og tænkt på at bruge min bærbar som en slags htpc, og jeg har læst 10.000 forummer m.m. og jeg er stadig væk i tvivl om det overhoved kan lade sig gøre?

haves:

1styk laptop (tvout )

1styk canaldigital stbox (CDC-7000ST)

1styk fjernsyn (SCART)

1styk projektor (SCART)

1styk WinTV-USB2 MANGLER??

Kan jeg sætte denne her usb tvkort

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207629#

i min laptop som ser sådan ud ca.

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=162375  (med tv-out)

og forbinde en st -box som denne her http://www.satinfo.dk/pdf/test0105.pdf#search=%22cdc-7000%20 st%22 (canal digital)

det er vigtigt det ender ud med et scart-stik til mit tv/projektor, da jeg lige har købt for flere hundred kr. scart kabler :D

ville være rart hvis der var en der havde erfaringer med dette setup.... hvis det da overhoved kan lade sig gøre

pfh tak 

Til top
Jankes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:27
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:46

Det er jo en USB TV Stick, som skulle kunne bruges med alle PCer med en 2.0 indgang. Den har S-Video IN så der kan du jo tilslutte en Sat. modtager. Via Laptoppens TV Out, kan der jo forbindes til TV og Projector, ligeledes kan du jo naturligvis optage på Laptoppens HDD, såfremt at den er stor nok. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jankes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 21:16

ja det jo nemt at skrive dette, det er jo stort set det samme som jeg skriver, men har du sådan et setup? så kan du måske fortælle mig om det  er værd at arbejde videre på?

det som undre mig det er at tv out er et svideo, dettte svideo skal over i et scart (fordi jeg lige hat købt for MANGE penge scart kabler) og nå jeg ser på av-connection.dk så skal det gøres med en "HQ Scart multi adaptor, bi-directional (ClickTronic)" betyder det så at hvis jeg vil optage så skal jeg ændre retning på denne scart-adapter?

og hvordan med kvaliteten?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 21:28

Jeg har en DTT USB Stick til min Laptop, den fungerer upåklageligt, man kan kun tilslutte en antenne til den, men jeg har ikke brug for andet.

TV Out på en Laptop er altid S-Video, men man kan også bruge VGA udgangen. For tilslutning til dit TV, skal du bruge et S-Videokabel et Lydkortkabel samt en Scartadaptor.

Kvaliteten af siganalet er fint, jeg bruger det til at overføre til min DVD Recorder, efter at have redigeret optagelser fra mit DV Cam.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 21:46
Lige et sidespørgsmål til Radiomanden.Hvis din Laptop ellers har DVD-brænder,ville det så ikke være nemmere,at brænde de færdig redigerede optagelser på DVD medie i Laptoppen ? ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 21:52

Jo. Det ville det måske, men det tager alt for lang tid, jeg gider ikke vente 2-3 timer på det. Brænderen bruges kun til kopiering.

Til top
Jankes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Tak for tilbage meldning, jeg har lige lidt spørgsmål til det:

Jeg har en DTT USB Stick til min Laptop, den fungerer upåklageligt, man kan kun tilslutte en antenne til den, men jeg har ikke brug for andet.Når du siger alm antenne kan jeg så putte det kabel fra min parabol ind i den?

TV Out på en Laptop er altid S-Video, men man kan også bruge VGA udgangen. For tilslutning til dit TV, skal du bruge et S-Videokabel et Lydkortkabel samt en Scartadaptor. Kan signalet "løbe" begge veje i den scart adabter eller skal man skifte retning hver gang man skal henholdsvis optage eller se fjernsyn?

Kvaliteten af siganalet er fint, jeg bruger det til at overføre til min DVD Recorder, efter at have redigeret optagelser fra mit DV Cam. ok

...Og nu ser jeg så lige pludeslig der er 2 forskellige typer win tv, nemlig digital og analog!! hvilket af disse er det jeg skal brge? selvom jeg godt kan se der kun er analog i USB-udgaven, men jeg tror canal digital sender digitalt??? kan jeg så overhoved bruge et analog usb kort?

...Og så lige et spørgsmål mere man kan da godt se tv på fjernsynet og ikke kun på pc'en, med  kortet ik'?

...Og så lige et til :D hvilket af deres Win-tv kort er det bedste af usb-kortne?

pfh Tak

Redigeret af Jankes - 06-Oktober-2006 kl. 08:08
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:39

Hvis der kun er en antenne indgang, så kan der kun optages fra analog Terrestisk hhv Digital Terrestisk alt efter hvad for en USB stick du bruger, dog kan man også købe en Stick, som både kan modtage Analog og Digital.

TV Out er som navnet siger et Output. Altså signal fra PC til TV. Optagelse af udsendelser sker jo med USB Sticken.

En USB Stick kan kun bruges til modtagelse af Terrestisk TV.

En USB Stick virker kun på en PC.

Jeg ville købe en DTT Stick, især set i lyse af at det er til en bærbar PC, hvis du er i udlandet, så kan der være problemer med Analog modtagelse i det at der mange steder ikke længere er Analoge signaler, kun Digitale.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu