|
Mørkt billede fra Amazon Prime Video |
Besvar |
Forfatter | |
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-August-2023 kl. 19:07 |
Mit TV er et
Philips En del udsendelser på Amazon er i formatet HDR+ dette format gør min skærm meget mørk at se på. Jeg ved ikke hvordan jeg får et billede der er tydeligt, for alle andre tjenester volder ikke problemer. Nogle forklaringer eller løsning? Tak, og god aften |
|
Steen
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit TV har ikke hardwaren til at fremvise HDR-video, så det prøver at kompensere på forskellige måder, f.eks. ved at underbelyse eller overbelyse billedet.
HDR10+ formatet, som Amazon bruger (og Apple, men ikke andre streamingtjenester), har ydermere nogle dynamiske metadata, som forsøger at justere lysstyrken scene for scene. Det er nok derfor du oplever det i særligt udbredt grad på Amazon og ikke andre tjenester. Den bedste løsning ville være at slå muligheden for afspilning af HDR-videoformater fra på dit Philips PUS8804, så du i stedet får den normale video i SDR. Det kan jeg ikke huske, om er muligt på PUS8804. Hvis du bruger en ekstern boks såsom Apple TV 4K eller Chromecast med Google TV, så er det muligt at fravælge HDR.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for at opklare mysteriet. Underligt nok har jeg ikke oplevet samme problematik på Apple TV, men nu er jeg da klar over hvad problemet er. Jeg er glad for dit svar - rigtig god dag til dig
|
|
Steen
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4589 |
Funktioner
Tak(1)
|
Kun Apple TV+ serier/film og udvalgte iTunes-film, som er i HDR10+.
HDR10+ understøttes på Apple TV 4K (2022) boksen og nyere Samsung TV. Jeg tror ikke, at Apple leverer HDR10+ til dit Philips TV.
|
|
|
|
isteen
Funktioner
Tak(0)
|
Et tillægsspørgsmål.
Jeg tog lige en ny måned med Prime Video - der er trods alt enkelte ting jeg kan se (som åbenbart ikke er i HDR10+) Jeg tænkte snedigt at jeg kunne se The Man In The High Castle og The Expanse med en ordentligt billede på min iPad, men nej - også på min iPad er billedet elendigt, mørkt og utydeligt. Kan det virkeligt passe, at ingen kan få et brugbart billede på Amazon Prime Video med en iPad? Håber nogen kan teste dette. Tak |
|
Steen
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Din iPad må være en nyere udgave, som også understøtter HDR, ikke sandt? iPad har LCD-skærme, så det er samme historie mht. fremvisning af HDR.
Et trick til at slå HDR-afspilning fra på iPad er at aktivere Low Power Mode.
|
|
|
|
isteen
Funktioner
Tak(0)
|
Super, tak for svaret.
Min iPad er næst-nyeste model, og jeg ved faktisk ikke om den understøtter har - men jeg vil prøve at slå low power mode til, og se om det gør en forskel. Tak for svaret |
|
Steen
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(1)
|
Ikke at det hjælper dig i den aktuelle situation, men heldigvis lyder det til, at iPad starter overgang til OLED-skærme, der kan fremvise HDR, næste år.
HDR og LCD rimer desværre ikke.
|
|
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mig bekendt, understøttes HDR10+ ikke på iPad. Har selv den seneste iPad Pro 12.9 som understøtter HDR og Dolby Vision men abonnere ikke på Prime, men derimod på Netflix og Disney og her ser Dolby Vision nu ret godt ud selv om det er en LCD skærm og med dennes begrænsninger, men decideret mørkt er det ikke.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg tror kun HDR10+ er på 3. gen Apple TV 4K.
iPad Pro har fordelen af LED-zoner, så det hjælper på det ift. de andre iPads. Jeg er meget spændt på at se, hvad de får ud af OLED på iPad Pro næste år, nu hvor de har overtalt både Samsung og LG til at bygge nye fabrikker alene til at OLED-skærme til iPad og senere Macbook.
|
|
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Ipad Pro's skærm kan faktisk kalibreres.
Det gøres under display og brightness og ned til referende mode
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Til de interesseret som har en 12.9" iPad Pro 5gen eller nyere.
En skærm opsætnings guide fra Dolby på iPad Pro |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |