recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Moms på Amazon.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Moms på Amazon.com

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Moms på Amazon.com
    Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:17
Jeg overvejer at bestille nogle kameraer på Amazon.com, da de ikke er til at købe herhjemme, men mit spørgsmål går på told og moms. Når jeg ligger i kurven viser den følgende:

Order Summary

Items (3):USD 98.94
Shipping & handling:USD 15.01

Total before tax:USD 113.95
Estimated tax to be collected:USD 0.00
Import Fees Deposit:USD 25.32

Order total:USD 139.27
Payment Total:DKK 864,37

Skal jeg så frygte et dobbelt op beløb ved modtagelse eller er det hele med?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:32
Nej.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:42
Nej til hvad. Får jeg en ekstraregning fra PostNord? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg overvejer at bestille nogle kameraer på Amazon.com, da de ikke er til at købe herhjemme

Hej.

Har du undersøgt om du kan købe de samme kameraer på Amazon.de eller måske på Amazon.fr/Amazon.es?

Hilsen Carsten.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:51
Ja det har jeg men så snakker vi 3-4 gange pris og kun i enkelte Amazons.
Det er Wyze v3 cam.


Redigeret af Bjur - 08-Juni-2021 kl. 11:51
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 11:56
Sidst jeg købte hos Amazon.uk (efter Brexit) prøvede jeg at sætte mig ind i det, og som jeg forstod det, så skulle Import deposit fee dække alt.

Amazon delte min bestilling op i flere delordrer (selvom alt var oplistet til at være på lager og solgt fra amazon og ikke tredjemand), og 4 gik igennem uden problemer, mens to blev taget i tolden, og jeg kom af med ekstragebyr.

Jeg kontaktede Amazon elektronisk (de har ikke længere mail oplyst), og efter at være kommet igennem robotten spildte jeg en times tid med at snakke med forskellige derinde. Der blev skiftet medarbejder hver 10. minut. Svarene var uklare, men efter at have sendt diverse dok (til en mail jeg nu fik oplyst), så forstod jeg, at de ville dække mit tab.

Det gjorde de aldrig...


Redigeret af TvHomer - 08-Juni-2021 kl. 11:56
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 12:01
Det er lidt forskelligt.

Mange af Amazons levenrandører, kan godt beregne dansk moms og told.

Så skal du ikke bekymre dig.
Til top
Mikevds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikevds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 12:41
Jeg har bestilt rigtig mange Wyze kameraer over årene, både V2, V3 og Pan.
Der har aldrig været problemer og du vil nærmest altid få et lille beløb tilbage, da de på købstidspunktet med vilje er konservative med eksport omkostningerne.

Er selv stor fan af Wyze Cam.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 12:57
Tak Mikevds. Og har du også bestilt dem på Amazon.com?
Hvordan er dine erfaringer med dem?
Tænker V3 er bedst, da Pan ikke er kommet med V3 features endnu og hvordan virker de med Google Assistant/Nest Hub?
Til top
Mikevds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikevds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 13:07
Ja, bestilt hos Amazon.com af Wyze.
Mine er faringer er rigtig gode, ellers havde jeg nok heller ikke bestilt 20-30 af dem :)

Jeg har selv 7 i hjemmet og givet rigtig mange ud i gaver.
Til prisen er de helt fantastiske og utroligt nemme at sætte op. Man skal dog lige huske at de kommer med en amerikansk strømforsyning og for at få den fulde værdi, skal man også lige smide et microSD kort i. Jeg plejer at købe et 32Gb til omkring 60,-.

V3 er noget bedre end V2. Efter at have været meget imponeret af starlight-featuren på V3'eren, har jeg dog indset at når det er helt mørkt, så foretrækker jeg den normale IR nattesyn.

Jeg har haft lidt problemer med signalstyrken på pan-cam. Det endte med at jeg erstattede den interne antenne med en ekstern jeg stjal fra en gammel 4G router.

Alt i alt, kæmpe fan.

Jeg har ikke meget erfaring med integration til hjemme assistenter.


Redigeret af Mikevds - 08-Juni-2021 kl. 13:08
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 13:18
Tak for svaret det lyder rigtig spændende.
Og vælger du bare almindelig shipping og hvor lang tids levering plejer der at være?
Så vidt jeg kan læse er det bare et almindelig micro USB jack, så det er bare at bruge en lader man selv har liggende tænker jeg?

Mht. V2 vs. V3. Hvis jeg skal bruge det til at overvåge udendørs, er den normale IR nattesyn så ens på Pan vs. V3? Jeg synes alle de billeder jeg ser der giver V3 klart bedste billede.

De virker virker som et fantastisk godt produkt, og har haft Arlo før med batterier, så glæder mig til at slippe for den del.
Til top
Mikevds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikevds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 13:27
Levering er som regel ca. 14 dage med helt normal shipping.
Du kan bruge hvilken som helst USB strømforsyning, mener dog at det skal være 2.1A.

Pan bruger samme kamera som V2, så V3 er væsentlig bedre end cam.

På et tidspunkt havde jeg et V2 og et V3 hængende side om side udendørs, og på dette billede kan du se forskellen i nattesyn: https://photos.app.goo.gl/eZdxa84nEvCHA7h36


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu