recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig.

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig.
    Sendt: 20-November-2023 kl. 09:20
Der er ingen grund til at smadre hele computeren, tag alle lagringsmedier ud (harddisk osv),
og leg med en hammer på harddisken.
Resten af computeren kan sælges eller doneres til andre.
//Guldhammer
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

..
Tak for det!! Min fastnet er allerede på Robinsonlisten, og har været der i mange år... Jeg må en tur på Borgerservice... Men, når jeg (af samme årsag) har udeladt  mobilnummer, så kan man vel ikke - så skal jeg vel først have det - om jeg så må sige, frigivet igen?

Men det er da godt nok "flot", at man ikke BARE LIGE kan få mobilen på Robinsonlisten! Knurrrrre!!
Det er ikke baseret på telefon numre som sådan, det gælder ALT markedsføring.
Du kan tjekke status på på din borgerside, se under Beskyttelse.

Kan se jeg også fik oprettet "Kreditbeskyttelse" i februar i år under samme, så kan andre ikke oprette lån i mit navn. Wink

Det vil jeg prøve at tjekke... Men det er så mærkeligt, at mobilnummeret ikke kan komme på. Jeg har haft kreditbeskyttelse i mange år nu...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

..
Tak for det!! Min fastnet er allerede på Robinsonlisten, og har været der i mange år... Jeg må en tur på Borgerservice... Men, når jeg (af samme årsag) har udeladt  mobilnummer, så kan man vel ikke - så skal jeg vel først have det - om jeg så må sige, frigivet igen?

Men det er da godt nok "flot", at man ikke BARE LIGE kan få mobilen på Robinsonlisten! Knurrrrre!!
Det er ikke baseret på telefon numre som sådan, det gælder ALT markedsføring.
Du kan tjekke status på på din borgerside, se under Beskyttelse.

Kan se jeg også fik oprettet "Kreditbeskyttelse" i februar i år under samme, så kan andre ikke oprette lån i mit navn. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...

Men, hvordan får man lige sit mobilnummer på Robinsonlisten? Jeg kan ikke. .
..
I princippet burde man kunne gøre på borger.dk - men det virkede ikke for mig. LOL
Så var en tur på borgerservice, hun mente at det kunne hun da nemt fixe. 
Efter flere forgæves forsøg var hun omkring folkeregisteret, ved ikke hvad de pillede i, men så kom det til at virke. Wink

P.S.  Det er ikke kun for mobil nummer, gælder også fastnet.

Tak for det!! Min fastnet er allerede på Robinsonlisten, og har været der i mange år... Jeg må en tur på Borgerservice... Men, når jeg (af samme årsag) har udeladt  mobilnummer, så kan man vel ikke - så skal jeg vel først have det - om jeg så må sige, frigivet igen?

Men det er da godt nok "flot", at man ikke BARE LIGE kan få mobilen på Robinsonlisten! Knurrrrre!!


Redigeret af mnielsen - 18-November-2023 kl. 18:29
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...

Men, hvordan får man lige sit mobilnummer på Robinsonlisten? Jeg kan ikke. .
..
I princippet burde man kunne gøre på borger.dk - men det virkede ikke for mig. LOL
Så var en tur på borgerservice, hun mente at det kunne hun da nemt fixe. 
Efter flere forgæves forsøg var hun omkring folkeregisteret, ved ikke hvad de pillede i, men så kom det til at virke. Wink

P.S.  Det er ikke kun for mobil nummer, gælder også fastnet.
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

LOLPrøv lige at tænde for en computer uden harddisk i.....

Eller processor…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 17:37
Og for at gøre en 6 sider lang historie kort, så kan man kun gøre en computer ubrugelig ved at hive harddisken ud!!!LOL

LOLPrøv lige at tænde for en computer uden harddisk i.....
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Åh jo, men det er lidt sjovt, hvor langt sølvpapirshatten kan trækkes ned over ørerne.
Det lyder ikke som om du får mærkelige opkald fra udlandet hele tiden Confused


Det forstår jeg ikke. Den må du uddybe.
Sølvpapirshat refererer til paranoiditet af overvågning.

Hos mig bliver uhensigtede og uønskede opkald sorteret fra via Robinsonlisten og de absolut sidste bliver bare spærret når det vedrører tlf.
På PC er det firewall, spamfilter og ublock så det er meget stille med uønskede opkald.

Min sidste harddisk fik en tur med en hammer som min kyndige PC ven anbefalede.

Generelt er det uønsket, at vigtige oplysninger falder i uvedkommendes hænder og dermed har tråden i særdeleshed relevans.


OK! Så skal recordere ikke forsøge sig med at slette tråden..... LOL

Men, hvordan får man lige sit mobilnummer på Robinsonlisten? Jeg kan ikke. Så, sålænge, TDC vil beholde sit gamle cobber, så beholder jeg min fastnettelefon, og har udeladt mobilnummer
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Åh jo, men det er lidt sjovt, hvor langt sølvpapirshatten kan trækkes ned over ørerne.
Det lyder ikke som om du får mærkelige opkald fra udlandet hele tiden Confused


Det forstår jeg ikke. Den må du uddybe.
Sølvpapirshat refererer til paranoiditet af overvågning.

Hos mig bliver uhensigtede og uønskede opkald sorteret fra via Robinsonlisten og de absolut sidste bliver bare spærret når det vedrører tlf.
På PC er det firewall, spamfilter og ublock så det er meget stille med uønskede opkald.

Min sidste harddisk fik en tur med en hammer som min kyndige PC ven anbefalede.

Generelt er det uønsket, at vigtige oplysninger falder i uvedkommendes hænder og dermed har tråden i særdeleshed relevans.

LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så er vi der, hvor vi ligeså godt kan sige:
Data kan ikke slettes, ligegyldigt hvilke krumspring man bruger. Egentligt, så kan recordere vel ligeså godt prøve, om de kan slette denne tråd, da vi ikke kommer videre.

Vrøvl. Data kan sagtens slettes så de ikke kan genskabes. Hvis hver sektor på disken overskrives med random data så kan de originale data ikke genskabes.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så det du skriver er at der ikke er grund til at fedte med skruer og boremaskine - en tur med wipe software er nok?

Måske. Jeg siger i hvert fald, at man ikke kan finde nogen at give alle sine penge til. Eller det kan man måske godt, men de kan ikke genskabe dine overskrevne data.

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så er vi der, hvor vi ligeså godt kan sige:
Data kan ikke slettes, ligegyldigt hvilke krumspring man bruger. Egentligt, så kan recordere vel ligeså godt prøve, om de kan slette denne tråd, da vi ikke kommer videre.

Hvorfor kan vi sige det? De kan godt slette tråden, men kan de overskrive alle trådens data? Det afhænger af deres adgang til serveren og denns opbygning (de kan sikkert ikke overskrive en enkelt tråds data).

Dette er internettet... Data findes nu mange steder, hvor de ikke kan komme til at overskrive.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Åh jo, men det er lidt sjovt, hvor langt sølvpapirshatten kan trækkes ned over ørerne.
Det lyder ikke som om du får mærkelige opkald fra udlandet hele tiden Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu