recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth lyd i køkkenet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth lyd i køkkenet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth lyd i køkkenet
    Sendt: 18-December-2021 kl. 10:27
Det er da også et fedt køkken setup... 

Tænker, at du også skal have lidt tid til at vænne dig til en ny lyd profil i køkkenet, det tager lidt tid.



Redigeret af Gofiland - 18-December-2021 kl. 10:27
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 00:45
Konklusion
Var ikke tilfreds med NAD C338 og cromecast pga et lille gap i lyden via cromecast. Så skiftede til bluesound som vi allerede har i stuen og alt kører perfekt.
Testede nogle mere bas venlige højttalere med mere mørk lyd men de får skabet de står på til at spille med.
Så endelige løsning blev bluesound powernode samt B&W606 s2. Det er det mest optimale i et køkken med klinker, vinduespartier og placering med ikke langt til væggen.
Ikke den sprødeste lyd men den der kan lade sig gøre ud fra forudsætningerne og for mig, en markant bedre lyd en alti1 højttalere.

Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 21:34
Lige en update herfra.
Har i et par dage kørt ned NAD C338 + B&W 606 s2.
NAD C338 er rigtig nem at sætte op. Bruger ikke BT men caster.
Jeg bruger tidal og hustruen bruger yousee musik. Begge også DR lyd.

På 5GHz netværket oplever jeg et splitsek ujævnhed ca 15 sekunder inde i nogle numre. Tænkte det kunne være C338 men efter skifte til 2,4 GHz er der ingen problemer. Så det må være mit wifi.

Som tidligere nævnt, står HT placeringsmæssigt ikke som de burde, da de står på toppen af et 180-185 høj massiv egetræsskab.
Deres formål er at fylde køkkenet med fornuftig lyd og lyde godt når vi sidder ved spisebordet hvor de står fint ud for - bare højt oppe.
Nu har de kørt en 15 timer og jeg må erkende jeg var spændt på om der ville være bund nok i dem samt om diskanten ville lyde skinger. Egentlig også om det ville fungere med kun 9 cm til væg.

Jeg lyttede til oberon 3 overfor 606 i butikken og pga den noget anderledes placering gik jeg med 606. Var simpelthen bange for, at den mørkere bund i dali ville smadre for meget ud i køkkenet.
606erne er her i slutningen af dag 2 en absolut succes på det punkt. Både nårfar hører rock, mor hører infernal og knægten på 8 danser rundt til italo brothers.
Lyden er klar og god. Ja, diskanten er ikke i høre højde men det synes jeg ikke er et problem. Måske Lyden havde været for lys for mig hvis de stod lavere.. men jeg ved det ikke 
Jeg synes det er ret vellykket men har ærligt heller ikke hørt andre muligheder. 
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 23:54
Altså...de KEF LS50 wireless 2 i rød er super lækre....men 20k er måske rigeligt.
Så vil prøvelytte NAD c338+oberon 1+3. Tror det kunne være en god combi. Måske 7" bas/mellemtone i 3`eren måske er for meget til køkken og klinkegulv men synes jeg om det, køber jeg begge, tester hjemme og finder ud af hvad der i mine ører lyder rigtigt.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2021 kl. 20:10
Jeg kører med en brugt Denon Ceol og et par minipods. Fungerer fremragende og til en samlet pris på ca 3000,-
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2021 kl. 07:48
Argon er vejen frem. De giver meget lyd for pengene og kan fås til "populære" priser ;-)
Godt nok "kun" med BT, men de fleste modeller har to optiske indgange, hvilket giver mulighed for AirPlay og/eller CCA.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2021 kl. 07:32
Ja, jeg har også været ret glad for løsningen med aktive højtalere og en chromecast. Det er bare et nemmere setup end at skulle trække kabler fra en forstærker i et andet rum (eller have plads til den i køkkenet). Jeg har Argon (har et sæt Alto 4 i mit køkken og Forte 4 på datterens værelse), og må erkende at de giver ret meget lyd for pengene.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2021 kl. 06:25
Jeg har netop valgt et sæt aktive HT Argon Forge 4 til mit køkken, som understøtter Bluetooth. Jeg har dog valgt at koble dem op med en Chrome Cast Audio for at kunne lave en multirumsløsning med med stue, der ligger klods op af køkkenet. Super løsning både til musik og HT til TV'et.
Bruger en i øvrigt en Google Nest til at styre. Ret fedt at kunne skifte musik eller skrue op, når man står med fingrene i dejfadet.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2021 kl. 23:20
Hvis du har været tilfreds med det du havde, skal du ikke bekymre dig det store om spredning og lignende.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2021 kl. 17:09
Men har jeg for meget fokus på at diskanten bliver for retningsbestemt?
Jeg læser mig til der er forskel på de forskellige højttalere og der er min viden ikke så stor.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2021 kl. 17:06
Jeg ville købe passive højttalere - brugt.
Du kan få rigtigt meget for pengene, hvis du køber brugt, penge du kan bruge på at købe bedre/mere avanceret elektronik.

Og igen - passive højttalere i god kvalitet kan du bruge igen og igen, uanset om elektronikken bliver skiftet ud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2021 kl. 16:54
Lige en update herfra.

Jeg må erkende, at perioden uden min alt i en højttaler har ændret lidt på det. I perioden hørte jeg musik og radio på 2 separate stereo højttalere og nu blev min gamle viso fikset og sat til. Det lyder bare ikke så godt som tidligere.
Så vi (nok mere mig end hustruen) vil have ny lyd i køkkenet. Så KlausDM har altså en pointe med et par stereo højttalere. 
Så jeg ønsker kompakt højttalere med god lyd. De skal jo fødes at et eller andet og det er ikke vigtigt for mig at det er bluesound, som vi har i stuen.
De skal stå på et skab i højden omkring 180-210 cm og peget ligefrem. Toppladen de skal stå på er ca. 130 cm. bred. Dvs. 2 kompakthøjttalere a ca. 20 cm. brede og der er ca. 90 cm. imellem. Jeg ved godt det måske ikke er det bedste for stereo perspektivet men alternativt skal de hænges op og det vil jeg i første omgang undgå.
Så de store spørgsmål jeg tumler med. Når jeg nu kigger mig omkring, bliver jeg ret fristet - og jo mere fristet jeg bliver, jo mere koster det. Men ok, så må det koste - inden for rimelighedens grænser :)
Jeg har brug for kompakthøjttalere med god spredning af diskant, da de skal stå ovenpå et skab forholdsvist tæt på loftet og det også gerne må lyde godt under madlavning i selve køkkenet omkring 3 meter og 45 grader derfra.
Passive:
KEF LS50 Meta som får ret meget ros rundt omkring.
Dali Oberon 1 eller 3 som også skulle have en god spredning af diskant samt stå ligefrem og er placeringsvenlige.
Dali menuet ser lækre ud.

Eller skal jeg gå all in på aktive såsom KEF LS50 wireless 2.

Er der andre muligheder og hvordan vil I føde de passive?
Det skal være wifi og BT.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu