|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hworm ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 04-Marts-2007 kl. 11:17 |
Nogen der kender noget til Hauppauge WINTV HVR-1100 ? Skulle være PCI indstikskort med både analog og DVB-T tuner, men kan det bruges til Mediacenter, jeg syntes ikke der er nogen der nævner det. Nogen der kender dette kort ? PT. kører jeg Win XP med Mediaportal og har TDC kabeltv På forhånd tak |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
hvis du har kabeltv, hvad skal du så bruge et tvkort med DVB-T tuner i til?
Redigeret af Pizzabager - 04-Marts-2007 kl. 16:38 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
hvr 1100 kortet svaret til hvr 1300 kortet men der mangler hardware encoder til den analoge del. Det er et kort med en analog og en digital tuner.
Så hvis du påtænker at bruge den analoge tuner står du dig meget klart ved at købe et 1300 kort i stedet. Det vil køre sammen med TDC kabel, sålænge du er tilfreds med de analoge signaler. Hvis du derimod vil anvende de digitale signaler der også sendes fra TDC, skal du have et kort der bruger DVB-C. Det er lidt kompliceret at forklare kort. Men det kunne være FloppyDTV sammen med Dvbviewer. Det handler om undertekster som du gerne skulle have med på en optagelse Hvis du imidlertid slet ikke ønsker at nedtage DVB.C fra TDC men tænker på en antenne for DVB-T, så kunne HVR 1100 godt anvendes med et godt resultat. Men du skal nok overveje om du kan have en antenne et sted og om du bor rigtigt. Igen er Dvbviewer det rigtige sammen med VLC afspiller hvis du vil have undertekster. Men så kunne det godt være wintv nova-T i stedet. Ken_T Redigeret af Ken_T - 04-Marts-2007 kl. 17:18 |
|
![]() |
|
hworm ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej Ken_T Tak for svaret Er der et andet kort der kan anbefales, jeg har set at man kan få dobbeltkort, men jeg har ikke behov for at kunne se TV samtidigt med at der optages. har kikket lidt på FloppyDTV men syntes at det ser ud til at være en dyr løsning, eller har jeg kikket de forkerte steder? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
FloppyDTV skal samlignes med at være en indbygget Selector. Af valg af TV kort, der skal du først og fremmest gøre op med dig selv, hvilken form for signal du vil bruge. Vælger du Analog, så gå efter et hvilket som helst kort, som understøtter analog signal i dit software (dit eksempel WInxp med MediePortal). Vælger du digital, så hedder det DVB-x. Så skal din udbyder understøtte det. Det luftbårne DVB-T kan stortset alle modtage, men der er kun 4 kanaler. TDC kabeltv understøtter DVB-C. Og med det kan du modtage alle kanaler du har adgang til.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kandersen Tak for svaret Jeg har kikket på PVR-150 kortet, men er i tvivl om det kan bruges, syntes at der står MCE efter og når man læser står der at man skal bruge mediecenter MCE, driverne virker vel så ikke under XP og Mediaportal.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jo, for der findes to slags, en som er MCE certificeret og en som ikke er. Men mig bekendt er der ikke forskel i hardwaren, det er et spørgsmål om software/driver der følger med.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det kort der hedder PVR 150 har også hardware encoder, køb ikke noget andeten et kort med hardware encoder, medmindre det er et digitalt kort, da det sikrer dig gode stabile optagelser uden fejl, selv om du laver andre ting på den PC (HTPC) Det belaster også din CPU langt mindre.
Der er ikke nogen forskel egentlig forskel på PWR kortene, har selv et MCE kort men det kører lige så godt på XP pro for eksempel. Fjernbetjening er svær at undvære for de fleste, det kan fås med eller uden. Den medfølgende fjernbetjening har 4 ekstra knapper i forhold til den der kan fås til MCE, men virker ligesådan. Du kan komme ekstra langt med en selector sat til s-video indgangen på et pwr 150 kort, den koster lige nu ca 600 med en programpakke med 4 kanaler i 6 md. Det giver virkelig god kvalitet, der nok ligner floppyDTV meget, men som jo ikke koster så meget. Helt problemfrit er det ikke med en ekstra boks, på den anden side er sagen60 ikke ret stor. Tror den er 4-5 cm høj. Men hvis du har et godt analogt signal er det også ret godt. Ken_T Redigeret af Ken_T - 06-Marts-2007 kl. 15:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, nu har jeg ikke set/prøve floppyDTV endnu (den skulle være lige på trapperne). Men hvis du mener det giver samme kvalitet som en Sagem tilsluttet svideo indgangen på et hauppage PVR kort, så må jeg erkende, at så er jeg tilbøjlig til at droppe det floppyDTV kort. For den kvalitet har bestemt ikke imponeret mig. S-video har sine begrænsninger, som absolut ikke bør være tilfældet i FloppyDTV, specielt mht. støj og opløsning. FloppyDTV er rent digitalt, og bør se ud præcis som hvis du ser tv via en Selector (helst deres digital Selector).
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hvis du beslutter dig for en selector, så kører du digitalt via den, også er et analogt tvkort jo lidt ligemeget. pvr150 kan sættes lige til antenne stikket og så har du tv. aner faktisk ikke lige hvordan du sætter selector til, det virker lidt uoverskueligt. floppydtv skulle virke som en selector, bare internt i din HTPC. |
|
![]() |
|
![]() |
Floppydtv kan også modtage HD, det er jo en meget stor fordel. Der er da også andre fordele, det er da klart, at det at slippe for en ekstern boks virkelig tæller. Og det er nemmere at styre optagelser via EPG.
Men der skal anvendes DVBviewer til floppydtv, hvis man vil have undertekster med på optagelser og siden måske afspilles via videolan VLC afspilleren for igen at få de indspillede undertekster gengivet. En selector er ikke afhænging af Dvbviewer for undertekser, de kommer jo automatisk med. Og man er heller ikke bundet til et bestemt indspilleprogram, men kan anvende MCE, godt nok lidt besværligt med manuel optagelse, men det kan da lade sig gøre. Hvad angår kvaliteten af det man optager, så kan jeg ikke se en klar forskel på floppydtv og selector. Har da et klip som jeg kan lægge op på nettet, hvor man kan se begge dele i en sammenligning. (30mb tror jeg, samme program, service kanal) Tror lige jeg checker det ud igen. Ved da godt at s-video ikke er digitalt, men der spiller nogle forhold ind der tæller til fordel for en selector, så det fremstår ret skarpt. Jeg har lige lavet en HTPC med DVB-T, tror da lige jeg vil lave en ny sammenligning. Men det ser nu bedre ud end det jeg har set fra floppydtv (skulle dog nok være det samme) Ken_T |
|
![]() |
|
![]() |
pizza bager:
En selector er ikke så vanskelig at sætte på. Scart til s-video og lyd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |