|
Scroll slider i Excel, indehold vises ikke |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
meyhoff
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 107 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2020 kl. 14:37 |
|
Hej Excel eksperter. Når jeg i Excel har store arbejdsark, kan jeg på min egen PC hjemme tage fat i slideren med musen for at scrolle, og samtidig se alle linjer i arket flytte sig op og ned. Når jeg gør det samme på min arbejds-PC, så flytter linjerne i arket sig ikke, først i det øjeblik jeg slipper slideren igen med musen vises de linjer jeg har scrollet ned til. Har jeg f.eks. mange linjer med numre i en kolonne som er sorteret i nummerorden, er det nemt at finde ned til f.eks. numre som begynder med 888. Vores IT folk ved ikke hvordan dette ændres, og jeg har søgt i Google i timevis, håber nogen herinde ved det. |
||
Meyhoff
Sony KD-55X8505 Sony RHT-G900 Sony PS3/PS4/PSVITA Surface Pro 7+ i7 256GB Apple iPhone Xr |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man ruller da på hjulet på musen for at scrolle.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
og det er ikke fordi du har sorteret på en kolonne?
|
||
meyhoff
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja,ved mindre regneark, men med flere hundrede tusinde linje bliver det hårdt for pegefingeren Jan |
||
Meyhoff
Sony KD-55X8505 Sony RHT-G900 Sony PS3/PS4/PSVITA Surface Pro 7+ i7 256GB Apple iPhone Xr |
||
meyhoff
Funktioner
Tak(0)
|
|
nix, har ikke noget med det at gøre, har testet! |
||
Meyhoff
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bestemmer man da selv. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Samme version af Office og Windows?
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Præcis! Det er derfor jeg skrev det.
|
||
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad mener du?
|
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 289 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet at trykke på hjulet i musen medens cursoren står i arket?
Det er en anden måde at scrolle på, idet man scroller ved at flytte musen op eller ned eller til venstre/højre, alt efter den retning man vil. Der vises et symbol og en pil i arket og jo længere man flytter musen, desto hurtigere scroller man. Scrollning kan blive meget hurtig, så man skal lige få fornemmelsen for det, men man kan hurtigt komme langt ned eller til siden i et ark med mange rækker/kolonner. Man stopper scrollning ved at trykke enten på hjulet igen eller venstre musetaste.
Når du gør det, virker det lidt lige som at bruge slider, men man behøver ikke flytte cursoren over på sliderne for at køre op/ned eller højre/venstre. Det er nemmere og hurtigere end at bruge slideren og jeg vil tro, at det også vil virke på din arbejds-pc. Redigeret af Erik K - 14-December-2020 kl. 21:35 |
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske noget med Hardware acceleration af grafik?
Måske det ene grafikkort ikke kan følge med?
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 289 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tænkte lidt det samme som BlueFox. Der findes rigtig mange pc på arbejdspladser, hvor der er sparet på sådan noget MEN Så åbnes en dialogboks, hvor du bare skriver f.eks. a885 og klikker OK. Så ryger du direkte ned i celle A 885. Den metode belaster ikke pc-en på nogen måde
Redigeret af Erik K - 14-December-2020 kl. 22:04 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |