|
Sløjfning af stikkontakt |
Besvar |
Forfatter | ||
Andersrj78
Ny bruger Oprettet: 05-Januar-2021 Sted: 8940 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:50 |
|
Jeg har en stikkontakt som jeg gerne vil have sløjfet, så der ikke længere er mulighed for at slukke for strømmen. Hvordan gøres dette? Kontakten skal helt væk
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4836 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ringer til en elektriker.
|
||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kan leve med, at kontakten stadig er der, kan du montere et blænddæksel.
|
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skifter den ud med en stikkontakt uden afbryder.
|
||
Andersrj78
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kontakten skal erstattes med en zigbee kontakt.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af JørgenT - 05-Januar-2021 kl. 16:15 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jørgen, det undrer mig, at du ved hvilken type kontakt trådstarter allerede har. Er det ikke den han ønsker der bare er en afbryder? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Andersrj78
Funktioner
Tak(0)
|
|
det er korrekt. Jeg formulerede dårligt. Det er selvfølgelig blot en afbryder som skal sløjfes, så der hele tiden er strøm på den på gældende lampe. Istedet for afbryderen skal monteres en zigbee kontakt (som er ombygges så den passer i et LK modul)
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og med den nuværende afbryder er der ikke nødvendigvis ført NUL med rundt i installation (men kan godt være den er med i dåsen bag afbryder) skal du måske have fat i elektrikker.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du ikke allerede har købt din zigbee enhed, så kunne du måske se på Nordtronics zigbee dæmper eller afbryder som kan monteres i lampestederne. På den måde kan du beholde dine LK kontakter/udtag og bruge dem til at aktivere nordtronic enheden. Jeg har monteret dem i næsten alle lampe udtag og de virker perfekt. Det kræver dog at der er både fase og mellemleder i lampestedet.
https://nordtronic.dk/shop/box-dimmer-zigbee-712p.html Redigeret af Eeyore - 05-Januar-2021 kl. 17:19 |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slet.
Redigeret af Mufti - 05-Januar-2021 kl. 21:43 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19552 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tag et billede af den afbryder du har. Vil du have zigbee modulet placeret i stedet for afbryderen (samme sted)? Hvilket zigbee modul vil du bruge? Klaus
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |