recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvidelse af Ubiquiti netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvidelse af Ubiquiti netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvidelse af Ubiquiti netværk
    Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Hvis vi tager udgangspunkt i en smartphone, så vil den justere sin sendestyrke efter, hvilken signalstyrke den oplever fra det AP, den er forbundet til. Når den modtager en høj feltstyrke, så vil den automatisk drosle ned for sin egen sendestyrke for at spare batteri, da den formoder, at den er tæt på det AP, den forsøger at kommunikere med. Det gør forbindelsen dårligere.

Men, LR sender ikke med højere styrke (elektrisk), den har større gain i sine antenner og er derfor god til ikke kun at sende signaler med højere styrke, men antennerne forstærker også det modtagne signal, som dermed kan være lavere.

Mange (også brugere på ui’s eget forum), tror kun at LR har højere sendestyrke, men det fysiske gain i LR er netop det der gør den speciel og ikke elektrisk forstærkning.


Klaus (der dækker 625 m2 med to LR)




Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

En AP LR kan måske virke tillokkende, men du skal huske på, at dine devices også skal kunne snakke tilbage, og de vil tro, at de er tættere på en AP LR og skrue ned for sendeeffekten, så din forbindelse bliver dårligere.

Hvorfor skulle forbindelsen blive dårligere med en LR?


Klaus

Hvis vi tager udgangspunkt i en smartphone, så vil den justere sin sendestyrke efter, hvilken signalstyrke den oplever fra det AP, den er forbundet til. Når den modtager en høj feltstyrke, så vil den automatisk drosle ned for sin egen sendestyrke for at spare batteri, da den formoder, at den er tæt på det AP, den forsøger at kommunikere med. Det gør forbindelsen dårligere.


Som sagt har jeg selv en, som jeg egentlig synes fungerer fint.
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 10:16
Jeg har netop installeret en Dream Machine, en 8 port 60W switch, en mini flex switch samt sat en UAP-AC-PRO på loftet for dækning i garage/værksted/have. Valgte PRO da den er designet som "Weather resistant". Det er mega fedt at kunne sidde og styre sit netværk så præcist og få så meget information som Dream machinen giver (USG, Cloud Key og Switch i en).

Se evt. her for PoE overblik for AP og Switch: 


https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fcommunity.ui.com%2Fquestions%2FUnifi-USW-US-48-48-port-NON-POE-fan-noise%2F94a19058-3f12-4d94-b866-4d80a819eae1&psig=AOvVaw1MhTtAHjgGlPbyUnhxxiZx&ust=1589963064406000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCOCOhY_Av-kCFQAAAAAdAAAAABAG


Redigeret af Tektronix - 19-Maj-2020 kl. 10:27
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 20:47
jeg tror at det er billigst her 


Har ikke selv handlet her; men en kollega har været meget tilfreds.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 20:41
da jeg købte min nanoHD for en måneds tid siden, var der stor forskel fra forhandler til forhandler på prisen på hvert enkelt produkt. Fx var nanoHD billigst hos computersalg, mens en IW-HD var 500kr dyrere end hos compumail. 

Man skal lige holde tungen lige i munden hvis du vil have alt fra samme butik. Fx var der også over 50% forskel i prisen på en POE injector (af de hvide)
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 20:08
Udendørs, under tag, ville jeg gå efter noget der er bygget til udendørs.

Cloud key er en sjov lille gimmick. Har de placeret så jeg kan se display Og dermed se hvor mange brugere der er på, sidste bevægelse på kamera osv.
Compumail har også Ubiquiti udstyr, billigere end proshop.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 13:48
Tak for input, mine overvejelser på AP rettet mod bedre dækning i skuret (udendørs) gik mere på om et AC-lite ville kunne holde til de temperatursvingninger der vil være under taget - eller om jeg skulle have fat i et af deres AP beregnet til udendørsbrug. F.eks: https://www.proshop.dk/Access-Point/Ubiquiti-UniFi-UAP-AP-AC-M/2574976

I forhold til cloud key - så er det primært for at få statestik, alternativet kunne være en RPi med en controller på.

Jeg tror at jeg har fået researched mig frem til at jeg har de ældre AC-Lite AP'er der kræver 24V passive PoE (og så skal jeg vidst op i 8-port 160W switchen).


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

En AP LR kan måske virke tillokkende, men du skal huske på, at dine devices også skal kunne snakke tilbage, og de vil tro, at de er tættere på en AP LR og skrue ned for sendeeffekten, så din forbindelse bliver dårligere.

Hvorfor skulle forbindelsen blive dårligere med en LR?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 23:23
Jeg kører med Cloud key v2, men den er også videoserver til mine overvågningskameraer, så hvis du ikke har det, så er en almindelig cloud key fin. Den er god til at overvåge data på netværket, og kan give god indsigt i trafikken. Det er meget spændende at følge med i, men for nogen er det nok mere gimick end så meget andet.

Hvis dit skur er lavet af tynde vægge, så er det nok ok at placere en AP der, men det afhænger jo meget af, hvilken rækkevidde du forventer. Jeg vil nok tage denne: https://unifi-hd.ui.com/
En AP LR kan måske virke tillokkende, men du skal huske på, at dine devices også skal kunne snakke tilbage, og de vil tro, at de er tættere på en AP LR og skrue ned for sendeeffekten, så din forbindelse bliver dårligere.

Jeg har selv en AP AC Lite, og den kan fint få strøm igennem en US8 60W, men jeg ved ikke, om der er problemer med særligt gamle AP AC Lite. Der må du nok tjekke modelnummer og deres hjemmeside. Har US8 150W som kan drive min AP LR med passiv 24V.
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:39
jeg kører min controller i en docker container på en Synology NAS, det spiller max.

Jeg ser ingen grund til at ofre penge på en Cloud key især ikke med det setup du vil have.

Skulle du få lyst til en Cloud key senere er det blot at indlæse din backup...-
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 07:13
Slet ingen der kunne have lidt input her? Hvad med Unifi controller, skal jeg ud i en cloud key v2 eller er der nogen der har erfaringer med f.eks at anvende en Raspberry pi?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:11
Jeg har i dag et setup bestående af en Asus router og 2 UAP-AC Lite(samt en 8 port switch ved "krydsfeltet" og en mindre 5-ports switch under TV'et). Jeg går med tanker om at udvide dette setup og eventuelt gå fuldt ind på Ubiquity setup'et. Mine overvejelser går imod at anskaffe 

1x UniFI USG
1x accespoint til under taget - til bedre dækning i skur og have
1x PoE switch

Hertil er der selvfølgeligt lidt spørgsmål. Hvordan er det med de ældre UAP-AC Lite AP'er og PoE, er det noget med at de skal bruge 24V passive PoE så jeg skal op i deres 150W switch og ikke kan nøjes med den noget billigere 60W Switch?

I forhold til dækning udendørs (skur og have) - hvad vil i anbefale der? Jeg har mulighed for at montere AP'et i skunkrum under taget, men vil det kræve en decideret udendørs-AP, eller vil en AC-lite kunne leve fint der?

Det sidste punkt. I forhold til at have en lokal unifi controller kørende, hvad kan i anbefale der? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu