recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame fra Youtube på PC til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame fra Youtube på PC til receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame fra Youtube på PC til receiver
    Sendt: 30-Juli-2023 kl. 17:04
Hej

Jeg vil værdsætte hvis nogen kan guide mig den rigtige vej her.

Min receiver er en Yamaha RX1073 der desværre ikke er helt ny mht. streaming muligheder. Jeg har ikke spotify eller lign. tjenester, men hører ofte musik via YouTube. Er der en mulighed for at streame dette til receiveren? Hvis der skal købes en streaming box hvad er det så man bør gå efter?

På forhånd tak :)

Receiver specs:
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 17:35
Du kan streame via en iPhone med Airplay til recieveren.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tak, men jeg er android bruger og så skal det gerne være fra PC og ikke mobil :)
Jeg har fundet en windows app der hedder "stream what you hear" og det virker, men det er dog med en ret stor forsinkelse på lyden, så bedre forslag modtages gerne.
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tak, men jeg er android bruger og så skal det gerne være fra PC og ikke mobil :)
Jeg har fundet en windows app der hedder "stream what you hear" og det virker, men det er dog med en ret stor forsinkelse på lyden, så bedre forslag modtages gerne.
Hvis du “hører musik” via youtube, hvad betyder forsinkelsen så?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 19:30
Hvis du køber en af Google Chromecast udgaverne (evt brugt til få kroner) kant du fra PC med Google Chrome browser caste Youtube til Chromecasten, se det lille cast symbol nederst til højre i Youtube player. 

Mvh. JørgenT
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis du køber en af Google Chromecast udgaverne (evt brugt til få kroner) kant du fra PC med Google Chrome browser caste Youtube til Chromecasten, se det lille cast symbol nederst til højre i Youtube player. 

Tak jeg kender fint til google cast. Og det er et godt forslag at skaffe sig en gammel udgave. Receiveren har nemlig USB indgange. Det kunne godt blive løsningen.
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 02:11
Hvis din receiver er koblet til netværk med kabel, så burde den oprette en dlna klient. Fra en pc (på samme netværk), hvor du anvender Edge som browser, så burde du fra Edges indstillingsmenu få mulighed for at streame til din receiver.....

Redigeret af miri - 31-Juli-2023 kl. 10:35
miri
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2023 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis din receiver er koblet til netværk med kabel, så burde den oprette en dlna klient. Fra en pc (på samme netværk), hvor du anvender Edge som browser, så burde du fra Edges indstillingsmenu få mulighed for at streame til din receiver.....

Desværre kommer receiveren ikke frem som en enhed der kan streames til.
Den er ellers en del af mit netværk og jeg kan også fint streame til den fra foobar ved hjælp af et UPnP plugin.
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2023 kl. 18:07
miri
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2023 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Men er du sikker på, at du generelt har åbnet for media sharing i Windows?

Det havde jeg godt nok ikke, men det gør ingen forskel desværre, og jeg har egentlig hele tiden kunnet streame filer som jeg har på PC'en. Fra Youtube kan jeg også fint streame til TV og Shield, men ikke direkte til receiveren. Hvorfor streamer jeg så ikke bare til de andre enheder, som er forbundet med receiveren? Fordi den så benytter deres interne youtube app som ikke har adblock LOL
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2023 kl. 19:52

.....
Fra Youtube kan jeg også fint streame til TV og Shield, men ikke direkte til receiveren. Hvorfor streamer jeg så ikke bare til de andre enheder, som er forbundet med receiveren? Fordi den så benytter deres interne youtube app som ikke har adblock LOL
Kender du SmartTube til Shield? 
https://smartyoutubetv.github.io/
Wink
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2023 kl. 19:53

jeg kan også fint streame til den fra foobar ved hjælp af et UPnP plugin.

Hej.

Her er et link til at :

'Enabling UPnP in a Windows-based computer'

Jeg ved ikke om det kan løse det?

Hilsen Carsten.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu