|
hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-August-2023 kl. 10:02 |
|
Påtænker at købe en ny pc, fordi min nuværende maskine er ved at være for gammel.
Gammel Lenovo maskine: Win 10 64 bit pro, med købt produktnøgle, altså win er ikke præinstalleret Disk 1, er en ssd sata hvor win er installeret Disk 2, er en hybrid disk, hvor der opbevaret en del programmer billeder m.m. Maskinen er oprindeligt født med win 7, præinstalleret. Jeg har i 2018 købt og brugt Acronis True Image, til bacup, og på et tidspunkt fik jeg brug for at lave en restore, fra en usb ekstern hdd, hvor backup opbevares, det gik meget hurtigt og smertefrit Jeg har set på en nyere brugt Lenovo maskine Som er udstyret med blandt andet slot til en ssd m2 disk, og selvfølgelig en almindelig ssd sata disk. Jeg vil flytte indholdet af begge diske fra den gamle mskine over på den nye maskine, eventuelt til ssd m 2 disken, som jeg vil lave 3-4 partioner på, men kan det lade sig gøre, ikke mindst hvordan. Kan jeg klone de gamle diske, eller kan jeg nøjes med at lave en restore, på den nye win 10 pro præinstallerede version, som så overskrives Ps, jeg har selvfølgelig også lavet en sikkerhedskopi, som også ligger på en ekstern usb disk Redigeret af Benny From - 26-August-2023 kl. 10:22 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sæt begge maskiner på lokalnetværket og kopier filerne over til den nye maskine ved hjælp af stifinderen.
Klaus
Redigeret af KlausDM - 26-August-2023 kl. 13:02 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flyt disk 2 over i den nye maskine. Brug Easeus Todo PCTrans til at flytte filer, programmer og alle indstillinger over fra disk 1 til disk 1 i den nye PC, efter du først har delt disken op i de ønskede partitioner. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du har inst. Windows så er nøglen brugt og kan ikke bruges på den nye pc.
Du skal have en ny licens nøgle og så henter du Windows 10 hos ms bed på en usb nøgle.
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er allerede installeret på den nye PC ifølge trådstarter. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
beamer
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 231 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Benny Du kan ikke bruge din backup direkte på din nye PC. Køb den nye med windows 11 på. Windows 10 har ikke lang levetid.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, nej, nej. Man slæber ikke operativsystemer rundt mellem computere. Man starter på en frisk på en ny computer og flytter data over. Klaus
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er svært, når han ikke har købt dem endnu….. Klaus
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kender åbenbart ikke Easeus Todo PCtrans. Det flytter ikke Windows. Det er jo heller ikke nødvendigt da det allerede er på den PC han har påtænkt at købe. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Læs dog hvad trådstarter skriver: på den nye win 10 pro præinstallerede version, som så overskrives Flemming Redigeret af fltk - 26-August-2023 kl. 21:18 |
||
Samsung UE55F7005
||
Benny From
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sæt begge maskiner på lokalnetværket og kopier filerne over til den nye maskine ved hjælp af stifinderen.
Klaus jeg glemte selvfølgelig at skrive jeg taler om en stationær både den agmle og den nye, det bliver ret besværligt fordi jeg kun har en skræm m.v. |
||
Benny From
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener at have læst et eller andet sted, at man godt kan flytte win 10, otil en ny maskine, hvis licensnøglen er købt, som jeg har gjort. Så vidt jeg ved, kan man godt ændre en præinstalleret licensnøgle til en købt licensnøgle, men måske tager jeg fejl Det er kun præinstallerede winows man ikke kan flytte over på en ny makine
Redigeret af Benny From - 27-August-2023 kl. 07:49 |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |