recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal fra HTPC til TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal fra HTPC til TV.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal fra HTPC til TV.
    Sendt: 08-November-2006 kl. 12:52

Hej

Jeg har været ved at bygge en HTPC af dele fra min gamle maskine og er løbet ind i et problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg bruger Mediaportal som platform.

Alt virker som det skal på min monitor, men så snart jeg flytter signalet over på mit TH-42PV60 kommer der ikke noget billede under live tv i Mediaportal. Den melder en fejl "unable to connect mpg2 pin"

TV-kort DVB-T/analog P7131 Hybrid ASUS (Bruger DVB-T)

Grafikkort GeForce6800

Tilslutning Vga--> Vga

Nogen der har en ide om hvad problemet er? 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 14:33

Kender ikke medie portal, men vil tro der mangler en supporteret mpeg dekoder.

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kender ikke medie portal, men vil tro der mangler en supporteret mpeg dekoder.

Jo men hvorfor skulle jeg bruge en en anden dekoder for at se live tv på mit plasma tv frem for min CRT monitor hvor det virker fint?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 16:51

Kan du godt se tekst på plasmaskærmen?

Hvis det er tilfældet kunne det tænkes at være et overlay problem, altså om der dannes billeder med en opsætning til overlay eller WMR9?

Der findes kun et "overlay" til et grafikkort og det kunne så være årsagen.

Generelt synes jeg dualscreen er noget juks...

Alternativ kunne prøve en opsætning med kun en skærm, enten monitor eller plasma. Derefter at lave en omskiftning via tastatur/remote, så man enten har det ene eller det andet kørende, men ikke begge skærme samtidigt.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Kan du godt se tekst på plasmaskærmen?

Hvis det er tilfældet kunne det tænkes at være et overlay problem, altså om der dannes billeder med en opsætning til overlay eller WMR9?

Der findes kun et "overlay" til et grafikkort og det kunne så være årsagen.

Generelt synes jeg dualscreen er noget juks...

Alternativ kunne prøve en opsætning med kun en skærm, enten monitor eller plasma. Derefter at lave en omskiftning via tastatur/remote, så man enten har det ene eller det andet kørende, men ikke begge skærme samtidigt.

Du misforstår mig. Jeg laver hele opsætningen på min monitor og derefter flytter jeg HTPC'en ind i stuen og slutter den til mit plasma hvor der kommer en sort kasse der hvor Live TV skulle være. Kan fint se EPG. Kan se det er samme problem for PowerCinema.

Det du omtaler er vel "Windows XP har desværre den underlige egenskab, at videoklip kun kan afspilles på primærskærmen... så hvis han kører mediecenter på sekundærskærmen, får man bare en sort kasse, der hvor videobilledet burde befinde sig. Det sker hvis man kører overlay rendering - man kan i stedet bruge WMR7 eller WMR9."

/Viktor

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu