recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR Kontant: Gigant for enhver pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR Kontant: Gigant for enhver pris

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR Kontant: Gigant for enhver pris
    Sendt: 20-November-2020 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr.


Kørte du godt nok mere end 300 km efter et TV? Havde det været mig ville jeg have valgt en butik tættere på.Wink

Flemming

Elgiganten i Sønderborg havde ikke den model som jeg ville have. De hjalp mig med at søge og vi fandt at der var et på lager i Vejle. Det var nærmeste butik og jeg ville sikre mig at TVet ikke havde været ude og var kommet retur med fluer eller andre fejl. Jeg kørte derefter direkte til Vejle.
Tomhændet tog jeg tilbage til varehuschefen i Sønderborg. Det ville blive Elgiganten i Vejle, der skulle betale for min forgæves kørsel.
Det lykkedes mig at få samme model direkte fra Samsung, der ikke havde været åben.
Vi åbnede denne model i Sønderborg hos Elgiganten, hvor vi både undersøgte TVet for fluer og andre fejl. Endelig tog jeg apparatet med hjem. 


Redigeret af bentpetersson - 20-November-2020 kl. 21:59
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 9186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr.


Kørte du godt nok mere end 300 km efter et TV? Havde det været mig ville jeg have valgt en butik tættere på.Wink

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?

Beklager -det med 14 dage kan jeg ikke længere finde. Men her er beskrivelse af at butikken skal kompensere dig hvis varen er dyrere andre steder og de ikke kan levere til den lovede pris:

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink
Ja, den er sgu go' med dig 😉
Historien er det den, at dengang for fem år siden, da Samsungs TV var præget af tordenfluer, blev der anført herinde på forum, at Samsung kun erstattede, indtil apparatet var 6 måneder.

Jeg fandt et testprogram, der viste 2 1/2 af de små bæster helt foroven.
Så tog jeg foto og anmeldte det. Knap en uge senere fik jeg udbetalt hele købsbeløbet. Man erstattede endog selv om apparatet var 18 mdr.

Tordenfluerne var gratis, og de blev behørigt afleveret sammen med skærmen. 😂



Redigeret af bentpetersson - 20-November-2020 kl. 16:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4780
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4780
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 08:32
Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 22:54
Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV, ville jeg vise min tilfredshed ved igen at købe et TV hos Elgiganten.
Jeg modtog beløbet i kontanter i Sønderborg og ville have samme fabrikat, men en årgang nyere.
Jeg fandt et tilbud på dette Tv hos Elgiganten i en anden by. Et tilbud der endog gav mig overskud.
Ifølge oplysninger på nettet havde afdelingen kun et tilbage. Jeg bestilte på nettet.
Jeg ventede til efter den tid jeg skulle, men fik ingen bekræftelse på afhentning. Alligevel kørte jeg for at afhente.
Desværre havde man kun et udstillingsTV, hvilket jeg ikke ville have. Jeg havde ikke købt et brugt.
Jeg ønskede et nyt.
Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr samt bestilte det ønskede, der  kom med ekspresfart.
Er par uger senere opdagede jeg en prisnedsættelse  og jeg fik omkring kr 1500 retur.
Vel havde Elgiganten lavet en fejl, men mon ikke at de gjorde fejlen god igen?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 21:22
Det hele handler om optimering og profit.

Kunderne vil ikke betale for service. Elgiganten tjener for lidt på selve salget og forsøger at proppe forsikringer mv ned i halsen på folk.

Hvis vi sammenligner Power og Elgiganten, så er Elgiganten klart dem jeg helst vil handle med. 

Så hvis man gerne vil have service og hjælp skal man søge andre steder hen. 
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 859
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 20:38
Det der mest irriterer mig ved Elgiganten er at der sjældent er nogen som gider hjælpe en med at finde en vare. Men finder man den selv og bevæger sig mod kassen så får de pludselig travlt med at få sat deres navn på 'salget' og de bliver skide sure når jeg beder dem rende og hoppe.


.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 19:58
.

Redigeret af moremusic - 19-November-2020 kl. 19:59
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4780
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
Lige præcis...

Sender man hende i Bilka for at købe en mikrobølgeovn, så kommer hun enten hjem med den eller også er den udsolgt.

Men sender man hende 2 gange i Elgiganten med en ring rundt om varen i kataloget. Så kommer hun hjem med en helt andet og dyrere vare. Foruden hun nu har tegnet abonnement med et andet el-selskab.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu