recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af forstærker, effekt, bluesound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af forstærker, effekt, bluesound

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af forstærker, effekt, bluesound
    Sendt: 31-December-2021 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Det består af følgene ; 

Nad M12 ( forforstærker )
Nad M22 ( Effekt )
Bluesound n130 ( Streamer )
LG Oled tv

Jeg ønsker at M12 skal bruge den indbyggede DAC - og ikke den som sidder i N130 bluesound.
- Af hvad jeg kan forstå, skal jeg så ikke bruge de optiske udgange og ikke anolog på n130, for at sende / bypass signalet til m12. Hvis dette er korrekt, er der nogle indstillinger jeg skal ændre?

TV
- Skal jeg kører optisk fra tv til m12? 
Eller skal jeg kører optisk eller HDMI fra tv til n130?

Glem alt om HDMI og surround, brug i stedet flg. tilslutninger:

M130
Coax ud til M12 ind

TV
Optisk ud til M12 ind


Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 20:59
Nåh ja, skærmede kabler er at foretrække. Især antennekabel. Havde førhen en del interferens på signalet fra stueantennen, indtil det blev skiftet. Det var som nat og dag. Kan virkelig anbefales.


Redigeret af Jespus - 30-December-2021 kl. 21:04
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 19:56
@Jespus, Det er en god pointe.

Hvis jeg skulle starte forfra ville jeg også starte stille og roligt 
med få kvalitets-komponenter. Og se om der skulle bygges lidt på?



Redigeret af Jens PN - 30-December-2021 kl. 19:58
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 18:55
Har oplevet og set en del surround setups gennem tiderne.
Er stadig ret godt tilfreds med et mindre audiofilt stereo system med skærm. Så behøver man heller ikke bekymre sig om hvilke standarder der er det nye sort.
Personligt lytter jeg så også mere til musik end jeg ser fjernsyn.

Det skal siges jeg har fået ny stue, hvor der rent faktisk er plads til en center og to baghøjttalere så måske


Redigeret af Jespus - 30-December-2021 kl. 18:59
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

jo tak, man skal jo forkæles engang imellem 
Når du mener en anden god processor, hvad tænker du der. - bare fyr den af, kan godt tåle kritik og forslag :D

På sigt havde jeg tænkt at tilføje flere nad m22. De er jo forholdvis “billige” brugt og er til at få fingeren i, og noget der kan håndtere surround. - men først i mål med stereo og finde et par fede front højtalere. Epicon 6 er godkendt af fruen, meeeen sjældent de er til salg :(

Jamen så er det vel bare sådan en fætter her: 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

hej naiera

Nad m12 har ikke hdmi kun analog og optisk. Men n130 har hdmi Earc
Derfor er min tvivl kommet til gode hvor tv’et skal tilsluttes.

Jeg har Spotify nu, havde opvejet at gå over til tidal grundet bedre kvalitet da anlægget nu burde være i stand til man kan hører forskel.

Har ingen konsoller, udover en 4K afspiller på sigt der bliver tilsluttet til tv
NODE 130 har vel både optisk og coaxial som udgang og M12 vel både 2x optisk og 2x coaxial som digitale indgange?

TV'et vil jeg tilslutte til M12 med optisk toslink og N130-streamer med coaxial - så bliver den gode DAC i M12'eren anvendt.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 21:12
jo tak, man skal jo forkæles engang imellem 
Når du mener en anden god processor, hvad tænker du der. - bare fyr den af, kan godt tåle kritik og forslag :D

På sigt havde jeg tænkt at tilføje flere nad m22. De er jo forholdvis “billige” brugt og er til at få fingeren i, og noget der kan håndtere surround. - men først i mål med stereo og finde et par fede front højtalere. Epicon 6 er godkendt af fruen, meeeen sjældent de er til salg :(
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 19:35
Tillykke det var da en flot julegave må jeg nok sige!

Synes det bliver lidt kompliceret når man vil blande et tv 
ind i et 2 kanals high end system.

Tror jeg havde valgt god processor og en ekstra mindre effektforstærker
til en centerhøjtaler. Den gode processor har jo alle muligheder åbne
angående tilslutninger/dac/streaming.

Men held og lykke med det flotte anlæg og lade os høre hvordan det udvikler sig.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 18:11
takker, tror det er ganske udmærket kablet så hehe
N130 lander om 2 dage. Jeg giver en update :D 
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 14:02
Den optiske udgang i dit fjernsyn understøtter nok ikke mere end 16 bits lyd. Hvis du vil have 24 bits så må du køre med hdmi. Jeg tvivler dog på, om man kan høre forskel.
Powered by beer and chips
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

tak for info! Det skal også prøves. Der er sku mange muligheder i sådan en. 
Burde jeg invenstere i bedre kabel fra n130 til m12? ( bruger bare et helt standard optisk til små 20kr klassen )

Og hvis ja, burde det så være optisk eller koaksial ?
Selv tak. Om et kabel skal koste 20 kr. eller mere, er meget individuelt. Jeg ved ikke om Hifi-klubben som tidligere stadig har en kuffert til udlån, med forskellige kabler, men det koster jo ikke noget at spørge Wink
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 11:22
Kabelsnak bliver så sjove.
Spøg til side. Prøv evt. nogen forskellige, HIFI-klubben m.m. og se om du kan høre forskel.
Hvis du ikke kan se kablet tilsluttet, er det vel en no-brainer. En tyk sok om kablet pynter vel altid lidt Wink


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu