|
Hjælp til valg af tab-tension lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
L'er
Guld medlem Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-August-2024 kl. 21:19 |
Jeg er på udkig efter et motoriseret tab-tension lærred, dog er min viden om lærreder en smule begrænset, så jeg håber I vil hjælpe mig lidt på vej.
Lærredet skal bruges til en hjemmebiograf, hvor der primært skal nydes film. Projektoren der skal bruge lærredet, er en lidt ældre sag - en JVC X30B.
Mine behov til lærredet er som følger:
Redigeret af L'er - 20-August-2024 kl. 10:15 |
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger en Lissau TrueColor dug på 108", og i mange år var det også en JVC X30 der kastede lys på den. Skriv hvis du mangler lamper eller reservedele; jeg har masser af begge
Jeg gav 10k for de 108", men Lissaus lidt billigere dug i 80-85" kan måske kunne klemmes uner ti stærke, med tab-tension? Redigeret af Naiera - 20-August-2024 kl. 02:08 |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger elite screens
Billigt og fin kvalitet. Der er vist lige kommet ny dug hos dem
|
|
L'er
Guld medlem Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det her fra Elitescreens på 84'' ville jo være perfekt:
Hvad er jeres vurdering af det?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg haft bare med transparent lærred 👍
|
|
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender et par fra Elite Screens og kan nogle gange få lidt rabat :) Skriv en PM om du går den vej - Jeg kan ikke skrive til dig af en eller anden grund
|
|
Kyian
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har tidligere haft et Elite Screen White 84" som jeg var ganske tilfreds med, jeg er nu skiftet til EliteScreen ALR CineGrey 5D, som er gråt, der er væsentlig forskel i hvor godt det viser mørke scener, men prisen er selvfølgelig også en anden. Tror det mindste du kan få der er måske 92", her bruger jeg 100".
|
|
// Rasmus Johansen
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare lige til venlig orientering, hvis du ikke er opmærksom på de store prisfald på store TV i senere år, så kan du pt. få et 77" 4K OLED TV til 13.666 kroner. Et 85" 4K LCD TV med zone-styret miniLED koster ca. det samme.
Se Tilbudsjagten: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php Begge to, men særligt OLED TV'et, vil jo give dig en helt, helt anden billedoplevelse. Det er jo nærmest som nat og dag ift. en ældre HD-projektor som JVC X30B. Eller er der en særlig årsag til at du vil holde fast i JVC X30B, måske 3D? |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja... men 77" eller 85" er bare ikke nok sammenlignet med en projektor
Edit: OK, så lige at lærredet skulle være omkring 80" Så ville jeg gå med 77" OLED Redigeret af jake51 - 17-September-2024 kl. 15:48 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Kyian
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det afhænger vel også lidt af ens indretning, om man er interesseret i at have sådan en kæmpe sort kasse hængende på væggen. Jeg ville til hver en tid vælge projektor, og så leve med der skal være mørkt før det kan bruges.
|
|
// Rasmus Johansen
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7071 |
Funktioner
Tak(0)
|
de sorte kasser du omtaler er nu ganske tynde hvor boksen til lærred er meget stor.
Projektoren trådstarter skal bruge er ikke særlig lysstærk og kræver meget mørkt rum. Den "sorte kasse" klarer sig fint med lys i stuen, så i den størrelse banker TV'et projektoren
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men så går man jo glip af den gode billedkvalitet med HDR som f.eks. UHD Blu-ray kan levere i dag. En projektor hængende frit i loftet og et lærred, sammenrullet eller ej, er vel heller ikke en så elegant løsning, med mindre det er helintegreret i en specialbygget hjemmebio. Trådstarter nævner, at højttalerne allerede står fremme.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |