|
Sort skærm på Beovision 8-40 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Maj-2020 kl. 13:59 |
Jeg får udfald af antennesignal af og til. Kan tænde det om morgenen og lade det køre i måske 30 min og så får jeg pludselig sort skærm. Så har jeg måske ikke signal resten af dagen, men det virker som regel næste dag igen. Navnet på den valgte kanal kommer øverst frem på skærmen med faste mellemrum, men derudover sker det ikke så meget. Tv'et fungerer ellers fint med andre kilder som blu-ray og Apple tv.
Modtager signal fra YouSee, og de siger, at der er ingen fejl fra dem i mit område hvad signal angår. Er der nogen der har teknisk forstand på sådan noget? Er min tuner mon defekt?
Redigeret af Guld medlem - 25-Maj-2020 kl. 16:10 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Af en eller anden årsag, har jeg ikke adgang til menuen når tv'et ikke viser noget billede.
For lidt siden prøvede jeg at trække stikket ud og lade det stå uden strøm i ca. en time. Da jeg tændte for det for at se om det virkede, var der fint billede på. Fik dog sort skærm igen efter tre min. 😑
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg også bange for.
Nogen der kender et godt sted på Fyn hvor de kan lave det?
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Og er menu så heller ikke tilgængelig her?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
millemis
Guld medlem Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Signalstyrken kan kun udlæses, når man er i tv’ets DVB/HD-menu.
Har du et andet tv til at teste med eventuelt? MM
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige været heldig og haft det tændt imens det virkede. Har lavet en lille optagelse af hvad der sker efter nogle få minutter. Er inde i menuen og se på signalstyrke også.
Den ligger på YouTube. Håber I gider at se den og tak for jeres hjælp indtil nu :) |
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Signalstyrke/kvalitet ser jo umiddelbart fint så længe det virker.
Herefter må jeg melde pas med hvad der sker.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et Beovision 4002 via ML. Når billedet og lyden forsvinder på 8'eren, kommer der først grøn skærm på 4002 og så skifter billedet til tv signal hvor billedet fryser.
Redigeret af Guld medlem - 26-Maj-2020 kl. 03:50 |
|
millemis
Guld medlem Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår dette som, at du bruger modulatoren i BV8 til at sende antennesignalet videre til 4002’eren (?)
Prøv at slukke for den modulator. Hvis det ændrer noget/hjælper på dit problem, så prøv at indstille en anden frekvens til videresendelsen, før du aktiverer den igen. MM
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad mener du med at "slukke"?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |