|
Løst: Fjerne knækket displayport fra gpu |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:23 |
Ved en ombygning af kontoret er et displayport kabel knækket i gpu
Ideer til at fjerne den modtages med kyshånd
Redigeret af aerik - 22-Juli-2022 kl. 21:47 |
|
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Porten skal vel lodes af.
Har du et billed?
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg tyder dit billede, er det kablet som der er knækket og sidder i porten. Ser ud som om at det forsigtigt kan trækkes ud med en klemmetang/papegøjetang...
Frank
Redigeret af Frank13 - 22-Juli-2022 kl. 18:31 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Det er kablet der erlnækket og stikket der sidder tilbage.
Displayport kabler er låst i stik, og jeg ved derfor ikke lige hvordan jeg skal overtale den til at "låse" op |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Frank13 siger. Undskyld, men sagde du låst? Hvis det er med nøgle.. Redigeret af Jespus - 22-Juli-2022 kl. 20:06 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Et dp stik skal klikkes fri.
Problemet her er, at delen der skal klikke den fri, er en del af kablet som ikke længere sidder på stikket. Jeg kan desværre ikke forklare det bedre.
|
|
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, der sidder en knap på stikket, som trækker to smp kroge tilbage, så man kan trækker stikket ud af porten.
Den del af stikket mangler, kan jeg se på billedet. Jeg kan ikke se om, det er muligt at trykke de små kroge ned/tilbage, enventuelt med nåle. I så fald får du brug for tre hænder. To til nåle og en til at trække resten af stikket ud. |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg ser på billedet taget indefra computeren, kræver det to nåle der kan trykke ned på de tynde låsepaler der stikker op gennem oversiden af stikket.
Tag et funktionsdygtigt DP stik, klem på låse-op-knappen og se, hvad bevæger sig. Klaus
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Samlet ud fra det i har skrevet, lykkedes det mig at finde frem til låsen. Stikket er ude nu, tak
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super, der er altid ekstra arbejde ved ombygning som man ikke troede man skulle i gang med 😉 Frank
|
|
kec2
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt at du fik det løst.
Hvordan blev stikket ødelagt, så grundigt?
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |