|
Streame fra Youtube på PC til receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2023 kl. 17:04 |
|
Hej
Jeg vil værdsætte hvis nogen kan guide mig den rigtige vej her. Min receiver er en Yamaha RX1073 der desværre ikke er helt ny mht. streaming muligheder. Jeg har ikke spotify eller lign. tjenester, men hører ofte musik via YouTube. Er der en mulighed for at streame dette til receiveren? Hvis der skal købes en streaming box hvad er det så man bør gå efter? På forhånd tak :) Receiver specs:
|
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kan streame via en iPhone med Airplay til recieveren.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
|
Tak, men jeg er android bruger og så skal det gerne være fra PC og ikke mobil :) Jeg har fundet en windows app der hedder "stream what you hear" og det virker, men det er dog med en ret stor forsinkelse på lyden, så bedre forslag modtages gerne.
|
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5165 |
|
Hvis du “hører musik” via youtube, hvad betyder forsinkelsen så?
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Hvis du køber en af Google Chromecast udgaverne (evt brugt til få kroner) kant du fra PC med Google Chrome browser caste Youtube til Chromecasten, se det lille cast symbol nederst til højre i Youtube player.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Tak jeg kender fint til google cast. Og det er et godt forslag at skaffe sig en gammel udgave. Receiveren har nemlig USB indgange. Det kunne godt blive løsningen.
|
||
Hjemmebio/anlæg:
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Hvis din receiver er koblet til netværk med kabel, så burde den oprette en dlna klient. Fra en pc (på samme netværk), hvor du anvender Edge som browser, så burde du fra Edges indstillingsmenu få mulighed for at streame til din receiver..... ![]() Redigeret af miri - 31-Juli-2023 kl. 10:35 |
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Desværre kommer receiveren ikke frem som en enhed der kan streames til. Den er ellers en del af mit netværk og jeg kan også fint streame til den fra foobar ved hjælp af et UPnP plugin.
|
||
Hjemmebio/anlæg:
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Men er du sikker på, at du generelt har åbnet for media sharing i Windows?
|
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Det havde jeg godt nok ikke, men det gør ingen forskel desværre, og jeg har egentlig hele tiden kunnet streame filer som jeg har på PC'en. Fra Youtube kan jeg også fint streame til TV og Shield, men ikke direkte til receiveren. Hvorfor streamer jeg så ikke bare til de andre enheder, som er forbundet med receiveren? Fordi den så benytter deres interne youtube app som ikke har adblock
![]() |
||
Hjemmebio/anlæg:
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4813 |
|
Hej. Her er et link til at : 'Enabling UPnP in a Windows-based computer' Jeg ved ikke om det kan løse det? Hilsen Carsten. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |