recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV kort til MCE2005/HP mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV kort til MCE2005/HP mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dooley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: TV kort til MCE2005/HP mediacenter
    Sendt: 21-December-2006 kl. 17:44
Hej

Som ren begynder i mediacenter verdenen har jeg for et halvt års tid siden investeret i et HP mediacenter (HP Pavilion Media Center TV m7440.dk PC).

Mit udstyr er i dag: HP mediacenter (MCE2005), et gammelt standard TV (dog med rød, gul, hvid minijack, antenne, scart indgang), DVB boks, DVD afspiller og så må det hele jo gerne kunne sendes til andre TV i huset.

p.t. er mediacenter sat op med analog indgang (i den p.t. indbyggede indgang, tv kort). Jeg kan ikke umiddelbart se hvad det er for et kort.

Jeg kan fint optage TV (opsætning med analog modtagelse i MCE) og se det på PC.

Jeg har 2 spørgsmål:

1) Tilsluttes TV (for at vise mediacenter materiale på TV) med gul (comp out) til gul minijack eller findes der en bedre løsning med f.eks. scart eller andet udstyr? Hvordan tilslutter I til afspilning på TV?

2) TV kort har kun en analog antenne indgang. Overvejer at skifte det ud med f.eks. Hauppage WinTV PVR-500 MCE. Det giver jo nogle fordele som jeg ser det mht. bl.a. parallel optagelse. Det har ingen udgang jvf. 1)? det har TV kort måske generelt ikke, måske et dumt spørgsmål? Kan I komme med en anbefaling hvordan jeg sætter input/output op så det er famillie venligt mht. optagelse og afspilning.

På forhånd tak
Hilsen Tom
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 18:13

Hvis du er sikker på at der kun er rød/hvid/gul og SCART på dit TV så er Scart klart at foretrække. Den rød/hvide er Lyd og den gule er Composite Video. Scart giver et bedre billede.

Det der afgør det er hvad der er af stik på dit Grafikkort, ikke dit TV tunerkort. TV tunerkortet bruger Grafikkortet til at vise TV på.

Så kik på dit grafikkort hvad der er af stik

Hvis det er en af de modeller hvor der sat ekstra stik forskellige steder på computeren, f.eks. SCART så er disse stadig forbundet til grafikortet internt i computeren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu