recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. Panasonic PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedr. Panasonic PV60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. Panasonic PV60
    Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:38
Hejsa.

Jeg har lige købt denne model for en uge siden.

Jeg har lige et par spørgsmål angående denne model.

1. Billeder zoomer nogen gange ud og ind, kan jeg undgå dette?

2. Jeg har en decoder fra Stofa. Hvad skal jeg vælge der mht. opløsningen, for at få det bedste billedet.

3. Nogen gange er det som om at folks ansigter ligesom ikke følges ad, når de f.eks bevæger sig? (det er lidt svært at forklare, men håber i ved hvad jeg mener).

Jeg er meget i tvivl om jeg skal levere tv'et tilbage, pga "purple snakes".
De er der ikke tit men jeg ser dem da af og til.
Også problemet i spørgsmål nummer 3 er ret træls.

mvh
Allan
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:51

Hej.

1. Du har stillet den til "auto aspect", der skifter den efter størrelsen af biledet. Prøv biograf.

2. ?? ingen anelse

3. Dårligt signal. Jeg har også oplevet det.

n.v.h.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:51
1) Sæt det på 16:9 eller Just

3) Sæt alt på off og skarphed på 50%, hvis stadig problem er det kilden og ikke dit TV

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:55

Jeg ved godt hvad du mener med undtagelse af sp.2. Billedet zoomer automatisk fordi du  har sat den til at stå på automatisk billedformat. Du skal finde billedformatknappen på remoten (nedenunder til højre et sted). Og finde det format der passer bedst.

Du skal herudover indstille din modtager /decoder til 16/9 format hvis den ikke var det i forvejen.

Ansigter der ikke følger med er drønirriterende, men det handler om to ting. Dels dit signal er ikke kraftigt nok og 2 du skal indstille dit fjernsyn bedre.
Hvis du kan få digitalt signal er det det mest optimale. Men indstillingen kan du bedst selv forestå ved at købe DVDen "Digital Video Essentials" den koster 250 kr og kan bla fås hos tc og Hifi-klubben, måske også hos AXEL music.

God fornøjelse.

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Ansigter der ikke følger med er drønirriterende, men det handler om to ting. Dels dit signal er ikke kraftigt nok og 2 du skal indstille dit fjernsyn bedre.
Hvis du kan få digitalt signal er det det mest optimale. Men indstillingen kan du bedst selv forestå ved at købe DVDen "Digital Video Essentials" den koster 250 kr og kan bla fås hos tc og Hifi-klubben, måske også hos AXEL music.

God fornøjelse.

Tak for svarene.

Jeg prøver lige senere i aften, at ændre instillingerne. Konen ser lige forbrydelsen (med snakes), så jeg må lige vente.

Angående "Digital Video Essentials". Jeg købte en for et halvårs tid siden.
Men jeg måtte give op, da jeg ikke forstod meget af det der skulle laves.
Mit engelsk kunne være bedre, så det er jo nok derfor.

Hvordan står jeres tv mht kontrast, lys, farve o.s.v.?

Skal alt stå på off. Skal 3D-comp også det?

mvh
Allan

Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:15

Specielt din 3D-comp skal slåes fra. Den skaber masser af "Ansigter der ikke følger med "

Ellers har jeg høj kontrast, næsten ingen skarphed og farve på varm. Jeg kan ikke lige huske lysstyrken og min kone ser fjernsyn lige nu. Du kan prøve disse indstillinger og regulere på resten og se om du kan få dem til at passe. Ellers må du skrive tilbage.

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu