recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE og Hauppauge  Win TV NOVA 500 DUAL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE og Hauppauge Win TV NOVA 500 DUAL

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hjorthen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE og Hauppauge Win TV NOVA 500 DUAL
    Sendt: 31-December-2006 kl. 12:11

Jeg havde et Hauppauge Win-TV-HVR 1300 tv tuner kort til mit Media Center. Det er en hybrid tuner med både analog og digital tuner i. Her kunne jeg sagtens finde alle kanalerne i MCE ved brug af den digitale tuner (det går jeg da ud fra da jeg valgte det "unmapped digital..." hvor man kunne vælge mellem "unmapped digital..." og "unmapped analoug...").

Derfor gik jeg ud fra at hvis jeg så købte en dobbelt digital tuner så ville jeg også kunne finde kanalerne, da det jo virkede på det andet kort.

Jeg har så købt et Hauppauge WIN-TV-NOVA 500 kort, med to digitale tunere.

Problemet er så at nu kan jeg ikke finde en eneste kanal. Og det forstår jeg ikke.

Men jeg lagde mærke til at med den gamle tuner kunne jeg vælge mellem "kabel, antenne og sattelit" i en af de første skærmbilleder af konfigurationen i MCE hvor man vælger "kilde". Dette valg får jeg ikke med den nye tuner, der har MCE allerede valgt antenne. Jeg får mit signal over kabel via. en antenneforening...

Jeg prøvede at skifte indstillingen til "antenne" med den gamle tuner, og da jeg gjorde det kunne den heller ikke finde nogen kanaler. Så jeg er overbevist om at problemet ligger her... Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal løse det!

Nogen der kan hjælpe ?

Redigeret af hjorthen - 01-Januar-2007 kl. 16:48
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:32
har du fjernet det gamle HVR 1300 inden du installerede det nye?

i medie center 2005 kan du under indstillinger og tv nulstille dine nuværende setups og køre en frisk setup...det bør du nok gøre.

du skriver at du sagtens kan finde alle kanaler via digitale tuner...der er kun 4 kanaler via dvb-t i dag...så det lyder mærkeligt...er du sikker på du ikke kørte via det analoge signal der?
Til top
hjorthen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:49

Jeg går da ud fra at den bruger den digitale tuner i det gamle kort, da jeg valgte den... Eller hvad ? Kan den selv vælge den analoge ?

Og ja jeg har fjernet 1300 driverne. Jeg brugte Hauppauges eget program hwclear til det...

Redigeret af hjorthen - 02-Januar-2007 kl. 14:59
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu