recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af udstyr til mit flatpanel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af udstyr til mit flatpanel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Johan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af udstyr til mit flatpanel
    Sendt: 28-August-2004 kl. 01:40

Hejsa Alle sammen

Jeg håber der er en af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med følgende.. 

Jeg har lige købt et philips 9965 42" flatpanel tv.

Det er jo en jungle i tekniske begreber som man skal have en doktorgrad i for at fatte.  

Det korte af det lange er at jeg skal have lavet min egen hjemmebiograf, gerne bestående af;

* Dvd afspiller som tager alle gængse formater incl. dvd+rw og er kodefri - hvis det er smart. SACD, DTS?!?

* En ok subwoofer (har 5 gode satelitter)

* En surround sound fidus - evt kombineret med noget af ovenstående så jeg sparer nogle enheder. Nyeste formater for surround sound og lyd?!

samt evt Diskrecorder på x antal gb (evt med brænder men ikke et krav) ej med i budget 

Jeg ville jo gerne benytte mig af de features der er i tv'et så som

* progressive scan

* pixel plus (er vel uafhængig af ovenstående?)

* Cinemalink - er det kun phillips komponenter der benytter denne eller er det et standart begreb? Hvad får jeg udaf at vælge en øhh dvd recorder eller surround forstærker mv som benytter sig af dette?

Mit budget er fleksibelt men i området 7000-14000 +/- og helst så lavt som muligt der hvor forskellen er minimal.

Hvilke komponenter i sølvgrå (som enheden til philips 9965) ville være hensigtsmæssige at vælge for at lave en harmonisk og god løsning? Nu færre enheder desto bedre selvom jeg helst vil have "den optimale løsning".

Hvis der er en af jer wiz-guys som kan hjælpe mig og give mig en forklaring samtidig ville det være super. Gerne med konkrete enheder og produktnumre og hvor jeg kan købe dem billigst så ville det være super!

På forhånd tusind tak for hjælpen!

 

Med venlig hilsen

Johan
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2004 kl. 12:09

Jeg har ikke så meget forstand på hvilket udstyr du skal vælge, men jeg er meget intereresseret i at vide om progressiv scan virker.

Jeg har et TV mage til, og hverken med Denon 2200, eller JVC DR-MH30 kan jeg få et progressiv scan signal til at virke. Der bliver blot sort skærm.

mvh.

Trisse 

Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2004 kl. 10:34

Hej Johan.

Pioneer er netop kommet med en multi-afspiller (m. prog.scan) som kan afspille alt (SACD, DVD-audio, mp3, og alle DVD-r formaterne). Den kan sagtens fåes kodefri. Den koster vist ca. 2500. En udmærket surround receiver kan fåes til ca. 3000 og en subwoofer til samme pris.

Hvor mange af DVD-HD recorderne som har prog.scan ved jeg ikke, men de fleste kan gøres/leveres kodefri - og så sparer du jo udgiften til en DVD-afspiller (med mindre SACD-afspilning er et must). De ligger i omegnen af kr. 7000. Tjek anmeldelserne her på hjemmesiden: her vil du kunne læse hvilke optagere som måske ikke kan afspille DVD+RW. Umiddelbart kan de fleste vist afspille formatet (men ikke optage det!). Hvis den også skal kunne optage DVD+RW kan du også i anmeldelserne se, hvilke maskiner som kan det. Sony og Philips kan ihvertfald.

Held og lykke...og god fornøjelse med opbygningen af hjemmebiffen.

/Martin

We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu