|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Toddi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 08-Januar-2007 kl. 16:05 |
Goddag alle folk. (: - Jeg kunne godt tænke mig at købe en COMPUTER, eks. HP Pavilion Medie Center. Jeg ved ikke lige så skide meget om alt det her medie center og alt der her, synes faktisk det er skide forvirrende og kan ikke finde ud af, hvad det kan og ikke kan, og hvad man skal have og ikke skal have. Mit overordnet mål er en ny computer, men hvis jeg kan have den som en slags medie center, hvor jeg kan se film fra min computer på TV'et og eventuelt optage fra TV'et over på computeren ville det være rart. (: Men til mine egentlige spørgsmål. Med Microsoft Medie Center, kan jeg så stadig kører min computer som en gangske normal pc ? F.eks. med XP? Hvad kræves der, for at jeg kan se film fra computeren over på TV'et? F.eks. bruge computeren som en slags DVD-afspillere. Hvad skal der til, for at jeg kan optage serier eller film fra fjernsynet over på min computer? - Tror der var det. (: Vær sød ved mig :P |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hey Toddi. Bare rolig - Herinde er vi faktisk ret så flinke ved hinanden, så velkommen til du Hvis du køber den ovennævnte computer, ville den sikker dække dine behov ganske fint. Du kan tilslutte den til dit fladskærmsTV med et VGAkabel eller et HDMIkabel (300-500kroner) Herefter vil den naturligvis fungere 100% som en almindelig PC med XP Home. Altså med mulighed for at surfe på nettet - tjekke mails - spille spil - word - excell osv osv.. Udover dette, vil du så have MediaCenter funktionen oveni PC'en. Her kan du se TV, optage TV, timeshifte TV, optage 2 progammer samtidig (hvis du har dualtuner), optage serier osv osv... Det hele gemmes lokalt på din harddisk. Hvis der er DVD drev i maskinen, kan du selvfølgelig også bruge den som DVD afspiller oppe på fladskærmen. Herudover ligger du jo al din MP3 musik ind og alle dine familiebilleder ind på harddisken. Bruger et par hundrede kroner på at købe den originale Microsoft fjernbetjening... DET STYRER FOR VILDT!! Ej, jeg er ihvertfald SUPER tilfreds med mit setup, og det er så nemt at bruge, så min onkel på 66 år seriøst overvejer at lade mig bygge et til ham. Var det svar nok min ven? Redigeret af TheCrazyGolfer - 08-Januar-2007 kl. 16:20 |
|
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
Toddi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Shiit. o: Det gik nu meget stærkt med det svar. (: MAnge tak! Jo, det hjalp en del! Så hvis jeg forstår dig ret, så kan jeg altså have computer og medie center i ét? Bekraftelse er en god ting. (: Men hvad så med de her TV-tunere? Den model jeg overvejer indeholder vist ikke sådan en. Men TV-tuneren/erne(?) er den der gør det muligt at optage, ikke sandt? Så uden en TV-tuner er det stadig muligt at vise ting fra computer til TV? / Toddi. (: |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hey igen. Jamen du har da ganske ret - bekræftigelse ER en rigtig god ting, specielt når man nu skal ud og bruge en pæn slat penge. Jo - computer og MediaCenter er i ét!! Helt korrekt. Med hensyn til tunere, vil jeg gætte på at dersom standard på den PC du nævner, sidder en tuner (det er nu meget normalt) Jeg har selv bygget mit MediaCenter og sat en DualTuner i. Det muliggør netop, at man kan se én kanal, samtidig med at du optager en anden. Eller sågar optage 2 programmer samtidig. En sådan dualtuner kan vel erhverves for en 800-900 kroner. Under alle omstændigheder SKAL du have mindst én tuner, ellers kan du ikke se TV via din parabol/antennekabel. Men du bør seriøst overveje dualtuneren - det giver virkelig nogle fede (uundværlige) muligheder. Nu ved jeg ikke hvilken landsdel du kommer fra, men ellers kan jeg kraftigt anbefale at du besøger MMVISION i Roskilde. De ved ret meget om MediaCentre og vil gerne vise det frem. De kan også hjælpe folk med at få afklaret, hvad de præcist har behov for. Der er sikkert mange forhandlere der kan dette, men MMVISION var ihvertfald en mulighed. |
|
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
Ja - computer / medie center er en enhed. Medie centeret er blot et program i start menuen som du går ind i. TV kort - det er tuneren - dvs den som modtager og behandler antenne signalet og sender det videre til TV'et. Du skal have et sådanne til indgang af signalet og dermed også til at kunne optage. Der følger typisk et program med kortet eller programet Media center kan bruges til at optage med (den gemmer det så på din hard disk). Uden kort, kan du stadigvæk sende film, billeder, musik ovs ovs til dit TV igennem de andre udgange der er i computeren. Det har ingen indflydelse. Du kan bare ikke optage / bruge computeren som "video" da der ikke er nogen antenne indgang. Håber det besvarer dine spørgsmål |
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak til jer begge for jeres fremragende svar. (: - MEn det er det TV-tuner-kort-ting, som jeg ikke tror jeg helt forstår, hvordan det fungerer. s: "TV kort - det er tuneren - dvs den som modtager og behandler antenne signalet og sender det videre til TV'et. Du skal have et sådanne til indgang af signalet og dermed også til at kunne optage. Der følger typisk et program med kortet eller programet Media center kan bruges til at optage med (den gemmer det så på din hard disk)". skrev MikeOne. (Er ikke lige så skarp til at citere.) Jeg har ikke tænkt mig at se tv på min comuter skærm. Min computer skulle gerne fungere som en slags HDD optager. Så forstår altså ikke hvad det er TV-tuneren skal med antenne og signaler og jeg ved ikke hvad. :P Kan man ikke have TV'et som ganske nomalt TV med kabel-TV, hvorfra man så optager det der er i TV'et. Lidt ligesom en god gammeldags VHS-optager. Altså, jeg forstår det lidt som om, at med en TV-tuner sætter man sin antenne/kabel-tv/parabol til computeren og derfra videre til TV'et. Korrekt? Undskyld min uvidenhed, men har læst forskellige steder om de her TV-tunere, og enten er jeg dum, eller også fungere de åbenbart ikke som jeg vil. :P //Toddi. (: |
|
![]() |
|
![]() |
Citat; 'Altså, jeg forstår det lidt som om, at med en TV-tuner sætter man sin antenne/kabel-tv/parabol til computeren og derfra videre til TV'et. Korrekt?' LIGE PRÆCIS. Hvis du vil optage noget som helst, SKAL der være tuner i din PC, og der skal være tilsluttet antennekabel. Jeg havde så dog forstået at du ville tilslutte din PC til TV'et, hvilket ville være helt perfekt... Jeg synes den anden måde, altså bruge den somm ren HDD optager, er lidt overkill. Men det er nok en smagssag Har du almindelig TV eller fladskærm? |
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige nu har jeg bare ganske almindeligt fjernsyn. (: - Det hele er vist mere indviklet end somså. (: Det jeg godt kunne tænke mig, 'drømme'-situationen, er, at have et TV, som var tilsluttet min computer. Fra computeren ville jeg gerne have mulighed for vise/afsplle f.eks. AVI, DVD og eventuelt fotos på mit TV. Jeg vil også gerne have mulighed for, at optage Simpsons på min computer, så jeg eventuelt kunne brænde det på en DVD eller se det, hvis jeg ikke var hjemme. Det er lidt det jeg havde forestillet mig. - Det første kan vist sagtens lade sige gøre, så længe jeg f.eks. har et S-video kabel og et TV der kan tage det, eller DVI/VGA. Korrekt? - Til det næsten skal jeg så bruge TV-tuneren. Og her skal jeg have kabel-tv ind i computeren og derfra videre til TV'et. Korrekt?(TV-signal-->computer-->TV) Og ikke (TV-signal--->TV--->computer) Men vil det så sige, at jeg skal have computeren tændt, når jeg bare vil se fjernsyn? Føler mig snart ret dum. (: Har I eventuelt en god guide, hvor jeg kan læse mig til alt det her. Altså helt fra bunden, som forklarer hvilke række følge det hele sker i osv. Takker mange gange for hjælpen og tolmodigheden. (: //Toddi. Redigeret af Toddi - 08-Januar-2007 kl. 19:57 |
|
![]() |
|
![]() |
HEHE. Nej da - giv nu ikke op - du er jo selv inde på det rigtige spor CITAT; '- Det første kan vist sagtens lade sige gøre, så længe jeg f.eks. har et S-video kabel og et TV der kan tage det, eller DVI/VGA. Korrekt?' SVAR: Jooo da - det er skam korrekt. Du kan sagtens få computerens billede op på din TV skærm via et af de nævnte kabler. Jeg har dog kun prøvet på fladskærmsTV, så ved ikke hvordan det bliver på et 'gammeldags' TV - men prøv da CITAT; - Til det næsten skal jeg så bruge TV-tuneren. Og her skal jeg have kabel-tv ind i computeren og derfra videre til TV'et. Korrekt?(TV-signal-->computer-->TV)' SVAR: Ja, med den løsning du vil frem til, skal du både have kabler i TV'et (til almindelig TV kiggeri) OG til computeren (Når du skal harddiskoptage) CITAT;Men vil det så sige, at jeg skal have computeren tændt, når jeg bare vil se fjernsyn?' SVAR: Korrekt - ved godt at det ikke er specielt økonomisk, men mit MediaCenter står tændt 24 timer i døgnet. Håber vi er kommet nærmere - ellers fyrer du bare løs af spørgsmål :-) |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jojo .. Tror jeg er ved at have den nu. (: Det fungere jo bare ikke helt som jeg vil have det til at fungere så og det er nok der problemet har ligget hele tiden. (: Men selvom signalet først skal i gennem computeren, så forringer den ikke signalet/kvaliteten? - Eller det kommer vel an på TV-turenen. Nå, men det her MM-Vision er det noget du kan stå inde for? De virker meget oprigtige og sælger da også til fornuftige priser virker det til. - Eventuelt andre der har lyst til at byde ind med en computer/medie center forhandler? |
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Signalet skal ikke igennem computeren først, du kan bare bruge en T-splitter så kan du få dit signalet til både tv og til tuneren i Pc´en V.H. Psudo Redigeret af Psudo - 08-Januar-2007 kl. 20:37 |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa. Nej, umiddelbart bør Tuneren ikke forringe billedekvaliteten. Det gjorde den ihvertfald ikke med min tuner, og den er skam ikke specielt dyr. Jooo... kan skam godt stå inde for MMVISION. Jeg har handlet en del hos dem gennem tiderne, og der har bare aldrig været problemer. Og så VED de rent faktisk noget om det de sælger, i modsætning til mange andre steder. Med fare for at svine nogen til, så prøv at gå i Fona - Merlin osv... og stil dem detaljerede spørgsmål om deres MediaCentre... DOOOOH! Men jo, der er stensikkert MASSER af MediaCentre forhandlere. Jeg vil bare advare dig med det samme; Når først du ser et komplet setup som mit, der bare virker; SÅ ER DET NETOP DET DU VIL HAVE!! |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |