|
Told moms |
Besvar |
Forfatter | |
jackyl
Bruger Oprettet: 14-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 192 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Marts-2020 kl. 17:58 |
Risikerer man det gebyr på 160 kroner og told/moms hvis man køber en cd ved en underleverandør fra Amazon.de som sender fra Guernsey og den koster 9.99EUR plus 3 EUR i fragt
|
|
allan
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan næppe konsekvent siges hverken ja eller nej. det er jo uden for EU. Det er en samlet udgift på Kr. 98.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan man helt klare svare på:NEJ
Du skal først betale, hvis varen før forsendelse koster over 80 kr. 10€ er under 80 kr. Så derfor skal du ikke betale.
|
|
jackyl
Bruger Oprettet: 14-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 192 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=PerW]Det kan man helt klare svare på:NEJ
Du skal først betale, hvis varen før forsendelse koster over 80 kr. 10€ er under 80 kr. Så derfor skal du ikke betale. [/QUOTETak for svaret ]
|
|
allan
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg tror at meget afhænger hvilken værdi afsenderen skriver på pakken og om Toldvæsenet/Postvæsenet tror på det. Udenlandske firmaer forstår ikke det Danske system, med at Postvæsenet kan opkræve et gebyr på 160 DKr hvis de mener at værdien er over 80 DKr. Hilsen Carsten. |
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Sludder og vrøvl. Hvis værdien er angivet til mere end 80 kr eller Post DK mener, at varer er mere værd end 80 kr. Bliver man bedt om dokumeneter købet af varen. Mail/Bank udskrift. Og her kan man dokumenterer at varen har kostet under 80 kr. Ergo så skal man ikke betale. |
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har været ude for at afsender havde angivet et højere beløb på kuverten end jeg faktisk betalte for varen, så de sendte en opkrævning. Da jeg så kunne dokumentere at jeg ikke havde betalt over 80 fik jeg frigivet varen.
Dokumentationen gik ret smertefrit med en webformular hvor man kan uploade sin kvittering.
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg køber jævnligt varer over 80 kr, ofte 300-500 fra kina. Jeg har engang oplevet at skulle betalte gebyr ud af rigtig mange gange. Tror man skal være uheldig efterhånden at blive snuppet.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Senest kontrollerede var original LG fjernbetjening med købspris på 235,- fra Polen, som jo er indenfor EU - men måske for tjek af ulovlig medicin m.m.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg så en udsendelse fra det tyske told, hvad de gjorde ud af pakker fra NON-EU lande og efter det, så skal vi være heldige her i DK, at Post DK ikke gør mere.
Hvis der ikke var vedhæftet faktura på pakken, så skulle man kører hen til regions kontor. Og man skulle møde op. Hvis pakken indeholdt kopi varer, så blev de konfiskeret. Hvis pakken indeholdt elektronik, så skulle det være CE godkendt. Ellers blev det destrueret.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |