|
Danske HIFI producenter |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2023 kl. 17:06 |
.
Redigeret af Flippo - 20-Marts-2023 kl. 17:09 |
|
![]() |
|
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med Artcoustic? De er ikke så kendte herhjemme. Men de har hovedkontor i KBH… Eller er de ejet af udlandsk selskab
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
![]() |
|
yahooboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 178 |
Jep og hvis vi skal fortsætte den tanke på andre såer Dynaudio - Kinesisk BOW - Hollandsk B & O - delvist Kinesisk Purifi - Delvist Hollandsk etc. Sådan ser det ud i verden i dag. Hvor hører eksempelvis nedenstående til?: Quad Audiolab LEAK KEF Monitor Audio Mission Luxman Wharfedale Ifi YBA Blaupunkt Grundig Celestion Peerless (De er alle Kinesisk ejede, men markedsføres fortsat som europæiske brands. I Luxmans tilfælde Japansk) Hele Harman Group - AKG, Crown, Harman/Kardon, JBL, Lexicon, Revel, Arcam, Martin (Lys), Mark Levinson, DBX, Infinity, JBL Synthesis er ejet af Sydkoreanske Samsung Så hvornår er et brand fra et bestemt land? Redigeret af yahooboy - 11-Marts-2023 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2799 |
Jamo er amerikansk.
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 136 |
Audio Pro er da svensk.
|
|
![]() |
|
Nickamburi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2016 Status: Offline Point: 51 |
Ifølge chatGTP
|
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Status: Offline Point: 1777 |
Hvad med Densen?
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 18940 |
Engang?
Den er der da endnu…… Og der har gennem recordere.dk, endda være arrangeret et fabriksbesøg der. Klaus
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 888 |
Der har engang i tidernes morgen ligget/lagt en Dansk højttalerfabrik i Nørager,
mener det måske var Dali.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
victorfeddersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2023 Sted: Charlottenlund Status: Offline Point: 9 |
Jeg driver nogle netværksgrupper for direktører og skal arrangere nogle virksomhedsbesøg for dem. I DK kan vi noget helt særligt mht HIFI, som jeg finder utroligt inspirerende. Vi har et Soundcluster i Struer lige som vi f.eks. har et robotcluster i Odense. Den inspiration og læring der findes disse steder, kan gavne enhver CXO :-) Listen over danske producenter manglede jeg for at kunne tilrettelægge en god rundtur til div. virksomheder. |
|
Mvh
Victor Feddersen victor@victor-f.dk |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1439 |
Jeg kan se Raidho, eller Børresen for den sags skyld, er på listen, men sjovt de ikke er nævnt tidligere, når der bliver omtalt eksklusive højttalere, men et andet nyere mærke er "Perlisten", som jeg ikke kan se nævnt?
Hvad skal listen bruges til?
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Snavsi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Hjemme Bio
NAD T778 Blueray Dune HD Max Front B&W CM7 Center B&W CM Centre 2 Sub B&W ASV 10CM Bag/surr. Jamo Apollo 5 Projektor Sony VPL-HW40 Lissau 90" True Colour |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |