recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo setup til 10.000? rookie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo setup til 10.000? rookie

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jmar22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Februar-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jmar22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo setup til 10.000? rookie
    Sendt: 10-Juni-2020 kl. 13:24
Hej, jeg har længe gernet ville have sat noget lyd op i min stue. (ikke en stor stue)

Jeg bruger normalt Tidal Hifi og vil gerne kunne streame det i så højt kvalitet som muligt.

Kan et sonos setup streame i ordentligt kvalitet?

Jeg har tidligere overvejet at købe en forstærker + kompakthøjtalere og så sætte en audio caster på med optisk lydkabel på en forstærker, for så at kunne streame i god kvalitet, som jeg har læst dette skulle kunne gøre.

Hvad er det bedste lyd setup jeg kan lave i min stue til max 10.000 kr?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 14:23
Du har fat i det rigtige.

Og fint du henter råd herinde. Tag nu ud og lyt på de ting du får anbefalet herinde. Det er dig og dine ører der skal være tilfredse.

Mit råd vil være at starte med at lytte til bluesound powernode 2i. Den understøtter Tidal og mange andre typer streaming.

Med at par reolhøjttalere kan du holde dig under 10.000,-
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 16:22
Jeg har købt dette, og det lyder fantastisk, og Tidal (og det meste andet)  er i Heos app!
Fin forstærker der nemt driver 8 ohm. Den har en OK phono-indgang, hvis du får lyst til skiver.

Streamer har samme DAC som de større Denon forstærkere, og gør det super. Bare et analogt kabel op til forstærkeren. Mega stor fremgang fra Airplay til en surround forstærker som jeg benyttede tidligere. 

6700 + Højtalere. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 17:24
Der er mange muligheder. Men har du mod på brugt, kan du få meget lækkert, til under 10.000. Brugt Hi-Fi er prissat lavt. Især det i den bedre ende. Men det er lettere, når man ved hvad man gerne vil have. Jeg plejer at oprette en søgeagent, på DBA, guloggratis, og så bare vente..... så kommer det ønskede som regel efter kort tid, med mindre det er noget som virkelig hører til sjældenheder, så skal der ventes lidt længere :) 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af jmar22 jmar22 skrev:

Hej, jeg har længe gernet ville have sat noget lyd op i min stue. (ikke en stor stue)

Jeg bruger normalt Tidal Hifi og vil gerne kunne streame det i så højt kvalitet som muligt.

Kan et sonos setup streame i ordentligt kvalitet?

Jeg har tidligere overvejet at købe en forstærker + kompakthøjtalere og så sætte en audio caster på med optisk lydkabel på en forstærker, for så at kunne streame i god kvalitet, som jeg har læst dette skulle kunne gøre.

Hvad er det bedste lyd setup jeg kan lave i min stue til max 10.000 kr?
Sonos amp (den nye) - og et sæt brugte, solide guvhøjtalere. Her kan du ofte få virkelig gode højttalere til en meget fair pris. F eks dali mentor 6 for ca 6K eller dali mentor 5 for ca 4.5K hvis de skal være lidt mindre. Væsentligt mere bund end reolhøjttalere. 

Redigeret af dr_schlemer - 10-Juni-2020 kl. 17:53
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 19:22
Et fantastisk godt sted at starte ville være at købe min Creek Evolution 100A.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 19:49
For 10.000 er det min anbefaling af bruge 6000 på højttalere og maks 4000 på “elektronikken”. Budgettet kan se lidt anderledes ud, hvis du går efter brugte højttalere.

Men, højttalerne er den komponent der tegner lyden allermest. Derfor skal du ikke bare fare ud og købe de første og bedste højttalere, hvis du køber af ny.

Et råd: B&W højttalere er flotte, men elendige at drive for de fleste forstærkere, så derfor bør du gå udenom dem.

Et råd mere: kig nu efter om ikke der kan blive plads til et par små gulvhøjttalere.
Der er ingen der siger at det behøver at være kleinhorns, mindre kan også gøre det.
Dette par er super velspillende til pengene og så er der råd til lidt bedre elektronik.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 19:54
2x sonos Five i stereo. Ca 9000.- fylder ikke meget og lyder rigtig rigtig godt. På sigt kan sub tilføjes. Så slipper du for hvilket højttalere-kabel-diskutioner herinde.

Plus sonos har ok gensalgs værdi efter nogle år.

Redigeret af 0leDK - 10-Juni-2020 kl. 19:55
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 20:56
10.000 er et rigtig fornuftigt budget på brugtmarkedet. Der findes meget godt udstyr derude, til halv pris af hvad du kan købe i butikkerne. 
Kan anbefale dig at se på aktive højtalere, som f.eks disse:

De er lige over et budget, men måske er sælger klar på en handel? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 21:35
Ellers er der disse

Lidt billigere og endda måske med en bluesound node1 med i prisen....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jmar22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Februar-2017
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jmar22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:18
Tak for svar alle sammen. Jeg tænker stadig lidt over det.

Jeg hælder nok mest mod mindre højtalere, da jeg ikke har lyst til at have 2 store gulvhøjtalere stående i min stue. men Måske jeg finder noget lækkert.

Er podspeakers noget værd? her tænker jeg på Bigpod modellen.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1418
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:44
Kan sige jeg lavede et setup til min søster til en maks pris på 8000kr
Og endte med en Bluesound Powernode 2i  og et sæt KEF R100 virkelig et imponerende setup som ikke fylder ret meget. også har du streamer og forstærker i et som understøtter tidal MQA

Fandt forstærkeren til Ish 4000kr som demo og Kef R100 fik jeg fra tyskland helt nye for lidt over 3000kr dog kunne vi kun få de hvide til den pris , men i forhold til hvad KT radio vil have var det en seriøst besparelse.

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu