|
Access Point til 126kvm hus m. kælder |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2022 kl. 11:21 |
||
Hej Recordere
Jeg er igang med at totalrenovere mit hus (næsten færdig) og har i den forbindelse valgt at føre forsyningskabel til internet ind gennemhusmuren så det lander i kælderen ved eltavlen. Tanken er at lave et teknikskab med router, hue bridge, ikea bridge, og evt. andet relevant. Jeg har derfor trukket cat6 kabler til kablet forbindelse op til stuen ved tv samt kontor til stationær computer. Jeg har yousee bredbånd via coax 1000/100 - men på wifi trækker jeg lige knap 100 lige nu. Min tanke er derfor at jeg jo skal have sat et acces point i stuen. En der kan fungere som forstærker til WIFI og samtidig som switch til diverse komponenter (TV, forstærker, playstation og apple tv) Hvad vil i anbefale der? umiddelbart er jeg ude i et maks budget på 1500kr men jeg er åben for argumenter mod det bedre. Det er vigtigt for mig at forbindelsen er stabil.
|
|||
![]() |
|||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
i stedet for en wifi repeater så kan du, hvis dine tekniske færdigheder og fysiske omstændigheder, tillader det smide et access point med PoE (power over Ethernet).
Det fungere i min optik langt bedre end en repeater
|
|||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|||
![]() |
|||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
||
Sådan en her fx? |
|||
![]() |
|||
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 288 |
||
Køb en almindelig wifi-router med kategori 6 wifi på tilbud til et par hundrede kroner og sæt den op som access point på kablet i stuen. Der er normalt en 4 ports switch i routeren, som du kan føre videre til TV og andet i stuen. Du kan uden problemer sætte wifi i routeren op med samme navn og password som routeren i kælderen, og det vil fungere stabilt. Det er bare vigtigt, at du sætter den op som access point, så den ikke tror at den skal styre dit net. Du kan jo også slukke for wifi funktionen på routeren i kælderen, for en sikkerheds skyld.
Redigeret af sd - 17-Marts-2022 kl. 21:01 |
|||
Powered by beer and chips
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
||
|
|||
![]() |
|||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
||
Ubiquiti er et Pro-sumer produkt og hvad jeg selv har, så det kommer lidt an på dine skills. Som SD også skriver, har du pladsen i et tv møbel eller andet, så kan du også snildt bare tage en alm router med strøm og netværk. Begge løsningen kræver selvfølgelig at du kan trække et Ethernet kabel. MEN har du ikke mulighed for særskilt strøm pga placering så er PoE en fremragende løsning synes jeg.
|
|||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|||
![]() |
|||
||
Jeg kan både trække strøm og Ethernet. Er det ligegyldigt hvilken router? Kan se man kan få i mange prisklasser med alt fra få antenner til et antennehav der mere eller mindre ligner rumskib 😅
|
|||
![]() |
|||
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 288 |
||
Køb en billig router, det opfylder dine behov fint. Sendestyrken i routeren er begrænset ved lov, så du får ikke større dækning med en dyr model. Max hastighed på wifi er altid nok med en wifi-6 router. En film i HD format tager ca. 5 megabits/sek.
|
|||