|
MoCa adapter |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
DanBer
Ny bruger Oprettet: 27-December-2024 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-December-2024 kl. 15:45 |
|
Jeg bruger lige tråden til at høre om der er nogen af jer Moca indehavere der står i en situation hvor i vil sælge et par Moca-adaptere? De er rigtigt svære at få fat på her i DK kan jeg se.
Tak og god jul der ude
Redigeret af DanBer - 05-Januar-2025 kl. 09:10 |
||
glaty
Junior bruger Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så fik jeg det hele sat op og forbundet. Det virker som det skal. Jeg takker for hjælpen :)
|
||
glaty
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja den er betydeligt billigere, og den anden løsning kræver også to ekstra netværksporte.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lad os høre om det virker….
Går det helt galt, bestiller du to ekstra MoCa og sætter tre op ved siden af hinanden, så hvert kabel har en MoCa i hver ende og laver fordelingen via Ethernet. Men den der fordeler er betydeligt billigere end to ekstra MoCas 😉 Klaus
|
||
glaty
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange tak for svaret. Den bestiller jeg hjem sammen med de andre ting.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
glaty
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kan man bare se.
Nu findes der jo et utal af splittere, men vil denne model kunne bruges https://www.av-cables.dk/antennefordeler/triax-antennefordeler-docsis-3-1-klasse-a-3-vejs.html ? Der er nemlig denne sætning på goCoax's side: "Ensure that all splitters are able to support MoCA and transmit MoCA signals in the frequency range of 1125-1675MHz." Hvis Comegaen bare kan fjernes, er det vel nok med en enkelt 3-vejs splitter i teknikrummet... Internet fra router til en goCoax og videre til 3-vejs splitteren, som så fordeler signalet til de tre rum med hver deres goCoax i..
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg forstår det, skal Comegaen væk og der skal bare monteres almindelige splittere i stedet.
Klaus
|
||
glaty
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Jeg håber der stadig er liv i den her lidt ændre tråd ;) Først lidt fakta: Jeg bor i en etageejendom med fiber, men uden kablet netværk i de enkelte rum. Til gengæld er der antennestik i bestemte rum. Der har før været internet og TV via Stofa, men dette er ikke længere i brug. Efter hvad jeg kan se, kommer det gamle signal fra Stofa ind i boligens teknikrum, og her blev signalet før i tiden fordelt via en Comega DA-8PMR (5-56/87-862 MHz) forstærker. Derfor er min plan nu at købe et antal goCoax MA2500D, og bruge dem til at fordele internet rundt fra teknikrum til: kontor, stue og køkken. Her forestiller jeg mig følgende setup: Internet fra router til en goCoax og videre til Comega Ude i de enkelte rum sættes der en goCoax i de enkelte antennestik i væggen. Mit spørgsmål er så, om jeg kan bruge den gamle forstærker fra Comega til at fordele signalet rund til de forskellige rum? Jeg kan ikke helt gennemskue, om jeg skal have fat i andet udstyr (fx en eller flere splittere), hvis ovenstående setup kan virke.
|
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan ikke få internet ind i sit hjem via MoCA. Antennekablet udefra afsluttes i et DOCSIS-modem. Man kan så bruge MoCA internt i sit netværk, hvis man ønsker at køre det over antennekabler, i stedet for catx-kabler.
|
||
plaurits
Ny bruger Oprettet: 20-November-2023 Sted: Tisvilde Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
og helle ikke jetnet tillader dette. Så hvordan får du internet via moca adapteren?
|
||
plaurits
|
||
plaurits
Ny bruger Oprettet: 20-November-2023 Sted: Tisvilde Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er desværre korrekt, så hvis man vil bruge moca adapter skal man vælge en anden udbyder end yousee, fx jetnet hvis det er muligt
|
||
plaurits
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |