recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tynd client til streaming, hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTynd client til streaming, hvilken?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Emne: Tynd client til streaming, hvilken?
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:29

Jeg er i gang med at opbygge en HTPC client/server løsning, nærmere beskrevet her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19709& PN=1

Jeg bruger DVBViewer (kan streame live TV og optagelser inkl. undertekster til clienten); men en tynd client kunne  måske også have interesse i forbindelse med andre mediecenter programmer.

Den skal kun bruges i stuen til at afspille medier (live TV, optagelser, billeder, musik,...) over mit hjemmenetværk. Mine krav (eller mangel på samme) er:

Kabinet: Sort og lille, Max 45 cm i dybden (inkl stik bagpå) dvs ikke meget over 35 cm, bredde og højde ikke afgørende.

Være rimeligt lydløs, uden at jeg vil være fanatisk.

Skal kunne vækkes fra hibernate vha. USB. Måske er der en anden løsning, se

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19421& PN=1&TPN=2

2xUSB bagpå (Til MCE Remote og måske et mini USB keyboard)

Grafikkort: DVI udgang (vigtigt!), passivt kølet? Jeg vil ikke satse på at den skal kunne klare MPEG4 (h.264). Onboard er formodentlig OK?

Harddisk: 20 GB er nok (kan man overhovedet få det i dag?)

RAM: 512 kB

DVD ROM-drev (afspilning af CD/DVD)

Netkort

Bundkort: ???

Strømforsyning: ???

Processor: En Atlon 64 3200+ ved jeg er rigeligt til opgaven; men der er jo også støj at tage hensyn til. Er en intell bedre?

PCI slots: ingen (der skal dog være plads til et evt. grafikkort)

Lydkort: Onboard er OK (bruger kun stereo lyd, men AC3 er da en udvidelsesmulighed og er sikkert standard)

Firewire: For en sikkerheds skyld

Behøver ikke: Printerudgang, Seriel udgang, indgange foran (måske til høretelefoner)

Lyder det fornuftigt?

Har overvejet at købe en brugt på nettet. Fx en barebone. Men ved ikke rigtigt noget om, hvor lydløse de forskellige mærker er.

Kommentarer og råd  er meget velkomne.

Redigeret af Delphi - 16-Februar-2007 kl. 07:00
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu