|
Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
mojo100
Junior bruger Oprettet: 24-August-2022 Sted: Tårnby Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Juni-2023 kl. 15:52 |
Hej Jeg har et gammelt Panasonic TH-37PX7E tv. Det er selvsagt ikke et smart-tv. Det har dog HDMI-tilslutning. Mit spørgsmål er,. om jeg kan gøre dette fossil til et smart-tv med f.eks. en Apple TV 4K medieafspiller? Det eneste jeg ønsker er at: 1) tilslutte Apple-boksen til mit tv med HDMI 2) installere DRTV-app'en på Apple-boksen via wifi 3) Nyde DR1 og DR2 på mit gamle tv via wifi. Er dette muligt, eller drømmer jeg ... Vh Morten |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1401 |
Funktioner
Tak(1)
|
Selvfølgelig kan du det.
Kører selv udelukkende med en ATV4 på et 17 år gammelt Panasonic 42PX70. Benytter DR, Netflix, HBO, Disney og Infuse til at afspille mine egne film fra min NAS.
Redigeret af Axlon - 09-Juni-2023 kl. 15:58 |
|
Mvh Jesper
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1657 |
Funktioner
Tak(1)
|
I udgangspunktet kan du godt, men det er jo et old gammelt tv med lav opløsning, så jeg vil ikke 100% udelukke kompatabilitets problemer med HDMI. Jeg gætter på det går godt dog. Du kunne også overveje en chromecast (den med remote). Den er meget billigere end ATV.
|
|
mojo100
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har aldrig brugt chromecast. Kræves det at man logger ind på en Google-konto for at kunne bruge den? Jeg hader den form for overvågning!
Redigeret af mojo100 - 09-Juni-2023 kl. 16:14 |
|
Axlon
Funktioner
Tak(1)
|
Selvfølgelig virker det, selvom skærmen kun er gammel 720p skærm. Mit PX70 er også kun en 720p skærm. Køb en Chromecast. Når du så er blevet træt af den, så kan du købe et ATV. Eller hvis du vil sparer nogle penge, så køb et ATV fra starten, som du med stor sikkerhed kan bruge i rigtige mange år.
|
|
Mvh Jesper
|
|
mojo100
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har bestilt en ATV. Den koster kr. 999,-, så det er jo ikke så galt. 1000 tak for svarene.
|
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Gætter på det er den gamle HD udgave du har bestilt, samme som jeg har. Personligt havde jeg købt den nyeste 4k, også selvom jeg ikke har et 4k TV. Den nye har en langt hurtigere CPU. Den gamle HD udgave er begyndt at være noget sløv, især i DR appen, så jeg overvejer faktisk selv at udskifte den til den nye.
|
|
Mvh Jesper
|
|
mojo100
Funktioner
Tak(0)
|
Det er denne: Apple TV 2021 4K 32GB Er den ikke OK?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hej. Der er en ting, de andre ikke fortæller dig. Hverken Apple TV eller Chromecast har DR1 og DR2 program guide. Hvis du prøver at gå ind på https://www.dr.dk/drtv/tv-guide på en PC eller mobil får du vist DR programguide. Hvis du går ind på DR App på en Android Boks der kører Android, som en tablet eller mobil får du den også vist. Bare ikke på Apple TV eller Chromecast. Android Bokse med DR1 og DR2 program guide og milionvis andre Apps, kan købes i Spanien og andre EU lande fra nogle få hundrede kroner. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-Juni-2023 kl. 17:50 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jo, den bliver du glad for. Klaus (der også har en)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
LOL..... Klaus
|
|
mojo100
Funktioner
Tak(0)
|
Der er en ting, de andre ikke fortæller dig.
Hverken Apple TV eller Chromecast har DR1 og DR2 program guide.
|
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |