recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til hjemme biff i nybyg søges .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til hjemme biff i nybyg søges .

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til hjemme biff i nybyg søges .
    Sendt: 11-Januar-2021 kl. 19:46
jeg er så heldig at jeg i 2021 får mulighed at bygge hus og derfor jo kan lave et rum helt til hjemme biff :)

jeg vil jo meget gerne have et rum kun til biff så jeg kan få lyden om bag et læret mm

men er usikker på hvor stort rummet skal være og hvad der er bedt i forhold til lyd og projekter?


jeg har pt 2 forskelliger udgaver af det  :

1 .eget rum til biffen med fast ramme læret og så højtaler bag ved læret og opbygget med atmos lyd måske helt op til 9,4,4.

2. gøre stuen lidt støre og så have tv til serier og nyheder mm på 65 tommer og så rulle læret til film men hvordan virker det med rulle læret ?  er det lige så godt som fast ramme læret ?


hvor bredt ville i lave det med den højde rummet har ?


det er pt tænkt som 145 m2 i alt med 2.43 til loft og akostik loft

syntes der er meget at tænke over og ved ikke lige hvor jeg starter mest fornuftigt .  

beklager hvis det lýder lidt rodet  har ikke sovet i nat  :)




Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 11:32
1) lav dog for himlens skyld en dedikeret biograf, hvis du kan!!!

2) der er allerede så vanvittigt meget god info på forummet om biobyggeri, så start med at læse dig ør, og stil så mere konkrete spørgsmål. Vi kan jo f.eks. ikke vide hvor meget plads du kan/vil afsætte til et biorum.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu