recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se en kanal optage en anden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe en kanal optage en anden

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: Se en kanal optage en anden
    Sendt: 27-December-2006 kl. 17:52

Er det muligt med følgende opstilling at se en TV-kanal og optage en anden begge i DIGITAL kvalitet :

Opstillingen er: TDC-kabel TV, selector81, MCE mediecenter med enten enkel eller dual tv-tuner (analog eller digital hvis man kan få det)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 17:59

Har du 2 Digitale modtagere, så er svaret: Ja det kan man. Dog vil du optage og se begge fra KabelTV, skal du bruge 2 Smartcard, hvis det ikke er DR og TV2.

Rettelse: Sagem 81 kræver vistnok et kort for at kunne modtage DR og TV2, det er kun Sagem 60 der ikke gør.

Redigeret af Radiomanden - 27-December-2006 kl. 18:23
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 18:22

Jeg har kun én digital modtager med kort, nemlig selector81. Vil det så sige at den eneste mulighed jeg har, er at købe endnu en selectorbox eller tilsvarende ( fx fire DTV).

Jeg håbede at ved at bruge et dual (digital)tuner-kort at man kunne koble selectoren på s-video indgangen på tv-tunerkortet ( sådan har jeg det nu med flot billed) og derefter koble sit analoge alm antennekabel fra stikket i vægen til den digitale tvkorttuners antenne indgang, og så få et godt digitalt billed.

Grunden til mine spørgsmål er at TV signalet set gennem mediecentret med alm analog tvtuner hauppauge 150 er elendigt men kommer signalet fra selectorboxen og ind via s-video indgangen på selv samme kort, er billedet særdeles flot.

Redigeret af ajaj - 27-December-2006 kl. 18:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 18:28

En DVB-C modtager i en PC kræver et CA modul og et kort, som jo også Sagem boxen gør. Er det derimod en DTT modtager som er på egen antenne, så skal du ikke.(DTT kan ikke bruges på KabelTV). 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 19:10

OK, tak for info. Jeg tror jeg er helt med nu.

(Jeg forstår bare ikke helt hvorfor der så er så mange der har en selectorbox og en dual tuner i deres MCE. Man kan vel lige så godt som jeg nøjes med en enkelt tuner i MCE'en og optage herfra. Man kan så købe endnu en selectorbox og slutte direkte til fjernsynet hvis man ønsker at se en anden kanal en den man optager i digital kvalitet. En halvdyr løsning må man sige )

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu