recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med DR og DR 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med DR og DR 2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med DR og DR 2
    Sendt: 26-November-2006 kl. 00:06

Har lige fået Pana PV37, men oplever lidt problemer ind i mellem når jeg ser DR og DR2. Har TV til at stå så TV automatisk finder formatet, det lykkedes ikke altid på DR. Nogle gange er det ok og billedet fylder hele skærmen, andre gange er billedet med bjælker øverst og nederst. som ved 16:9 og der er øverst en stiblet linie. Den eneste måde jeg kan få den væk er ved at vælge zoom 1.

Nogen der oplever det samme ? eller gør jeg noget forkert

Når jeg ser signalet gennem min selektor opfører tekst tv sig også lidt underligt, nogle gange ok, andre gange reagerer det ikke rigtigt og andre gange igen får jeg eksempelvis DR´s teksttv selvom jeg ser TV2 ?    

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 00:14

Det er meget normalt at det er på den måde, når der ikke sendes noget "Wide" signal. Ligeledes er det ikke altid at TTV opfører sig korrekt via Selector, men for det meste er det OK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 00:16

vil det sige, at når der ikke sendes noget "wide" signal, så er jeg nødt til at leve med at der er en stiblet linie øverst i billedet ?

Hvorfor er det kun ved DR jeg får det og ikke ved andre kanaler ? 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 00:22

Den linie i billedet, er sikkert fordi din Selector ikke er sat til 16:9. Hvis den er så ved jeg ikke hvorfor linien den er der.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 15:04
Radiomanden, du havde ret, Selektoren stod forkert, tak for hjælpen
Til top

Besvar Besvar