Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Websurfer11
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
|
Emne: Kun HD er værd at kigge på Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:04 |
Har lige været på rundtur igen i diverse TV-forretninger - og jeg må tilstå, at det egentligt kun er HD, jeg synes, der er værd kigge på. Men jeg ER også kritisk, derfor har jeg ikke fået købt endnu. Jeg vil først købe, når jeg synes at min daglige TV-oplevelse bliver beriget med køb af nyt TV. Det bliver den så sandelig ikke nu.
Trist. 
Havde især kig på Pioneer Plasma og Sony LCD 1080p. KANONFLOT ved HD på begge TV, det må jeg indrømme. Der er virkeligt noget at glæde sig til.
MEN når det analoge signal blev vist, var der efter mine begreber "grød" på skærmen ved begge.
Dete billedindtryk blev kun forstærket gennem dagen.
Jeg tror faktisk, at jeg først tager skridtet, den dag vi har HD på de danske kanaler. Jeg undrer mig bare over, at der er så mange der har købt fladskærm til dato? - er det ikke lidt af "kejserens nye klæder"?

Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 19:09
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:10 |
Nu skal man jo tænke på at der ligger mere til et tv køb end blot at se tv på det. Jeg vil give dig helt ret i billedet pt ikke er tilfredsstillende, dog er det i mine øjne, tolerabelt.
En fladskærm er mere et møbel end ren skærm. Den kan pynte i din stue og endda give dig mere plads.
Naturligvis er det også billedet der tæller, men man skal også tænke på hvilke kilder man sætter til. Ja HD-materiale ser fantastisk flot ud, men andre signaler end det analoge tv-signal ser faktisk også super godt ud!
Du skylder dig selv at se en god dvd (på en ordentlig maskine med scaler) eller måske et digitalt tv signal.
Der er ingen tvivl om at man går lidt ned i kvalitet lige nu, men det afhænger mest af dit kilde-materiale.
Casper
|
Mvh.
Casper
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:38 |
Jeg undrer mig også... at du har set på TV med elendigt analog signal 
Der findes dårligt analog (giver grød som du selv har set), og så findes der godt analog som giver et rigtig flot billede (som det nu kan i og med, at det ikke er HD).
Jeg synes ikke man går ned i kvalitet. Med dårligt analog viste mit gamle CRT bedre billede, ikke meget, men lidt bedre. Med godt analog har jeg bedre billede på mit Plasma...
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:43 |
Hmm, Websurfer11!!
Uenig! Det er ikke "Kejserens nye klæder"!! Det jeg selv gik efter var 40" LCD til især film og spil... Det er LIDT svært at finde CRT i den størrelse..!!
Med et Digitalt- SD signal står billedet absolut fint hos mig (Stofa HD-Reciever)..
HD-DVD står bare fantastisk som du også skriver.. Det samme med Discovery HD..
Redigeret af Pede8000 - 22-Marts-2007 kl. 19:45
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:50 |
Ikke helt enig. Jeg forstår ikke hvor I har de gode analoge/digitale oplevelser fra. Jeg beunderer sælgerne at de kan overtale folk til at købe i denne "overgangstid". De er godt nok dygtige eller også er folk blevet indfanget af rent "marketingslir"
Jeg ved ikke hvor du ser analog TV? men jeg synes jeg har set TV i det meste af Jylland (lidt overdrevet, måske) - men jeg synes det stort set er den samme oplevelse hver gang. Jo måske var kvaliteten OK på et LILLE 21" B&O LCD - men så meget vil jeg altså ikke give for en skærm i den størrelse.
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 19:52
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:51 |
Websurfer, i en butik er det som regel (som regel!) fællesantenne de smider på fordelt ud fra en switchbox. Og så _skal_ det bliver ringe.
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:54 |
Du aner ikke hvad du taler om-ked af at sige det-men det må være konklusionen.(eller også vil du bare provokere lidt)
Og derfor burde du holde dig fra at tale SÅ generelt nedsættende om fladskærme,som du gør
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:57 |
MartinJohansen skrev:
Websurfer, i en butik er det som regel (som regel!) fællesantenne de smider på fordelt ud fra en switchbox. Og så _skal_ det bliver ringe.
|
Det kan man da håbe på, at det er det, der er årsagen , men jeg tvivler på, at det bliver ret meget bedre.derhjemme, selvom mit signal er meget godt.
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 19:58
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 20:00 |
Hvis du har almindelig fællesantenne bliver det ikke meget bedre.
Men prøv med en satellitboks...
Du kan ikke beskylde fladskærme for, at være ringe når det er et ringe signal man smider i.
Selv har jeg parabol på min fladskærm og visse kanaler er ringe.. ringe materiale.. men DR fx står så flot man tror det er løgn.
DVD og HD er i en særklasse for sig...
Men hvis du har alm. fællesantenne derhjemme skulle du måske overveje en parabol, selector eller andet lign. som kan give dig bedre signal.
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 20:02 |
lrev skrev:
Du aner ikke hvad du taler om-ked af at sige det-men det må være konklusionen.(eller også vil du bare provokere lidt)
Og derfor burde du holde dig fra at tale SÅ generelt nedsættende om fladskærme,som du gør
lrev
|
Jeg har vel lov at stille et undrende spørgsmål - eftersom jeg ikke helt kan lade mig indfange af euforien herinde... Kun når jeg ser HD forstår jeg jeres begejstring. Og jeg har set rigtigt mange TV efterhånden i et års tid - og lidt provokation/irritation ligger der vel også i, at jeg er utilfreds med det jeg ser mens alle I andre er så glade for jeres TV.... ;)
Men du har vel læst "Kejserens nye klæder" - ikk?
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 20:03
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 20:02 |
Websurfer11 skrev:
MartinJohansen skrev:
|
Det kan man da håbe på, at det er det, der er årsagen , men jeg tvivler på, at det bliver ret meget bedre.derhjemme, selvom mit signal er meget godt.
|
Du har fuldstændig ret i at du vil ikke få bedre kvalitet derhjemme >medmindre< du selv giver det lidt ekstra. En digital modtager på og så kan du modtage tv i laaangt bedre kvalitet end du har set på din rundtur. Det du har oplevet er formentlig, som det siges ovenover, et almindeligt analog signal som endda splittes mange gange...
Så sæt en dvd på en fladskærm, og se hvad du synes. Er det ok, så er jeg sikker på et digitalt signal (DVB-T til antenne på taget eller DVB-C for kabeltv) vil være meget mere tilfredsstillende...
|
Mvh.
Casper
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 20:10 |
Jeg var lige i Elgiganten i dag... _alle_ deres TV stod som røv. Selv Plasma'erne.
Det siger lidt om, hvor dårligt et indtryk man får...
|
 |