recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG M3201C-BA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG M3201C-BA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: LG M3201C-BA
    Sendt: 23-Februar-2007 kl. 12:32

Hej med jer

Jeg har en HTPC (med MCE) til at stå i hjemmekontoret, som jeg pt. bruger som harddiskoptager. Når de optaget programmer skal ses i stuen foregår det via en Xbox 360 som er tilsluttet et alm. 32" CRT fjernsyn fra Philips.

Nu har jeg længe gået med tanken om at flytte HTPC'en ind i stuen og så få købt en fladskærm og har i den forbindelse læst meget om emnet og lært en del om 1:1 pixelmapping, skalering, HDCP ect.
MEN umiddelbart syntes jeg ikke der findes så meget om hvorvidt det evt. kunne være en fordel at benytte en desideret monitor som skærm for en HTPC i stedet for et LCD fjernsyn.
En monitor er jo som udgangspunkt beregnet til at der skal tilsluttes en computer hvorfor opløsning, tilslutninger og 1:1 pixelmapping jo derfor burde ligge lige til højrebenet... eller hvad?

Findes der nogen som har erfaringer med at benytte en monitor til en HTPC, hvad er fordele kontra ulemper ved at gøre dette?

En monitor som især har vagt min interesse er denne LG M3201C-BA

Redigeret af Zardo - 23-Februar-2007 kl. 12:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu