|
Hjælp til "billig" sorround til hjemmebio |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Krydolph
Junior bruger Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Maj-2023 kl. 14:32 |
|
Tak for tilbuddet! Jeg endte med at hoppe på en af de sæt fra den blå avis! Har lige fået dem i huset, så er jeg klar til næste kapitel af projekt "hjemme biograf" :) Tak for alle de gode svar! |
||
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1678 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har både Monitor audio komplet 5.1 til salg og dali concept 2 (fronter) dali ikon vokal 2 center (rigtig god center) og 4 dali concept 1 til bag og side (hvis du skal have 7.1 - eller er 2 nok til 5.1)
Jeg bor I Aalborg, men måske kan vi finde hjælp herinde eller gomore til at tage det med syd på. Det har jeg prøvet før. Ellers skal jeg til Vejle til september.
|
||
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til det kan vi kun være enige (er selv eksil jyde)
Redigeret af thomnico - 14-Maj-2023 kl. 20:28 |
||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det store mørke midtjylland ude midt i "ingenting". Min signatur siger "Hammel" - der ligger 1/3 af vejen fra Århus mod Viborg. Min signatur siger dog intet om at jeg også har en bil der kan bringe mig lidt rundt i Jylland. Fredericia, Århus eller Ebeltoft, der er de typiske "jeg rammer Jylland" destinationer, er trods alt lidt tættere på end København :-) Klaus
Redigeret af KlausDM - 14-Maj-2023 kl. 20:12 |
||
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du er på Sjælland, så er jeg lige flyttet og har et sæt XTZ front (reol højtalere) med matchende center XTZ 89 walnut + 2 hvide reol højtalere til overs. Det var det jeg startede med også i mit beskedne bio setup. Du kan få det hele for en plovmand, så er der lidt ekstra at skyde efter en forstærker i første omgang
Redigeret af thomnico - 14-Maj-2023 kl. 20:01 |
||
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
thomnico
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er jo ret stor forskal på hvor i Jylland :-)
|
||
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil godt kommentere på de pakker du har fundet, hvorfor jeg syntes at de er for ringe i forhold til pengene. Yamaha - forstærkeren er okay, men højttalerne, puuuh. Den "store" centerhøjttaler vejer knapt 800 gram og har en 2,75" (bas)enhed. Det kommer der ikke stor lyd ud af. Onkyo - samme historie, forstærkeren er okay, men højttalerne kommer der ikke sammenhængende lyd ud af. Satellithøjttalere med en 3" enhed og en bashøjttaler med en 6,4" enhed. Et membranareal der til sammen knapt overgår membranarealet i en enkelt Dali Concept 6 (fra et af de brugte sæt jeg linkede til - og som var Dalis entry level højttalere). Hvis der ikke er noget til at flytte luft, er der ikke noget til at lave lyd. Wharfedale - nok de mest kapable højttalere du har fundet. Centerhøjttaleren vejer sågar 2,7 kg og har ikke mindre en to 3" enheder. Men igen, en Dali Concept center vejer 6,6 kg og har to 5 " enheder. Kort fortalt, så kan du lige så godt fortsætte med dit Logitech sæt. Klaus
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
I din profil, kan du angive, hvor du bor. Så er det også lettere at finde “tilbud” til dig ;-) Jeg kender alt for godt det med afstanden, for i København står et sæt højttalere jeg gerne vil have fingre i. Højttalerne koster 400 kr, men turen derover for at hente dem, koster en bondegård. Klaus (P.s. er der nogen der skal fra København til Jylland og har plads til 2x 10 kg højttaler, så giv lyd)
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De anlæg du har linket til er for svage. Med et dedikeret rum skal du tænke større højttalere og kraftigere forstærkere. En god filmoplevelse er mindst 50/50 % lyd/billede.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Magnusrex
Ny bruger Oprettet: 11-Maj-2023 Sted: Køge Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Isoleret set er de udemærket, problemet er ofte at de ikke tillader stor mulighed for forbedring. Rent prismæssigt kan man få bedre til samme med brugt ikke HTiB, men ja placering betyder en del for de gode handler.
Fordelen ved dem er nemheden. Så det nok noget du må vægte. Whaferdale sætter er nok det bedre af dem. Men skal siges jeg har aldrig lyttet til nogen af dem. Kun læst. Så igen hvis muligt få lytter til dem og eventuelt tage forbi en hifiklubben eller tilsvarende for at lytte til et "rigtigt" system. Sammenlign selv og vurder om det er værd at bruge tiden til at finde en fornuftig brugt handel kontra box systemet
|
||
Newbie
5.1.2 Dali oberon 7 og Oberon vokal LCR. Oberon 3 surrounds, Alteco c-1 og E-12f |
||
Krydolph
Junior bruger Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan godt se det måske er brugt det giver mest mening at gå, sidder og kigger på det nu. Men der er jo også lidt med hvor det er i landet, er fra "nordlig sønderjylland" så djævleøen er ikke aktuel, og jeg synes også det begynder at blive langt når vi er nord for århus (ikke at det er udelukket hvis det er "det rigtige") Men sådan af nysgerrighed, ville det så være helt åndsvagt med noget af det jeg selv fandt? Er der nogle kommentare der kan knyttes til det? Og hvis noget finder flere god tilbud på brugt, så tøv ikke med at tænke på mig :)
|
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med det her, som en herinde har til salg?
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |