|
Gratis software til at klone harddisk. |
Besvar |
Forfatter | ||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Februar-2024 kl. 21:06 |
|||
Hej
Jeg har før brugt Samsung Magican til at klone den interne harddisk i min Lenovo x220. Nu er den blevet opgraderet til 2TB SSD og kører fremragende. Næste projekt er at sætte større SSD i en anden Lenovo. Den har PCIe SSD. Her har jeg købt en Kingston 2TB til at udskifte den interne. Problemet er at Samsung Magican ikke gider med andre SSD end Samsungs. Har prøvet at Google, men synes ikke der findes noget brugbart gratis software. Enten koster det penge eller man skal registrere sig. Hvilken gratis software vil I anbefale? Redigeret af Mufti - 11-Februar-2024 kl. 21:38 |
||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg mener at Macrium Reflect Free kan klone ellers er der også EaseUS Partition Master Free.
Hvis du mere er til hobbyværktøjer, så er der altid CloneZilla, som endda også kan clone igennem netværk på 2 maskiner.
|
||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har prøvet clonezilla. Den ser ikke ud til at virke. De andre to koster penge.
Ellers må jeg jo bare betale. Tak for hjælpen.
|
||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sludder. Macrium Reflect Free er selvfølgelig gratis. Det samme formentlig med EaseUs. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5269 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tilbyder Kingston noget tilsvarende kloning til deres SSD'er?
|
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fra januar 2024 er den ikke gratis mere.
|
||||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Endte med at bruge diskgenius.
Den er meget nørdet. Men fandt en god anvisning på YouTube. Tak for input. 😀
|
||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Passer ikke. Jeg downloadede den i lørdags og brugte den. Læg mærke til, at der er både en gratis og betalt version. Den gratis hedder mærkelig nok Free. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er hvad jeg får frem på en googling. Macrium Reflect is no longer free. Since the Free Edition of Macrium Reflect is going to be retired on 1st January 2024, Og den YouTube video jeg fandt om kloning gav samme oplysning. Jeg har dog ikke selv forsøgt at downloade. 😀
|
||||
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 93 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Skulle lige til at foreslå Kingston også. En googling af "kingston clone software" leder til det her link:
Der får man en Acronis OEM udgave, som nok er 10 gange bedre end de andre ting nævnt her. Der skal dog indtastes serienummer, men mon ikke Speccy eller Windoze kan finde det frem? Ellers har Kingston sikkert noget software til det samme. |
||||
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
||||
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 93 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mht. Macrium Reflect Free, så tror jeg nok, at man må bruge den gratis i hele 2024. Der kommer vist bare ikke flere opdateringer.
|
||||
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
||||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Endnu en gang tak for input.
Som jeg skrev tidligere. Endte med at bruge diskgenius. Den er meget nørdet. Men fandt en god anvisning på YouTube. 😀 |
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |