recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af 32" fladskærm, men hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af 32" fladskærm, men hvilket?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af 32" fladskærm, men hvilket?
    Sendt: 13-December-2006 kl. 21:16
Hej,
så er jeg igen igang med at overveje et køb, denne gang er det et fladskærms TV som er i kikkerten.

Jeg har kigget lidt (meget) på Philips modeller med Ambilight, men er det pengene værd?

Ligeledes har jeg set at Samsung LE32S71B har vundet en test i EB - KUP (hvor meget man så kan bruge det til, ved jeg ikke).
Men samsung koster jo til sammenligning omkring halvdelen.

Jeg har ikke de store krav, men alligevel må der gerne være lidt funktioner i modellen.
32", da jeg kan se større modeller bliver for dyre til min pengepung.
Picture in picture kunne være rart.
Ligeledes må det gerne understøtte HDMI.
Det skal ikke nødvendigvis har Digital tuner, men hvis prisen ikke påvirkes, kan man jo lige så godt tage det med.

Håber nogle kan give nogle gode bud eller input.

Redigeret af jakobdo - 13-December-2006 kl. 21:18
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:29
Må det gerne være større? Hvad er budgettet?
Til top
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:32
Jeg vil nok sige mit budget er omkring 10-15K (15K er absolut max), der skal også gerne være råd til en HD recorder.
Til top
Ahrens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:41

TC har nogle ret gode tilbud i øjeblikket.

feks.

pana TH37PV60 til 9.999 ell. Tosh 42WL67Z til 15.999

tjek link http://www.tapeconnection.dk/tc_tilbud.pdf

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af jakobdo jakobdo skrev:

Jeg vil nok sige mit budget er omkring 10-15K (15K er absolut max), der skal også gerne være råd til en HD recorder.

Hvis du har så mange penge at gøre godt med, så er der jo altid den allestedsnærværende Panasonic 42" PV60. Dét er sgu et godt TV
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 07:02

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af jakobdo jakobdo skrev:

Hvis du har så mange penge at gøre godt med, så er der jo altid den allestedsnærværende Panasonic 42" PV60. Dét er sgu et godt TV

Enig!

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 07:59
I dag har kæresten og jeg jo et helt "almindeligt" TV på 28".
Og det synes vi jo begge har været godt nok.
Skal man virkelig helt op og have fat i 40/42" tommer?
Jeg synes jo som sådan 32" burde være nok! :o)
Nu det Panasonic i henviser til (42"), det er jo Plasma?
Jeg havde tænkt i LCD TV, og er der ikke noget med Plasma bruger langt mere strøm end et tilsvarende LCD?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 08:09

Hej!

Det er en skrøne det med strømforbruget.En lcd trækker en konstant strøm,hvad en plasma ikke gør-derfor er opgivelserne misvisende.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 08:11
Og en helt anden ting, jeg tror måske ikke jeg skal have en model.
Jeg er måske mere ude efter hvilke mærker man skal være obs på, og hvad jeg skal kigge efter i model navnene! (ved godt det måske er et stort spørgsmål)
Men 32/37 osv i starten, angiver jo ofte størrelse.
Så så jeg i en anden tråd, at 70 var en gammel teknologi, og 71 var den nye, ikke at det siger mig noget men hvis der er nogle fif jeg kan få, så ville jeg jo gerne selv tage beslutningen og kigge på de rigtige modeller.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 08:34
Hvis du er i tvivl om hvor stort det er, så gå ned i Elgiganten og køb et 42", gå hjem og stil det på fod. Se hvad kæresten siger til det, og så gå ned og aflever det igen - for guds skyld ikke behold noget derfra...

Hun skal nu nok acceptere et 42" fordi det fylder så meget mindre i forhold til et gammeldags 28".

Og kan tilslutte mig ideen med det pana... det kan fås til omkring 11-12k og så er der plads til en recorder i dit budget stadig
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 08:44

Uha - det er efterhånden blevet en jungle at rode rundt i. Jeg har kigget lidt på Samsungs hjemmeside (http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/index.asp), og generelt kan man vel sige, at M-serien er Samsungs topmodel. R-serien er modelvarianter, men i bund og grund med samme teknologi. Der er lidt kosmetisk forskel på R-serien, bl.a. forskelligt farvede bundskinner - og nogle af modelnumrene er med DVB-T. F-serien ligner en skarp konkurrent til M-serien, bl.a. fordi den understøtter 1080P (full HD). i N-serien har man indbygget mulighed for tilslutning af USB og kort til multimedia, mens S-serien ligner en lidt mere skrabet udgave af R-serien. Om modellen således hedder 71, 72, 73 osv. er for mig at se "ligegyldigt" - der er alene tale om designmæssige forskelle.

Undtaget herfra er M-serien, hvor M91 modellen anvender en helt anden teknologi i forhold til M71 modellen.

Måske andre kan give et bedre bud!

Redigeret af Bambus - 14-December-2006 kl. 08:47
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 08:46

Hej "jakobdo".

Hvis du hovedsagelig skal bruge TV'et til alm. "fjernsyns-kiggeri" så påstås der rundt omkring, at Plasma giver langt det bedste billede.

Strømforbruget??? Tjaaaaa, på papiret ser det ud som om at Plasma er betydeligt dyrere i el-forbrug end LCD... Men i samlet bedømmelse der ser det ofte anderledes ud, endda nogen gange til Plasma TV'ets fordel.
Og det skyldes, at et LCD har et konstant forbrug, hvorimod forbruget på et Plasma varierer, alt efter hvor meget "blus" der et på billedet, altså jo mere "teknikken" skal arbejde, jo mere strøm bruges der.

Hvis du synes at et 42" er for stort, så er der jo valgmuligheden med et 37"... Men ser du på nuværende tidspunkt på et 28" 4:3 TV, så vil et billede i 4:3 vist på en 32" 16:9 TV stort set være lige store.
Men mange gange vil billedet alligevel syne mindre, nok fordi at der jo med fladskærme bliver lidt længere afstand hen til TV'et.

TC som du før er blevet linket til, de har også lige nu et 37" Panasonic Plasma på tilbud til kun 9.999 kr. "Link"> http://www.tapeconnection.dk/tc_tilbud.pdf

Et andet godt sted at handle, omend det er lidt dyrere, er hos "link"> www.godpris.dk Den dyrere pris, skyldes dels at TV'et er leveret af den danske importør og dels, at leveringen er incl. i prisen.
TC benytter så vidt mig bekendt ikke den danske importør.
Men egentlig skulle det nu heller ikke betyde så meget, når bare der er tale om en seriøs forretning, som i TC's tilfælde.

Skal TV'et derimod bruges rigtig meget også til PC og spillemaskiner, så siges der, at så skal man vælge LCD... Jeg ved det dog ikke, da jeg ikke har erfaring med det... Men også i det tilfælde kan "GodPris" levere det meste til fornuftige priser.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu