|
Advarsel om LG OLEDs |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2025 kl. 06:43 |
|
Direkte sollys vil ødelægge alle skærme med tiden Uanset og de er tændt eller slukkede
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Påvirkning både når det er tændt og slukket.
|
||
![]() |
||
Renoldo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 88 |
|
Jeg fik købt et LG C4 77, da der var tilbud på dem.
![]() Så kom jeg til at tænke på det med burn in og sol. Skal tv´et være tændt for at sollyset evt påvirker skærmen, eller bliver skærmen også påvirket når den er slukket?
|
||
![]() |
||
Dkiceman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Mors Status: Offline Point: 59 |
|
Jeg har et 65" C9 på vel over 4 år nu og et C2 77" på 2,5 år ingen af dem blive rpasset på og vi gamer og alt andet
Intet problem med burn in Har lige købt en Samsung G9 OLED til simracing pc monitor bekymre mig heller ikke
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7193 |
|
Har 20 Dell LCD monitorer kørende på arbejdet
De kører 24/7 halvdelen har BI skader men vi er heller ikke søde ved dem De kører med 95% statisk billede og lever ca 3-4 år
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4664 |
|
Det er min klare opfattelse, at risikoen for burn-in i de senere år er blevet kraftigt reduceret. Nu er OLED-skærmene jo også på vej ud i PC-monitorer, tablets og bærbare computere, der typisk bruges i lange stræk dagligt. Jeg har altid brugt mine OLED TV helt ukritisk. Mit nyere LG GX fra 2020 viser da heller ingen tegn på burn-in. Vi spiller ofte konsolspil mv. Personligt ville jeg ikke tøve med at købe OLED TV på baggrund af udfordringerne med burn-in i de tidligere generationer. Problemerne med ujævn lysfordeling i LED-bagbelysningen på LCD TV er efter min opfattelse mere generende for øjet. Der kan også opstå burn-in på LCD-paneler, dog af lidt andre årsager. Jeg har det f.eks. på en Dell monitor og min 5K iMac.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
|
Ved "Standard" indstilling er der også skruet ekstra op for farver og lys/kontrast. En generel anbefaling er, altid at vælge den billedprofil som hedder Film/Movie. Ud over at vise et mere naturligt billede, så skåner det også panelet en smule. |
||
![]() |
||
kaspar42 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2013 Status: Offline Point: 16 |
|
OK. Så selv hvis jeg købte et nyt, ville jeg kunne forvente at det udviklede burnins igen?
|
||
![]() |
||
kaspar42 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2013 Status: Offline Point: 16 |
|
Den hedder standard. |
||
![]() |
||
Renoldo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 88 |
|
Nej, jeg har lige kontrolleret, og plastikken er pillet af.
Ja, på mit er det også specielt synligt på rød baggrund. |
||
![]() |
||
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
|
har en 55C7 med tæt på samme BI. har været der i ca.1 år. specielt synligt på rød bagrund og beige.
bruger sjællent LG menu.
|
||
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
||
![]() |
||
Theisw ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
|
Uha ikke rart.
Et vildt skud, plastik-wrap på bagsiden af tv, sidder det stagig på?
|
||
LG C1 77"
Denon X2700H Argon onwall 5, 7 stk i atmos opsætning |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |