|
Optage FM-radio på sin PC |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Kumo
Ny bruger Oprettet: 10-Oktober-2024 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2024 kl. 14:24 |
|
Jeg leder efter en device, der kan optage FM-radio via computeren. Tidligere har jeg haft en USB-dongle med DVB-T og DVB-C tuner, hvor jeg kunne kunne optage tv-programmer vha. et stykke medfølgende software. Senere er der også blevet lanceret nogle, der kan optage DVB-T2. Nu har jeg brug for noget tilsvarende til FM-radio. Det skal være FM-radio, og det skal være via computeren. Jeg har kigget lidt omkring på internettet, og fundet noget som dette, men er der nogen herinde, der rent faktisk har kendskab til bestemt dongle? |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænker en gammel FM modtager koblet til Line In på computeren og så ellers bare optage, eksempelvis med audacity.
Klaus
|
||
Kumo
Ny bruger Oprettet: 10-Oktober-2024 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du komme med et eksempel på sådan én?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvorfor ikke bare optage stream af DR radio på computeren
Der er flere gode og nemme programmer til det |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kræver vel, at det, som streames er i en nogenlunde ordentlig kvalitet - og uden app-bøvl, som det jo ses i et par tråde her på recordere. En gl. dags FM-radio, samt en antenne, som tager det, den nu kan tage. Det er der ikke så megen hokus-pokus i.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke hvad du har af telefon - men du kan vel få lyden ud analogt via et jack stik? Det kunne du bruge som KlausDM foreslår. Så er det sikkert ikke FM men streaming - men hvad rolle gør det?
|
||
TL
Bruger Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hansies forslag vil også være mit bud. F.eks. The m3u8 Stream Detector eller Live Stream Downloader. Bruger dem til både radio og tv.
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Da jeg læste indlægget, tænkte jeg straks på beredskabsstyrelsens anbefaling, om at være Forberedt på kriser? Hilsen Carsten. |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var ikke lige dét, jeg tænkte på, da jeg læste indlægget... Fordi, hvem ville ligefrem optage, hvad der siges på P4 i en krisesituation? Der lytter man nok bare, og så er det dét.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der findes faktisk en FM/DAB+ radio der kan optage direkte på en USB hukommelses pind:
Jeg købte en til at lave timerstyrede DAB+ P5 optagelser, men opgav efter mange forsøg på at indtaste, den reagerede ikke i felterne til indtastning. Så den blev sendt retur. Måske bare med mig den ikke ville. Men manuel optagelse med tryk på REC virkede fint på DAB P5, fik vist ikke prøvet på FM, men burde virke ifølge manual som vist. Redigeret af JørgenT - 11-Oktober-2024 kl. 10:09 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan optage lyd uden bøvl og i ganske god kvalitet direkte fra web browser. Tror lyden er meget ens uanset om det er DAB eller web
DAB kan endda ære temmelig ringe ved nogle udsendelser da de slås om båndbredde |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |