recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  123 31>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8562
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 støjer
    Sendt: 21-September-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg tror ikke mere på, at der findes PS3'er, som kan køre på
blæserniveau 1 ved spil- og filmafvikling og hvis de kan, så må de være
defekte.


Det tror jeg heller ikke der er, men du talte jo før om både niveau 5 og 6.

Niveau 3 er for min PS3 normalt ved DVD og BD afspilning, men jeg synes nu
ikke det er irriterende højt.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 20:29
Jeg testede lige med at se Xmen 2 på DVD (ikke opskaleret) og blæseren kørte stadig kun på niveau 2 hele filmen igennem. 

Så prøvede jeg at sætte opskaleringen til "Normal" og jeg tror ikke, der gik 1 minut, så kørte blæseren på niveau 3. Opskalering af DVD må virkelig være krævende for PS3. 

Efter en time hvor PS3'en kun stod i XMB'en, kørte blæseren stadig på niveau 3, så den evner desværre ikke at sætte blæserhastigheden ned, når først den har nået niveau 3. 

Inden jeg tændte for min PS3 for anden gang i dag, havde jeg sat 4 fyrfadslysholdere ind under PS3'en, men det har ikke ændret noget (jeg havde naivt håbet på at kunne nyde en opskaleret DVD film på blæserniveau 2). 

Blæserniveauet ved spilafvikling ligger på niveau 3, men det havde jeg nu også regnet med.

Jeg tror ikke mere på, at der findes PS3'er, som kan køre på blæserniveau 1 ved spil- og filmafvikling og hvis de kan, så må de være defekte.

Den PS3 jeg har nu, fungerer som man kan forvente, dvs. blæserniveau 2 i XMB'en og ved afvikling af ikke-opskaleret DVD og BD film og så blæserniveau 3 ved spilafvikling og opskalering af DVD film.


Redigeret af SJ - 21-September-2007 kl. 20:32
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 21:11
SJ, tillykke med det:) Det beviser jo i hvert fald at alle PS3'er ikke larmer (problematisk) meget, på trods af at Nordisk Film benægter det... Så det er altså helt tilfældigt hvad man ender med. Håber at min egen bliver en af dem, der holder sig på niveau 2 ved filmvisning i det mindste, men jeg er nok nødt til at beholde den uanset hvad. Orker ikke mere bøvl med det køb.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 19:57
Jeg kan nu fortælle, at jeg endelig har kunne hente en "ny" PS3 i butikken, hvor jeg købte den gamle og indtil videre kører den "nye" PS3's blæser som default på niveau 2, hvor den gamle kørte på niveau 3.

Jeg har set Ghost Rider på Blu-Ray og Xmen på DVD (ikke opskaleret) og jeg kan da stadigvæk godt høre en susen fra blæseren i ikke-actionfyldte scener, men det er altså slet ikke så generende som med den gamle.

Nu håber jeg bare, den bliver ved med at virke sådan også fremover, for så tror jeg, jeg vælger at beholde det her eksemplar.

Det er ikke en helt ny konsol, jeg har fået. På æsken som PS3'en blev leveret i, står der nemlig, at "This unit had been factory reconditioned". Æsken er bare en neutral brun æske, så jeg har mistet originalindpakningen + et enkelt stykke tilbehør og dermed har den jo desværre mistet en hel del værdi, hvis jeg på et tidspunkt vil videresælge den. Jeg har dog fået en ny garantiperiode.


Redigeret af SJ - 19-September-2007 kl. 21:43
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:53
Kenzo85, nej man har ikke 14 dages returret som erhvervsdrivende. Det er et såkaldt "handelskøb". At jeg så siden har fundet ud af, at jeg kunne/skulle have købt som privat er en anden sag.
MEN shg.dk har tilsyneladende lyttet til min harme, og sender mig nu en helt ny startpakke.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 09:23
så vidt jeg ved har du da stadig 14 dages returret, så længe du betaler online. om det er business eller ej. Sådan er det ihvertfald inde hos Dell,  om det er anderledes end andre steder ved jeg ikk.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 16:10
DaWizeGuy, det er vist Nordisk Film der har testet den. Men med kommentaren at der "ikke er nogen larm". Den havde jeg til nøds kunne spise, men at de så sender den tilbage, til forkert adresse, så jeg ligger og snakker med PostDK hele ugen igennem for at få den frem til mig, og den så ikke virker og mangler alt tilbehøret når den kommer tilbage til mig, DET burde få SHG til at vise bare en smule goodwill og sige ok, så får du en ny tilsendt med det samme. Så foreløbig har jeg ventet fra den 23. august til i dag på at få den retur, fra jeg sendte den, og nu skal jeg så på posthuset med den igen og vente sandsynligvis tilsvarende lang tid - og hvem ved om de så husker at sende tilbehøret med, og om den virker denne gang? Man får virkelig lyst til at svine shg alt hvad man kan på nettet nu, men jeg nøjes med at ringe til en advokat på mandag og høre hvordan jeg faktisk står i sagen. Jeg har jo handlet som virksomhed og ikke privatkunde, så jeg har ikke ret til returret, men derfor må der vel alligevel være nogle rimelige handelsbetingelser. Og alle andre firmaer jeg nogensinde har handlet hos (også som virksomhed) har jeg ikke haft problem med at få ombyttet/returnere produkter før).



Redigeret af Simon R. - 14-September-2007 kl. 16:11
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 15:57

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Jeg har lige modtaget min PS3 - efter at firmaet havde sendt den til en forkert adresse så den har cyklet rundt i Danmark i 5 dage. OG den virker ikke, de har ikke sendt controllere og spil med, og tilsyneladende er den altså nu defekt. Flot flot, og jeg skal så sende den tilbage igen og bruge mere tid og flere penge på det l*rt... Og ja, firmaet hedder SHG.DK og jeg er 100% færdig med at handle hos dem når de yder så elendig service. Christ.

Det er efter min mening fuldstændigt uacceptabelt og grund nok til at du skal have dine penge tilbage.

Jeg kan læse mig frem til, SHG også selv har testet konsollen. Mig bekendt er det Nordisk Film (Sony) som står for håndtering af reklamationer på PS3 akkurat som Microsoft selv håndterer reklamationer vedrørende Xbox 360. Jeg er derfor ret sikker på, at SHG ikke bare kan teste din PS3 og sende den retur, hvis de ikke synes der er noget galt med den. Hvad sagde Nordisk Film til det, da du ringede til dem?

Mvh

Anders

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 13:28
Jeg har lige modtaget min PS3 - efter at firmaet havde sendt den til en forkert adresse så den har cyklet rundt i Danmark i 5 dage. OG den virker ikke, de har ikke sendt controllere og spil med, og tilsyneladende er den altså nu defekt. Flot flot, og jeg skal så sende den tilbage igen og bruge mere tid og flere penge på det l*rt... Og ja, firmaet hedder SHG.DK og jeg er 100% færdig med at handle hos dem når de yder så elendig service. Christ.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

What? Det skal du da ikke acceptere. Du skal afvise at betale de 400 kr og så forlange en ophævelse af købet grundet falsk markedsføring.

Der en episode af "On the Spot", hvor PS3 bliver demonstreret i studiet af en Sony talsmand. Omkring det 9.  minut inde i programmet kommer støjniveauet på tale. Se og hør her:

On the Spot

Ifølge den demonstration skal en PS3 jo være så godt som lydløs (omkring 20dB).




Jeg kan desværre ikke ophæve købet da den er købt som "business to business", hvilket egentlig var unødvendigt men svært at gøre om. Så jeg har ingen returret, selvom næsten alle andre firmaer end der hvor jeg har handlet, giver dig den returret under alle omstændigheder...

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:



Så enten har dem, der siger den ikke larmer, været meget heldige at få en, der måske holder sig på niveau 2 i idle/film-visning (min går til niveau 3 på idle, og samme ved film/spil), eller de er stokdøve



Eller også er dine øre bare yderts følsomme    Og så er du sikkert også blevet ekstra opmærksom på det nu
Min kan da godt komme op i det høje niveau, men det er ikke særligt tit jeg oplever det.

Men jeg synes det er lidt flabet af de sende dig en regning på de 400kr efter den har været afsted. Må håbe du kan slippe for at betale for den




Yderst følsomme? Nej. Det larmer afsindigt meget når den kommer op i niveau 3. Niveau 1 og 2 er ikke noget problem, men hvis man ikke har noget problem med at se film ved niveau 3, så mener jeg man er ekstremt ligeglad/tolerant mht. filmoplevelsen. En ting er at spille spil med masser af lydeffekter og musik hele tiden, men skal man kunne se en film, der ikke er action fra start til slut, slå larmer PS3 alt for meget - det er helt useriøst til filmafspilning.

De har sendt den pr. efterkrav så det bliver nok svært at slippe for:)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:



Så enten har dem, der siger den ikke larmer, været meget heldige at få en, der måske holder sig på niveau 2 i idle/film-visning (min går til niveau 3 på idle, og samme ved film/spil), eller de er stokdøve



Eller også er dine øre bare yderts følsomme    Og så er du sikkert også blevet ekstra opmærksom på det nu
Min kan da godt komme op i det høje niveau, men det er ikke særligt tit jeg oplever det.

Men jeg synes det er lidt flabet af de sende dig en regning på de 400kr efter den har været afsted. Må håbe du kan slippe for at betale for den

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu