recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stadig Antenne ved Nybyg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stadig Antenne ved Nybyg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stadig Antenne ved Nybyg
    Sendt: 11-November-2022 kl. 07:21
nogle tv kan man ikke installere app på hvis de er for gamle

Men løsningen er at købe en Chromecast eller Apple tv boks
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 18:19
Er det rigtigt forstået, at hvis man tænder et nyt smart TV, og det kun har strøm og netværk (ingen antenne), så kan man installere DRs app og se DRs kanaler live? 

Sådan er det nemlig ikke på vores Samsung TV (men de bliver nu også de sidste Samsung TV her i huset), men vi har kun den gamle DR app med mørkegrå baggrund, og der er ikke mulighed for live TV i den.

Jeg spørger, fordi da DRs app oprindeligt udkom, kunne man kun åbne den ved at stille ind på en DR (antenne) kanal, og så trykke på den røde knap (ikke sluk Tongue) på fjernbetjeningen. Det fungerede jo sådan, at man ikke kunne se DRs indhold, hvis man ikke samtidig kunne tage antenne signalet (og dermed sandsynligvis ikke betalte licens). Jeg ved godt at appen virker anderledes nu, men var bekymret for, at den alligevel krævede antennesignal.

Hvis det ikke kræver antenne, at se DR på den måde, så installerer jeg kun antennen igen (vi har den i forvejen) på et teknikloft, så man kan sætte en radio til eller et antennekabel hen til et TV (blot som beredskab).
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 15:29
Stabilt ?

streamer hver dag   uden problemer og udfald.

Sonos sørger for radio morgen og eftermiddag   og hele aften kommer tv ind via fiber som streamning

Coax kabler er vel ved at være fortid 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 14:25
Min erfaring er at streaming ikke er lige så stabilt som antenne DVB-C signal. Jeg ville trække kabler til begge dele, da udbud og teknik kan ændre sig i den foranderlige vi efterhånden lever i.

Redigeret af Munch - 10-November-2022 kl. 14:26
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 13:35
Vi har ingen antennestik i vores hus, og DR app og webtv virker fint.
Hvis I ikke har planer om at modtaget signal via Antenne, så er der ingen grund til at lave det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 12:20
Hvorfor montere en antenne, hvis du alligevel vil køre det via netværk. Så kan du lige så godt streame....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 11:42
Hejsa, 

Vi er i gang med en tilbygning, og der bliver lavet behørigt netværk, strøm, osv. Men jeg er faktisk kommet i tvivl om emnet omkring antenne til distribution af TV i boligen, da jeg (heldigvis) ikke har lavet det siden 2009, og allerde dengang undrede mig over, hvorfor vi bliver ved med at lave det.

Det er primært streaming herhjemme, både fra medieserver og fra tjenester, både til musik og tv. Så det er kun det offentlige antennenet, spørgsmålet omhandler. Ikke TV via fiber, boxer, parabol, osv. 

Jeg overvejer, om vi kan flytte vores nuværende TV antenne, og så lave distributionen derfra via netværk. Der kommer nemlig både kablet og trådløst netværk i alle rum alligevel. Jeg er bare slet ikke up to date på mulighederne.

Findes der noget, der fungerer i dag? Det skal være modent, men må gerne køre på fx en virtuel server. Vi skal bare ikke ud i noget med otte Raspberry Pis på en spånplade, og endnu vigtigere skal software være stabil. 

Og kan TV så fatte det? Altså, jeg var målløs da DR TV endeligt lavede en app til smart TV, men den så krævede et antenne signal for at bekræfte, at man havde adgang til indholdet (kunne tage det danske tv signal). Håbløst. 

Findes der løsninger i dag, der fungerer så godt, at man ikke behøver trække antenne rundt i boligen til TV og radio?


/Nicolai 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu