|
Thunderbird |
Besvar |
Forfatter | |
Peer Juul
Ny bruger Oprettet: 14-November-2022 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2023 kl. 15:58 |
Jeg bruger Thunderbird fra Mozilla som mail program på min Windows 11 PC. Jeg ved ikke, om at jeg bruger dette forum er helt ude i hampen, men jeg kan ikke finde hjælp andre steder. For nylig opdaterede man Thunderbird til ny version 115. Efterfølgende fik jeg udfordringer. LINKS i modtagne mails virker ikke længere og layout ser underligt ud. Jeg får også denne fejl i alle modtagne mails: " Der blev ikke fundet en unik identitet, der matchede Fra-adressen.
Meddelelsen bliver sendt med det aktuelle Fra-adresse og
indstillinger fra identiteten (her står så mit navn og min mailadr.) " Jeg kan også se i FRA kolonnen står den rigtige adr. på mail sender, men når jeg åbner mail er det mit navn, der står i FRA feltet. Jeg håber inderligt, at der er nogen herinde, der har oplevet det samme og kender en løsning. Mvh. Peer
|
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du den nyeste version? Du skriver kun 115 Redigeret af Erik K - 28-Oktober-2023 kl. 00:37 |
|
Peer Juul
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg har også version 115.4.1
Det er altså underligt, hvis det kun er mig, der oplever det. Jeg har lige opdaget, at links virker, hvis de aktiveres i preview billedet, men altså ikke hvis jeg åbner mail i full screen. Jeg har også nu opdaget, at jeg ikke kan svare på en mail; idet det er mit navn der står som afsender, når jeg åbner mailen. Mvh. Peer
Redigeret af Peer Juul - 28-Oktober-2023 kl. 11:15 |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender ikke så meget til Thunderbird - men hvad med at afinstallere det, og så installere det igen, hvor du så henter det nyeste fra hjemmesiden? Godt nok bøvlet, i forhold til kontakter, medvidere. Kontakter kan vel eksporteres til en fil først, og så importeres derfra igen?
Og så, næste gang, prøv at deaktivere dit antivirusprogram, når en ny opdatering rammer din computer. Af og til, kan det være nødvendigt.
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Peer Juul
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg har tænkt tanken at afinstallere og hente igen, men jeg føler det er en noget bøvlet omgang, jeg håbede kunne undgås.
Jeg bad ikke selv om en opdatering til ny version. Det skete bare uden min indgriben, så jeg havde ingen mulighed for at deaktivere mit virus pgm. Men tak for svar. Mvh. Peer
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var øv - det med at skidtet selv opdaterede...... Prøv at se i indstillingerne i programmet, om dette kan ændres, så du selv skal vælge, hvordan det skal opføre sig. Geninstallerer du, så skal du selvfølgelig ind og pille i evt. opdaterings-muligheder igen.
Redigeret af mnielsen - 28-Oktober-2023 kl. 11:51 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står noget om problemer med links i Thunderbird på nedenstående side.
|
|
Peer Juul
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for info. Det må jeg lige checke ud.
Det har jeg så gjort nu. Ingen af forslagene hjalp. Jeg tror faktisk, at årsagen er som jeg skrev i starten den gule fane nederst i alle modtagne mails: " Der blev ikke fundet en unik identitet, der matchede Fra-adressen. Meddelelsen bliver sendt med det aktuelle Fra-adresse og indstillinger fra identiteten (her står så mit navn og min mailadr.) " Jeg kan også se i FRA kolonnen står den rigtige adr. på mail sender, men når jeg åbner mail i full screen er det mit navn, der står i FRA feltet. Links og rigtige afsender er helt rigtige, når jeg ser mail i preview. Mvh. Peer
Redigeret af Peer Juul - 31-Oktober-2023 kl. 13:25 |
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Fik du undersøgt, om du selv kan bestemme, hvornår du vil opdatere? Så du evt. kan slå dit antivirusprogram fra, inden den begynder?
|
|
|
Peer Juul
Funktioner
Tak(0)
|
Ja tak, det har jeg fundet ud af.
Mvh. Peer
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |