recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra LG TV 3,5mm Jack til mobil ext. Mic ind?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra LG TV 3,5mm Jack til mobil ext. Mic ind?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra LG TV 3,5mm Jack til mobil ext. Mic ind?
    Sendt: 13 timer 38 minutter siden kl. 07:26
Hej.

Jeg ønsker at lave et lydkabel fra vores LG TV OLED55B6V til en Android mobil, for at kunne lave noget lyd korrektion i denne. Bag på vores LG TV sidder et 3,5mm Jack i et panel som dette:

Android mobilen har ikke nogen line indgang. Så jeg overvejede, at bruge en ekstern adapter med et Mic indgang.
Jeg bestilte går denne, som sælger oplyser virker sammen med en Samsung Galaxy S23 mobil, samt et Y kabel, med et serarat Mic indgang:

Men jeg forvente at LG TV'et sender 50-100 gange kraftigere signal ud, end Mic indgangen på mobilen kan bruge. Det er her, at jeg søger Forummets hjælp.
Hvad har I af ideer, til at dæmpe signalet fra LG TV, så at det kommer til at passe til Mikrofon indgangen på mobilen?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 13 timer 37 minutter siden kl. 07:27
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 43 minutter siden kl. 09:21
Hvad vil du opnå

Lyd i TV er nok digitalt.   Så skal det konverteres til analog udgang.  Og så igen gøres digitalt på telefonen 

Er det fordi du bare vil optage lyd fra TV ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 56 minutter siden kl. 10:08
Da det er en hovedtelefon udgang, kan den dæmpes via volumen på TV. Og det er analogt signal, så skal konverteres til digitalt for at anvendes i tlf. 
men hvad vil du opnå? At forbedre lyd fra TV og videre til ext højttalere? Det gøres med en forstærker med lydkontrol EQ eller analoge potmeter.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 51 minutter siden kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er det fordi du bare vil optage lyd fra TV ?

Hej.

Nej, det er en live løsning jeg søger.
Jeg vil gerne prøve at ændre frekvens kurven med Apps som:

Poweramp Equalizer:

Og Wavelet: headphone specific EQ:

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 27 minutter siden kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

At forbedre lyd fra TV og videre til ext højttalere? Det gøres med en forstærker med lydkontrol EQ eller analoge potmeter.

Hej.

Jeg har allerede en Yamaha receiver og en tidligere android mobil. Equalizer Apps er gratis at downloade. Det jeg søger er en mulighed for at dæmpe signalet 50-100 gange. Måske kan det gøres, ved at montere nogle få modstande i selve kablet?

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 54 minutter siden kl. 18:10
Først trækker du lyden ud f nok denrigeste lydudgang der er på dit TV.
Så dæmper du det rent elektrisk (attenuator hedder den dims du skal bruge), for at putte det ind i den mest støjfølsomme indgang på en “kina-ting” af tvivlsom kvalitet, for derefter at ændre lyden via noget tilfældig software og afspille den på en ekstern højttaler?

Hvor lang tids forsinkelse kan du “tåle” mellem billede og lyd?
Jeg er ret “hysterisk” når det kommer til lipsync……

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 19 minutter siden kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor lang tids forsinkelse kan du “tåle” mellem billede og lyd?

Hej.

Jeg søger ikke lipsync. Det første jeg vil prøve at forbere, er TV kommentarer til sport, samt nogle Youtube videoer.

Kan en attenuator laves ved at skære et kabel over, og tilføje nogle modstande med krympeflex omkring?
Her er et håndtegnet forslag:

Er der nogen der har ideer til rettelser, eller værdien af R1/R2 og R3.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 2 minutter siden kl. 19:02
Har du ikke læst hvad vi skriver, du er ude i det helt umulige projekt. Det svarer til at få en pølse til at blive haute cuisine LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu