recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 via antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 via antenne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 via antenne
    Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:54

Hej.

Problemet er at dit gamle Sony-TV (KDL-40EX710), nok ikke har en DVB-T2 Tuner til modtagelse af dagens kanaler. Det er derfor at du bruger en Denver DVB-T2-box.

Hvis du er træt af to fjernbetjeninger, kan du opgradere til en anden DVB-T2 boks. Med eller uden plads til et CA-modul.

Jeg købte i 2019 en let brugt Dreambox DM 900 med 2 tunere og optagemulighed til dens interne harddisk til min søster på 68 år, fra Tyske ebay for 1001 DKr.
Den har jeg beskrevet i flere indlæg her på Recordere. Dem kan du se ved at bruge forumets søgefunktion. Her er et link til en anmeldelse:


Den har en fjernbetjening, som både kan fjernbetjene Boksen og et TV

Hilsen Carsten.

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:43
Måske har din Denver boks / Sony TV menupunkt for aktivering af HDMI CEC, så du kan nøjes med at bruge Denver fjernbetjeningen måske. Så tænder og slukker tv sammen med Denver boks.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af MLS MLS skrev:

Jeg har et gammelt Sony-TV (KDL-40EX710) i mit sommerhus, som jeg gerne vil have til bare at vise gratis-kanalerne via antenne. Jeg har en Denver DVB-T2-box, og det fungerer, men det er lidt tungt at skulle håndtere to fjernbetjeninger, hver gang man vil se TV.

Sony'en har en sprække til CAM-stik, så en mere direkte vej burde være at installere et et CA-modul, og nu kommer så mine spørgsmål:

1. Kan man bruge et hvilketsomhelst CA-modul, eller skal det være et bestemt, fx Boxer TV-modul?

Med et fungerende CA-modul kan man købe et abonnementskort til afkodning, som så giver adgang til pågældende udbyders signaler svarende til den pakke, man nu abonnerer på. 

2. Er betalingsvejen den eneste mulighed her? Er man virkelig tvunget til at købe et abonnement, eller findes der et "dummy"-kort til CA-modulet, som bare giver adgang til gratiskanalerne?

Hilsen MLS

Gammelt TV som ikke har DVB-T2 tuner, så er der kun een vej: Ekstern tunerboks, uanset om det er DR "Free to air" eller Boxer abonnement med CA modul. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:39
DR1,DR2, DR Ramasjang, Folketinget, Tegnsprog/Lokal TV er gratis kanaler der ikke kræver CA Modul. CA Modul er kun aktuelt, såfremt du vil se kodet betalings-tv, i givet fald via Boxer TV modul.

Men det Sony TV du nævner har mig bekendt kun DVB-T tuner og ikke DVB-T2 som kræves nu om dage. Så det kan ikke modtage tv fra antenne direkte...


Redigeret af digitalt.tv - 26-Juli-2022 kl. 12:39
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:20
Jeg har et gammelt Sony-TV (KDL-40EX710) i mit sommerhus, som jeg gerne vil have til bare at vise gratis-kanalerne via antenne. Jeg har en Denver DVB-T2-box, og det fungerer, men det er lidt tungt at skulle håndtere to fjernbetjeninger, hver gang man vil se TV.

Sony'en har en sprække til CAM-stik, så en mere direkte vej burde være at installere et et CA-modul, og nu kommer så mine spørgsmål:

1. Kan man bruge et hvilketsomhelst CA-modul, eller skal det være et bestemt, fx Boxer TV-modul?

Med et fungerende CA-modul kan man købe et abonnementskort til afkodning, som så giver adgang til pågældende udbyders signaler svarende til den pakke, man nu abonnerer på. 

2. Er betalingsvejen den eneste mulighed her? Er man virkelig tvunget til at købe et abonnement, eller findes der et "dummy"-kort til CA-modulet, som bare giver adgang til gratiskanalerne?

Hilsen MLS

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu