recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af 32" LCD TV til ca. 7000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af 32" LCD TV til ca. 7000 kr.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af 32" LCD TV til ca. 7000 kr.
    Sendt: 24-November-2006 kl. 08:06
Jeg har været lidt ude og kigge på forskellige LCD fjernsyn, og det har ikke gjort mig mere klart hvilket jeg skal vælge.

Dog synes jeg Sony, Samsung og Philips havde ret godt billede, mens jeg blev lidt skuffet over f.eks LG.

Men jeg bliver komplet forvirret over alle de modeller, og hvilke der er nye, og hvilke der ikke er.

Jeg har kigget lidt på følgende:

Sony

Men er der andre der er bedre? Er der nogle ting jeg specielt skal være opmærksom på?
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 08:16

Hej.

Til den pris, vil jeg absolut anbefale dig et TOSHIBA, der normalt et væsentligt dyrere fjernsyn som "TapeConnection" sælger til en forrygende god pris. (TC er en af denne siden sponsorer):

TV'et  har her fornylig været på "Fælleskøb" herinde, hvor der blev solgt rigtig mange af dem, og jeg har generelt kun hørt positivt om det.
Philips, Samsung og Sony til de priser, er jeg sikker på slet ikke når THOSHIBA overhovedet.

Men se dette link.
http://www.tapeconnection.dk/

Redigeret af Pokerface - 24-November-2006 kl. 08:24
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
doc2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 08:22

Jeg er enig i at vælge Toshiba.

Sony U 2000 skuffer med et uskarpt billede også efter digitalt indput.

Ole

LG RH 7500 300 GB
Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 09:00
Men den har jo ikke engang digital tuner. Går de ikke over til at sende digitalt - eller er de ikke gået over til det allerede?
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 09:10

Har du kabel TV har du ikke noget at bruge digital tuneren til. Og hvis du har egen antenne, er man ofte bedre tjent med en ekstern tuner som er både billigere og også oftest bedre end den indbyggede. Selvfølgelig får man 2 fjernbetjeninger men også mere fleksibilitet.

Til prisen ville mit valg også være Toshiba.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 09:27

Du finder ikke så mange modeller med digitaltuner i den prisklasse

Nej - de er ikke gået over til DVB-T endnu - der er kun 3 kanaler pt - men planen er at det skal være klart i 2009

mht. DVB-T digital tuner - kan du altid tilslutte en ekstern tuner. Du skal også spørge dig selv om du skal bruge den ? DVB-T er kun en af flere forskellige digitale leverancemuligheder.  

Får du leveret TV fra TDC kabel eller Stofa kabel, så er digital løsningen DVB-C og kræver en ekstern tuner fra en af disse - eks. en Selector fra TDC

Bruger man parabol hedder det DVB-S og kræver en helt tredie type ekstern tuner.

DVB-T er kun en afløsning af det luftbårne almindelige analoge signal.

Det gør selvfølgelig ikke noget hvis skærmen har en DVB-T tuner, men personligt ville jeg lægge mere vægt på generel billedkvalitet af skærmen end på om den har en DVB-T tuner eller ej.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 09:31

Hej igen.

Nu skal jeg forsøge ikke at at skrive noget "helt towligt" her, men jeg gør det jo nok alligevel, for jeg har nemlig ikke sat mig synderligt meget ind i det der med de indbyggede "Digi-tunere".

Men jeg gør et forsøg, og så må andre der er mere inde i sagerne rette mig. Men dette er som jeg har forstået det. 

Er du bruger af "Kabel-TV" kan du sjældent bruge en "Digi-tuner", men hvis du kan, kan det ofte lige så godt være en DVB-T som en DVB-C der skal bruges... Afhængig af hvad Antenneforeningen lægger ind.

Har du eget ant-anlæg, kan/skal du bruge type DVB-T, men køber du så f.eks. TV'et i Tyskland kan du, så vidt jeg har forstået, ofte slet ikke bruge den i DK, fordi at det "Danske undertekst-system" slet ikke er understøttet.
Om dette også gælder for de Philips, Samsung og Sony, du har kig på, ved jeg ikke.

Redigeret af Pokerface - 24-November-2006 kl. 09:32
Mvh. Frede.

Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Er du bruger af "Kabel-TV" kan du sjældent bruge en "Digi-tuner", men hvis du kan, kan det ofte lige så godt være en DVB-T som en DVB-C der skal bruges... Afhængig af hvad Antenneforeningen lægger ind.

Bruger du TDC kabel TV kan du aldrig bruge DVB-T. Det er rigtigt, at TDC sender det signal der sendes på DVB-T, men det er konverteret til DVB-C inden de sender det up på kablet.

/Michael

Redigeret af mikan - 24-November-2006 kl. 10:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 10:22

Hej "mikan".

Okay, jamen tak for rettelsen.

Men jeg var bare sikker på, at jeg forleden så det samme skrevet i et andet emne, hvor en anden bruger så satte en besked ind, som han havde fået fra deres antenne-forening, og den lød som noget med, at de (antenneforeningen der normalt fik signalet fra STOFA) havde valgt at lave så folk kunne hente Digi-signalerne ned via kabelnettet, med en helt alm. DVB-T tuner.
Og derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Mvh. Frede.

Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 16:58
Okay, jeg dropper det med digital tuner hvis det er nødvendigt.

Men hvorfor Toshiba? Jeg har da aldrig før nu, hørt om at de skulle lave specielle gode fjernsyn.

Er der nogen der kan forklare mig, hvad der gør Toshibaen bedre end Samsung og Sony? Er der en teknisk forklaring som jeg kan forholde mig til, og hvor kan jeg evt. se valgte fjernsyn henne?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 17:46

Oprindeligt skrevet af Benz Benz skrev:

Men hvorfor Toshiba? Jeg har da aldrig før nu, hørt om at de skulle lave specielle gode fjernsyn.

Er der nogen der kan forklare mig, hvad der gør Toshibaen bedre end Samsung og Sony? Er der en teknisk forklaring som jeg kan forholde mig til, og hvor kan jeg evt. se valgte fjernsyn henne?

Toshiba er lidt anonym i sin markedsføring herhjemme, så det er ikke det du hører mest til, slet ikke på TV-siden og slet ikke hos de normale Fona kilder de fleste får deres oplysninger fra.

Herinde er der mange der kender denne skærm, i særdeleshed fordi der var et fælleskøb på den. Samtidig kunne prisen direkte sammenlignes med prisen i El-giganten hvor den var og stadig er betydelig dyrere end det du eks. skal betale hos Tapeconnection.

Du kan se den hos El-gigaten, eks. i City2 - eller hos Tapeconnection som jeg vil anbefale.

Det er svært at give nogen teknisk forklaring du kan forholde dig til - da LCD TV generelt har ens specifikationer og dette i sig intet siger om billedkvaliteten, men en af de ting der gør den til at super LCD til prisen er dens for LCD gode kontrastforhold på 1100 ansi målt.

Der er en god artikel om dette lige her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=3

Derudover kan du evt. læse nogle test fra nogle test sites der har forstand på hvad de taler om

eks. areadvd der giver den klassen referenz

http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml

eller trusted reviews der også giver den super karakterer

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2006/05/08/Toshiba- 32WLT66-32in-LCD-TV/p1 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af Benz Benz skrev:

Okay, jeg dropper det med digital tuner hvis det er nødvendigt.

Hej.

Du har ret i, at TOSHIBA er temmelig ukendt, ihvertfald herhjemme... Og dog alligevel ikke helt, for 70- og 80-erne, var det lækre sager af meget høj kvalitet man fik, hvis man købte TOSHIBA... Og det er det faktisk stadig.

Det der skete, var så vidt jeg husker, at "Importøreren" stoppede, og selv efter flere forsøg fra andre, kom der aldrig en seriøs ny import igang igen.

Det ser der så ud til, at er kommet nu, kan ikke lige huske hvem det var, el. hvor jeg læste det... Hmmm, er dog lidt i tvivl om ikke også "Otto fra TC", også nævnte det i "Fælleskøbs- emnet", dengang det kørte.

Men, hvis du ser i de afviklede Fælleskøb, kan du finde rigtig meget læsestof der handler om TOSHIBA.
Både "Test's", beskrivelser, billeder og meget meget mere.

Dette er tilføjet efterfølgende.

Her er lige et par link's.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13278& PN=2

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13748& PN=2

Og en test.
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/outputpdf.php?file=W VTV/306/050_WV_306.pdf

Redigeret af Pokerface - 24-November-2006 kl. 19:23
Mvh. Frede.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu