Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kerovan
Bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
|
Emne: Slør på Sony KDL-40V2500 Sendt: 24-Marts-2007 kl. 13:48 |
Hejsa
Jeg købte for en måneds tid siden et Sony 40V2500. dejligt tv imo.
Men jeg har lagt mærke til at der er en del slør når jeg ser dvd film, men det er kun når det er mørkere scener, er lidt irriterende at se på, når ansigterne ligesom hænger lidt fast i billedet. Nu har min dvd afspiller et par år på bagen, og skal da også skiftes ud, når sony kommer med deres nye recordere. jeg køre Component på min afspiller. men jeg kunne forestille mig at det havde noget at gøre med opdaterings hastigheden på tv'et ? eller ville det måske forsvinde når jeg køber en ny recorder og køre film via HDMI ?
Håber nogle har et svar på det :)
|
Højrup Polering Vinduespolering i særklasse
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:05 |
Kender ikke dit tv, men prøv at slå alle såkaldte " billedforbedringer" fra.
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:54 |
Prøv at teste med en anden dvd-afspiller. Jeg kan ikke genkende problemet fra 32'eren. Vent med at blive bekymret  Venligst Søren
|
|
 |
Mulleboy
Bruger
Oprettet: 15-December-2005
Point: 93
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 15:09 |
Hej,
jeg har haft sådan et TV hjemme - må indrømme, at jeg var ikke tilfreds, især sport så rigtig skidt ud - og det med slør på de mørkere scener kan jeg også genkende.
Jeg returnerede det, da jeg desværre ikke kunne indstille mig ud af problemerne!
Om nøjagtig 23 min. kører jeg ud og henter mit Panasonic 37PX70.
vh
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 15:43 |
Breddam skrev:
Prøv at teste med en anden dvd-afspiller.
Jeg kan ikke genkende problemet fra 32'eren. Vent med at blive bekymret 
Venligst Søren
|
Der er kæmpe forskel på hastigheden ved en 32" og en 40" LCD. 32" LCD er tåleligt til TV, over 37" er LCD mest velegnet til afgangshaller, reklame i supermarkeder og andre still-billede applikationer.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
kerovan
Bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 18:16 |
jens0804 skrev:
Kender ikke dit tv, men prøv at slå alle såkaldte " billedforbedringer" fra. |
Wupti, fandt problemet, det var bare fordi at støjreduktion var sat til høj, og det gjorde at der kom efterslør på bevægelser i mørkere scener, slog den bare fra, og så var alt fantastisk igen, og så satte jeg min afspiller til at køre progresive så det hjalp lidt :) skulle bare lige have en ledetråd til at finde problemet
|
Højrup Polering Vinduespolering i særklasse
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 18:28 |
nextgeneration skrev:
Breddam skrev:
Prøv at teste med en anden dvd-afspiller.
Jeg kan ikke genkende problemet fra 32'eren. Vent med at blive bekymret 
Venligst Søren
|
Der er kæmpe forskel på hastigheden ved en 32" og en 40" LCD.
32" LCD er tåleligt til TV, over 37" er LCD mest velegnet til afgangshaller, reklame i supermarkeder og andre still-billede applikationer. |
OK, jeg kan ikke modargumentere - har dog læst positive ting om KDL 4Xvw&x2500 på dette site. Helt umulige skulle de ikke være...
Hmmm, aner jeg et partsindlæg her
(Jeg ved altså godt, at plasma har nogle indlysende kvaliteter - og undskyld, hvis jeg ta'r fejl af dit indlæg )
Venligst Søren
|
|
 |