recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k UHD vs HDR10+ på Amazon Prime Video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k UHD vs HDR10+ på Amazon Prime Video

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4k UHD vs HDR10+ på Amazon Prime Video
    Sendt: 24-Maj-2020 kl. 14:14
Når skærmen angiver HDR10+ er det når jeg benytter den indbyggede Chromecast, som angiveligt er en Chromecast Ultra. Når jeg benytter en ekstern standard Chromecast, angiver skærmen ikke HDR.
Jeg har svært ved at se, hvorfor HDR10+ angiveligt skal være så fladt (billedmæssigt), at det er svært at de forskellige mørke nuancer i billedet. Jeg kan se på nettet at andre også har dette problem, men ikke opdaget nogle løsning end u.
Steen
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 10:12
Et par ting:

4K er en opløsning 
HDR er en metode for visning af lysstyrke og kontrast mellem mørke og lyse områder.
Det er kun Chromecast Ultra der understøtter HDR og 4K. Er du sikker på det er den du har? 
Ambilight er ikke den kantbelysning Rasmus taler om. Kantbelysning er det lys der oplyser krystallerne inde i fjernsynet. I dit tilfælde, sidder led'erne i kanten af fjernsynet. 
Ambilight er Philips eksterne lysting, der vist nok skulle hjælpe en til at opfatter kontrast bedre. 

Så for at svare på dit spørgsmål. Du ser forskel, fordi HDR ikke aktiveres når  du afspiller via Chromecast. Og som der også er sagt, er dit fjernsyn måske ikke det bedste til at gengive HDR indhold. 
Jeg vil anbefale dig, at læse op på HDR teknologien og hvordan fjernsyn bruger forskellige metoder til at oplyse indhold Smile

Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 09:12
Jeg benytter slet ikke Ambilight - mest pga konens indvendinger
Steen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 05:58
Nogle HDR-produktioner er mørkere i udtrykket, men det kan også skyldes TV’et. Kantbelyste LCD TV som PUS884 har desværre ikke hardwaren til at fremvise HDR så den bliver nødt til ar foretage diverse kompromisser, når der detekteres er HDR-signal.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 17:26
Det er et Philips 50PUS8804


Redigeret af isteen - 22-Maj-2020 kl. 17:27
Steen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 16:46
Hvilket TV har du?
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 16:00
Jeg er igang med at se serien The Boys på Amazon Prime Video.
Ser jeg serien ved at gå til den installerede Prime Video-app på mit TV, vises serien i HDR10+, men caster jeg fra min mobiltelefon til mit TV's indbyggede Chromecast, vises i 4K UHD.

Billedet er muligvis bedst i HDR10+, men til gengæld er billedet mørkere og farverne er stærkt reducerede, fremfor 4K UHD.

Kan nogen forklare disse forskelle?

På forhånd tak

Redigeret af isteen - 22-Maj-2020 kl. 16:01
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu