|
Smart mini digital forstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
keysersoze
Bruger Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-August-2021 kl. 13:24 |
Jeg har et par gamle Sony SS-LA300ED jeg overvejer at sætte lidt liv til igen dels fordi jeg synes de har en god lyd men også fordi de har et pænt og anderledes design i forhold til alternativet, som er 2 Google Nest Audio - udfodringen er bare, at jeg pt ingen forstærker har og jeg kunne ikke tænke mig en almindelig stor forstærker.
Jeg har kigget lidt på markedet for mini-forstærkere men det er for mig lidt en jungle og jeg ville samtidig også gerne gøre højttalerne så smarte som muligt (Google Assistent) men det tætteste jeg kan komme er nogle med Bluetooth (fx Nobsound 15g eller en Fosi Audio BT10/BT20) og så sætte en Chromecast Audio på. Det ville stadig kræve en nest og manuel tænd/sluk. Har jeg overset nogle oplagte alternativer? Hvis jeg ikke har overset muligheder er mine 3 mulige forstærkere så skudt helt ved siden af (kan ikke finde nogle overhovedet med GA) eller hvad kan I komme med af forslag, der budgetmæssigt ikke eksploderer? |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
En fosi audio BT20A spiller super godt, har selv en
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(2)
|
Fantastisk forstærker der kan få 2x 100 W effekt ud af en strømforsyning der kan levere 24 volt og 4,5 A (under 110 W). Jeg tror sgu at jeg køber en, sætter en tonegenerator på der giver 50 Hz og en transformator på i stedet for højttalere. Det er jo en evighedsmaskine der hurtigt tjener sig selv hjem! Klaus
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Når det er class d så regner man med 10% forvrængning, i 4 ohm med en fosi audio BT20A, har ingen problemer med at spille højt nok med mine 4 ohm og 86db følsomme Argon Alto 5 MK2
Netop fordi den spiller så godt så fik jeg bestil en Sabaj A20A og sat min rotel til salg Imellem tiden (lang leveringstid) har jeg en sony es forstærker på vej til samlingen så jeg har lidt at varriere med, det eneste jeg skifter lidt med er forstærker Når alt kommer til alt spiller den langt bedre en samtlige brugte surround receivere til samme pris, faktisk så godt at inden jeg fandt audiosciencerevierw tråden med sabaj a20a så købte jeg en strømforsyning med flere ampere og mulighed for at bruge mit grønne isotek strømkabel, det gav lidt bedre lyd og flere ampere til mine 4 ohm højttalere Kan endnu engang varmt anbefales Redigeret af gasolin - 10-August-2021 kl. 02:44 |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men den har vel ikke - som spørgeren ønsker - Google Assistant. Er det ikke bare en "ordinær" forstærker i miniformat med BT (som der jo findes talrige af)? Nogen der har bud på en miniforstærker (eller maxi-) med Goggle Assistant, som man kan styre uden andet fikumdik? Sådan en kunne jeg også godt tænke mig. Redigeret af longjohn2 - 10-August-2021 kl. 01:03 |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
jo men nu nævner trådopretter netop en Fosi audio BT20 som jeg har
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
100W Max X 2(4 ohms, 20 Hz - 20 kHz, 0.04% THD)Fosi er ikke enige med dig….. Klaus |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis I vil nørde med data, så er her databladet på de forstærker IC'er der bliver brugt. Datablad på TPA3116D2
|
|
Mvh Jesper
|
|
keysersoze
Bruger Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
|
Google Assistant/Chromecast var et nice to have og ikke et need to have - selvom det ikke er helt det samme kan jeg jo bare sætte min Chromecast Audio til.
Er der en, der meget kort kan forklare forskellen på BT10 og BT20 - det er lidt for teknisk til at jeg kan se det? Forslag til hvor det er billigst at købe? Findes der reelle alternativer til Chromecast Audio? |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Kun effekten på BT10a og BT20A
Redigeret af gasolin - 10-August-2021 kl. 12:36 |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med en brugt Sonos Amp 1 gen? De fås for <1000,- brugt. Meget kvalitet for pengene. Sonos 1. gen app fungerer nu ganske udmærket!
Så kan man jo altid sætte en chromecast audio til via analog line-in med et minijack=>RCA kabel.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller en brugt NAD D3020 på dba... Fås for ca. 1500,-
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |