recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alarm system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alarm system

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alarm system
    Sendt: 18-December-2023 kl. 12:55
I vores alarm er der batteri indbygget så man ikke kan slukke for alarmen.

Det hedder CirkeAlarm. Det er en løsning baseret på fælleskab, hvor vi alle på vejen kan hjælpe hinanden når en alarm går.



Redigeret af VaNGoGO - 19-December-2023 kl. 14:38
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Pallefar Pallefar skrev:

I princip kan en indbrudstyv bare hive den ud af kontakten også stopper alarmen omgående ? 

Ja det gør alle alarmer jo. De kan slukkes ved at man tager strømmen enten pænt eller med vold.

Men i det alarmen er aktiveret så har jeg allerede fået besked på min telefon. Det kan tyven jo ikke gøre noget ved.
Til top
Pallefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pallefar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 22:58
I princip kan en indbrudstyv bare hive den ud af kontakten også stopper alarmen omgående ? 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Pallefar Pallefar skrev:

Tak. Hvad monterer du ryste sensor på ?
jeg har et par vinduer hvor den almindelige sensor ikke kunne sidde.

Desuden har jeg en enkelt siddende i postkassen.
Til top
Pallefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pallefar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 11:55
Tak. Hvad monterer du ryste sensor på ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 20:30
ja motion sensor, dør sensor og den der ryste sensor. De er forbundet til HomeKit via Aqara hub.

En rettelse, Aqara hub er pænt stabil. Jeg havde nogle wifi problemer som fik den til at miste forbindelsen. Problemet var et router problem og ikke et Aqara problem.


Redigeret af lahan - 04-April-2020 kl. 20:40
Til top
Pallefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pallefar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

aqara evt, virker fint sammen med hue.

Du skal nok lige overveje hvilke platform du ønsker at bygge på.

Jeg har valgt HomeKit, da det passede til mit setup.

Så du skal nok overveje om det er google, alexa, HomeKit eller noget helt andet som skal være basis platformen.

Beklager mit sene svar. Bruger du så deres motion sensor sammen
med hub?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Vi kører med et "oldnordisk" Powermax Pro og særskilt videoovervågning. Men en ting vi er glade for er vores 12 år gamle IHC system der laver en hjemmesimulering vedr. lyset når vi ikke er hjemme. Jeg ved ikke om der er systemer der laver den slags i dag? Men tænk over det.
Jeg har tit undret mig over at Verisure bliver kaldt markedets mest avancerede alarm... som først for nyligt har fået videoovervågning!? 
jeg havde selv tidligere en power max. Den var meget besværlig og konfigure, samt manglede generelt alle nye smarte features.
Lys hjemme simulering kan let udføres med fx Philips Hue.
Verisure, ved ikke hvorfor de mener de er de bedste.

Et verisure system giver ved kun mening hvis man:
1) absolut ikke ønsker at konfigure noget selv
2) ønsker en vagtmand onsite, efter en alarm
3) ønsker at få en smule rabat på sin indbo forsikring

Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 22:54
Vi kører med et "oldnordisk" Powermax Pro og særskilt videoovervågning. Men en ting vi er glade for er vores 12 år gamle IHC system der laver en hjemmesimulering vedr. lyset når vi ikke er hjemme. Jeg ved ikke om der er systemer der laver den slags i dag? Men tænk over det.
Jeg har tit undret mig over at Verisure bliver kaldt markedets mest avancerede alarm... som først for nyligt har fået videoovervågning!? 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Mit indlæg tager udgangspunkt i HA, men man skal tage stilling til punkterne uanset, hvilken teknologi man bruger. 
Jeg bruger ikke Aqara Hub længere men Conbee 2. Conbee har den fordel, at den kan lave et samlet Zigbee Meshnetværk mellem mine ca. 30 Xiaomi dimser og ca. 35 Ikea pærer. Det har gjort det dækningen bedre.

den ser spændene ud.
Hverken trådfrit eller aqara hub er nemlig super stabile.
Kan se den understøtter homebridge, så kan vist også bruge den i mit setup.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 21:22
Mit indlæg tager udgangspunkt i HA, men man skal tage stilling til punkterne uanset, hvilken teknologi man bruger. 
Jeg bruger ikke Aqara Hub længere men Conbee 2. Conbee har den fordel, at den kan lave et samlet Zigbee Meshnetværk mellem mine ca. 30 Xiaomi dimser og ca. 35 Ikea pærer. Det har gjort det dækningen bedre.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 20:18
@torbenan super godt indlæg som gav mig et par gode ideer.

HA giver flere muligheder end HomeKit, dog kræver det lidt mere at komme i gang med.

Bruger du aqara hub ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu